- 1166 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
ADAM GİBİ SEVMEK!
Değerli Oktay ZERRİN Hocamın bugün eklediği şiir bana bir hikayeyi hatırlattı.Sizlerle de paylaşmak istedim:
Karı -koca bir akşam ev gezmesine giderler, eve dönme vakti gelince sohbet ede ede evin yolunu tutarlar.Keyifle sohbet ederken yolda bir an beyin içinden hanımın yanağına bir öpücük kondurmak geçer ve eşinin yanağına bir öpücük konduruverir.Nöbette olan gece bekçisi bunu görür.
"Vay sizi ahlaksızlar göz göre göre yolun ortasında öpüşmek ha yürüyün bakalım karakola!",der.
Karakola varırlar, kadının karşısına çıkarlar.Bekçi durumu anlatır. Kadı şöyle bir düşünür ve döner adama sorar:
"Sen ne dersin bu işe?"
Adam şaşkın;
"Efendim ,biz eşimle sohbet ede ede ev gezmesinden dönüyorduk bir an içimden geldi, hanımın yanağına bir öpücük konduruverdim.Bekçi efendi de bizi aldı karakola getirdi." der.
Bunun üzerine kadı bekçiye döner:
"Be adam neylersin bu insanları buraya getirip de varsın insanlar birbirlerini sevsinler mutlu olsunlar, mutlu yaşasınlar.Sevmeyip de kavga etseler daha mı iyi olurdu!?", der.
Karı-kocaya da,
"Hadi gidin siz de evinize huzurla uyuyun." der.
Ne yazık ki, insan olarak da millet olarak da başımıza ne geliyorsa sevgisizlikten değil mi, aşk dünyanın en güzel en kutsal duygusu ama bunu adam gibi yaşayabilene, yaşatabilene..
Ha acıları da olacak mutlaka belki sevenler asla bir araya gelemeyeceklerini de baştan peşin peşin bilecekler o güzel duyguyu yaşamak adına...
Bütün güzelliklerini paylaşacaklar belki de ancak birgün bittiğinde adam gibi de bitirebilmek onun güzelliğini ve özelliğini koruyabilmek gerek...
"Bitti, lanet olsun, Allah kahretsin deyip yerden yere vurmamak lazım! Unutmamak gerekiyor ki dünyanın en güzel, en özel duygularını o kişi yaşatmıştı.Bunu asla unutmamak lazım!"
Nazar boncukları takın sevene
Kulak verin biraz aşkı övene
İtibar eyleme kızıp, sövene
Sevmez gönül boynu eğik gezeni...
Oktay ZERRİN
Oktay Hocam, al benden de o kadar, benim de gönlüm boynu eğik gezeni sevmiyor.
Boynu eğik gezen birini görünce yüreğim acıyor.Gönlüm istiyor ki şu üç günlük dünyada herkes mutlu, huzurlu olsun.Ve kendi adıma istiyorum ki ufacık da olsa insanların mutlu olmasına bir katkım olsun.Bu güzel şiir için teşekkürler ve tebrikler.Yüreğinizden güzellikler, sevgiler ve umut hiç eksik olmasın Hocam, sizden izinsiz şiirinizden bir kıtayı buraya aldım umarım sizi kızdırmamışımdır.Sonsuz saygılarımla...
YORUMLAR
Ne yazık ki, insan olarak da millet olarak da başımıza ne geliyorsa sevgisizlikten değil mi, aşk dünyanın en güzel en kutsal duygusu ama bunu adam gibi yaşayabilene, yaşatabilene..
Ha acıları da olacak mutlaka belki sevenler asla bir araya gelemeyeceklerini de baştan peşin peşin bilecekler o güzel duyguyu yaşamak adına...
Bütün güzelliklerini paylaşacaklar belki de ancak birgün bittiğinde adam gibi de bitirebilmek onun güzelliğini ve özelliğini koruyabilmek gerek...
"Bitti, lanet olsun, Allah kahretsin deyip yerden yere vurmamak lazım! Unutmamak gerekiyor ki dünyanın en güzel, en özel duygularını o kişi yaşatmıştı.Bunu asla unutmamak lazım!"
perihan hanım yazınızı okudum dileklerinize katılmamak içten değil,başımıza ne musibet geliyorsa insana bahşedilen o sevginin esirgenmesinden geliyor çok doğru...seni seviyorum demek kadar büyük bir söz yok bence...bunu her kesin diyebilmesi gerekir.İnsanlar arasında ki bu bağ güçlendikçe toplumdaki aykırılıklarda düzelir diye düşünüyorum.
Fethat şirini için delmiş dağları
mecnun Leylası için yanmış
Kerem aslısı için düşmüş dağlara
Hepside AŞKlarına inanmış yanmışda yanmış...
güzel yazınız için tebrikler saygılarımla...
Gerçektende insan olarak ve toplum olarak başımıza ne geliyorsa sevgisizlikten geliyor.Sevgimizden korkar hale geldik .Sevgimizi söylemekten utanır hale geldik.Neden,niçin diye sormuyorum.Çünkü insan olarak birbirimizden o kadar uzaklaştık ki...Kendimizden,özümüzden o kadar uzaklaştık ki...Kendimizi bile sevmekten korkarken başkalarını nasıl seveceğiz?Bunu onlara nasıl söyleyeceğiz?Adam gibi nasıl seveceğiz? Bu güzel ve anlamlı öykü içinde çok teşekkür ederim.Sevgiler,saygılar...
yazıya karşı ne kadar ilgi gösterdiğimiz bir kez daha görüldü...daha doğrusu şiirlerden yazılara kimsenin dönüp baktığı bile yok...yapılacak yorum çok ama artık bu saatten sonra hiç de gerek yok...üzcü bir durum...tabi sitedeki diğer öykü ve yazıların kaderi de bb...ilgisizlik, adam sendecilik ve umursamamazlık...yazık doğrusu bu verilen emeklere...ama aynı şey şiirler içişn de geçerli zaten...herkes dost-tanış ayaklarıyla belirli ismlerin adeta yörüngesinde, kanatlarında gezinip yorumlaşıyorla ki bu maalesef hepimizde bir ortak sorun oldu...kısacası çok ilgisiz kalıyoruz şiirlere,şairlere, yazılara ve şiirlere ve de işte böyle güzel öykülere...yanlış yapıyoruz..yanlış...saygımla...
inanın çok etkilendim bu güzel jestinizden...ilgiyle ve heyecanla okudum bu güzel öykünüzü...kızmak ne kelime çok memnun oldum...onore oldum efendim...bu sizin insan yüreğinizin bir tezahürü...ne mutlu sevginin kıymetini bilen gönüllere...sizi yürekten kutlarım...ilginize çok teşekkür ederim efendim...sevgi ve saygımla...selamlar...
inanın çok etkilendim bu güzel jestinizden...ilgiyle ve heyecanla okudum bu güzel öykünüzü...kızmak ne kelime çok memnun oldum...onore oldum efendim...bu sizin insan yüreğinizin bir tezahürü...ne mutlu sevginin kıymetini bilen gönüllere...sizi yürekten kutlarım...ilginize çok teşekkür ederim efendim...sevgi ve saygımla...selamlar...