- 1104 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
ÇAKIL TAŞLARI
Doğarken arzalı doğmuşum,şimdilerden ne beklersin be hayat?Kalbim atmıyormuş benim şoklar bir iğne kalbime ve sesim çıkmış ardından.
Üç beş fotoğraf harici çocukluğumdan yana bir şey hatırlamıyorum.Annem çok cazgırsın derdi şimdi de almak istediklerime şerrimi sürerek ulaşıyorum.
Kundak güzeli mahalle çirkiniyim.Annem eskisi gibi olmaya başladın der ama napalım göz çirkin gördü bir kere.İlkokul yıllarından bu yana tek hatırladığım şey mö olduğum sonra lise açılmışım baya.Biz beş kişiydik ve hala da beş kişiyiz.Arada dört olurduk ben Samet’i saymayı unuturdum.
En zekileri ben,kurnazımız Ferhat,asimiz Zümrüt,ciğercimiz Caner bir de kelebek Samet...
Neden unutulur Samet dersiniz şimdi ya biz kız peşinde ya da kırıta kırıta yürümekten pek bizimle olamazdı.
Dostluğumuz ortaya sigara paketlerimizi attığımız zamanlarda başladı.Dört yıldır hala beraberiz.Zulada söndürdüğümüz sigaralar artık söndürülmeye değmeyen hayatlarımız gibi.Bizim piçliğimiz o zamanlardan başlamış.
Hiç unutmam sınıfın camına dal sigara 150 bin yazdığımız zamanları.Parasız kalmazdık benim yarışmalardan aldığım para eee birde dal sigara paraları yeterdi sokaklarda ağıt yakmaya.Bir düştük mü sokaklara kaldırımlar ağlardı altımızda arkamızda çakıl taşları.Hep dönerken toplarız derdik ya yinede kalırdı orada.
Şimdi ise ben çektiğim cefaların sefasını sürüyorum.Çok zordu evim ve o evden dışarı bakmak.Şimdi ise dokuzlar onlar benim.
Zamanın tarifsiz ahenginde ışığımız,yollarda çakıl taşımız,zulada söndürdüğümüz sigaralarımız dostluğumuzun mihenk taşı.
Esmer Zümrüt,ne asiydi o kız halada asi ağzımızdan küfür onunda gönlünden Ramazan düşmezdi.Ben ne kadar düşürmeye çalışsamda.Samet arada omzuna elini atardı başlardı bizim esmer feryat figana.Ah yüzünü kızartarak söylediği laflar hala kulağımda.Babasını sevmezdi bizim kız.Bağıra bağıra söyledği laf lise sıralarında"bir Özcan’a bir Meriç’e bir de babama hakkımı helal etmem"diye zordu onun hayatıda.Biz ne kadar çocuk olsakta yüreğimizde ellerimiz büyümeye başlamıştı beş kardeş hayatın engebesindeyiz bunun için tutunduk birbirimize.
Caner ciğerci Caner.Satakat satardı arada bizim de organlarımıza da dalardı.Bilmem belki sesiz belki çığlıklı bir insandı.Ben ona yaslanıp yürümeye doyamazdım o da saçlarımı okşamaya aynıyız hala bir Caner’in omzu bir de dostluğu.
Ferhat ah Ferhat Adile Sultan Kasrı’ndan nasılda yürütmüştü bizi bir buçuk saatte Kadıköy’e.Aklı kızlarda.Sen olmasan ben ne yapardım kanka derslerde der dururdu.Yakışıklıydı Ferhat en kısa zamanda avatarımda olacak.
Aaa yine Samet sona kaldı.Kelebeğim benim Ferhat’ın taklitçisi hep deriz.Elini saçlarından alamazdı ne kibardı o çocuk ona dair pek bir açıklık yok.
LİSEDEN SONRA İKİ YIL DAHA ELİMİZDE ÇAKIL TAŞLARI YENİ YOLLAR YENİ ZULALAR ARAMAKTAYIZ....
E.E