- 1138 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Palmiye Ağaçları
Mersin, palmiye ağaçları ile özdeşleşmiş bir sahil kentimizdir. Akdeniz sahili boyunca uzanan palmiyeler, doğal bir güzellik katmaktadır. Mersin limanından hemen sonra başlaryan ve Mezitli sınırlarını aşan bir uzunluktadır. Bulunmayacak yürüyüş sahasıdır. Gece gündüz kalabalıktır buralar. Palimeyelerin gölgesinde bulunan masalar doludur daima... Bu masaların etrafı palmiye ağaçlıdır mutlaka. Aile için çay bahçesidir. Aile için piknik alanıdır. Kimisi yürüryüş yapar akşamları. Kimisi ise sabahları tercih eder. Günün her saati açıktır, her kesimden insana. Menderes Bulvarı boyumca uzanan bu güzel Akdeniz sahilinde yok yoktur. İlginç hayvan figürleri, nostaljik ve tarihi mimarileri andıran minyatür yapılar mevcuttur. Çin barakaları, Osmanlı mimarisi, köprüler, havuzlar, antik yapılar, cafeler, çay bahçeleri, barlar, bay bayan okey salonları, restaurantlar, sinemalar, maket uçaklar, savaşa katılmış ve emekliye ayrılmış savaş feribotları, çocuk parkları, spor aletleri, tenis kortları derken saymakla bitmeyecek kadar çok şeydir bu füzel sahil. Batıya doğru yürüyüş yapalım sizinle; Eski Atatürk parkı içerisinde bulursunuz kendinizi, uzunca bir yürüyüşten balıkçı tekneleri, sonra Orduevi, hemen peşinden Hilton Oteli, oraları da geçersiniz başlar çay bahçeleri, daha sonra üzerinde Karakartal bulunan Beşiktaş Meydanı, tekrar uzun bir yürüyüşten sonra Barış Meydanı ve içerindeki sinema bulursunuz karşınızda, yaklaşık üç kilometre sonra bu kez Fenerbahçe Meydanı çıkar karşınıza, Mezitli sınırlarına yaklaştığınızda ise etrafı koca aslanlarla kuşatılmış olarak yapılan ve meydanların en geniş olanı Galatasaray Meydanına kavuşursunuz. Buranın açılışına, şimdiki Galatasaray Başkanı Adnan Polat’ta katılmıştır. Ancak ezeli ve ebedi rakibimiz ve dostumuz Fenerbahçe Meydanının, yazısı “Fen-rbahçe Meydanı” şeklinde bir harfi eksik durumdadır. Bu “e” harfinin takılmasını sanırım tüm Fenerbahçeliler bekliyordur. Ayrıca her ne kadar konumuz palmiye ağaçları olsa da, bu muhteşem sahil boyunca kırılmış veya arızalı çeşmelerin elden geçirilmesi gerekmektedir. Ayrıca bu yerlerde, gezinti mekanı da olduğundan kısa aralıklarda, yeterli sayıda “çöp kutusu” na ihtiyaç duyulmaktadır. Kimisi çekirdekle dolaşmakta ve eline biriktirdiği çekirdek kabuklarını atacak yeterli sayıda çöp kutusu bulamamaktadır. Özellikle, hemen deniz kenarında bulunan yaya yolunun kırılmış betonlarının onarılması gerekmektedir. Bu güzel sahilin kısa aralıklarla kontrol edilmesi gerektiğine inanıyorum. Özellikle Orduevi lojmanlarının bulunduğu ve Hilton Oteline kadar uzanan ara mesafede ki palmiye ağaçları elektrik tellerinin hemen altından geçmektedir. Bu manzara, sahilden uzaklaştıkça da bazı cadde ve sokaklarda da görülmektedir. Bu nedenle, zaten başlatılmış olan proje çercevesinde; elektrik tellerinin yeraltından çekilmesi işlemlerinde bu palmiye ağaçlarının bulunduğu cadde ve sokaklara öncelik verilmesi halinde palmiye ağaçlarının üst kısımları kesilmeyecek ve korunmuş olacaktır. Mersin bu sahili ile ne kadar övünse azdır. Bu güzel ve özel sahilimiz ile bir yandan övünelim, öte yandan da koruyalım. Eksik olan ve arızalı olan yerleri de tespit ederek onaralım. Bu güzelliklerin yani yatırım ve hizmetlerin, aynı şekilde dağa doğru gidildikçe de yapılmasının isteyenler azımsanmayacak kadar çoktur. Özellikle Akdeniz Belediye Başkanı sayın Kenan Yücesoy bu konulara çok duyarlı davranmaktadır. Açtırdığı yeşil alanlar ve yaptırdığı ağaçlandırmalar ile taraflı tarafsız her kesimden takdir toplamaktadır. Bu yeşil kentemizi daha yeşil yapalım. Palmiye ağaçları, bu yeşilin simgesi haline gelmiştir. Bir palmiye ağacının tanesi binlerci dolar etmektedir. Bu değeleri koruyalım ve korunması için gereken duyarlılığı gösterelim. Ayrıca, “Mersin İdmanyurdu Meydanı” çok yakışacaktır bu palmiyeler ile dolu sahilimize!.. Mersin İdmanyurdu için tüm belediye başkanlarının yanında ve desteğinde tüm Mersinli işadamlarını görmek istiyoruz!.. Yeşil Mersin, çok berrak ve arındırılmış tertemiz mavi Akdeniz ile bir başka güzel olacaktır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.