- 1348 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
POZİTİV ENERJİ YARATMAK!
Bugün, sizlerden bazılarının da tanığı, Edebiyat Defteri’nde daha önce bir süre şiir ve yazılar yazmış olan bir Arkadaşımız olan Afet KIRAT’la msn’de yaptığım bir görüşmeyi sizlere aktarmak istiyorum müsadenizle…Biliyorsunuz görüşmeler özeldir ve sadece görüşen kişileri ilgilendirir.
Ama, bu konuşma öyle bir konuşma oldu ki; kesinlikle sadece özel değil genele de aktarılabilecek bir konuşma olduğundan sizlerle paylaşmak istedim.
Bazılarımızın bildiği gibi Afet Hanım daha önce de bazı sağlık problemleri yaşamış, kalp ameliyatı olmuş bir arkadaşımız… Şu anda da bir sağlık problemi olduğunu, doktora gittiğini ama sebebini bulamadıklarını söyledi.Bu tür durumlarda sık sık karşılaştığımız bir söz vardır: “Stresten kaynaklanıyor olabilir!”.Bu sözden hareketle arkadaşıma bilgi ve tecrübelerime de dayanarak bazı tavsiyelerde bulunmak istedim naçizane haddim olmayarak.Zira, benim için çevremdeki insanların mutluluğu, onların gülen yüzünün solmaması çok önemli, onları mutlu gördüğüm ölçüde kendimi de mutlu hissediyorum.Yani, bana sadece benim mutlu olmam yetmiyor.Benim mantığım, insani erdemlere haiz her insan bir değerdir, her insan mutlu olmayı hak ediyor, toplum bireylerden oluşuyor, bireyler mutlu olursa toplum da mutlu olur ve insanları mutlu bir ülkede gelecek daha güzel olur, o ülke daha hızlı gelişir tarzında işliyor.
İşte bütün bu düşüncelerle Afet Hanımla yaptığım görüşme şöyle gelişti:
Bence şöyle düşün diyerek başladım söze;
“2 seçeneğim var:
1.si;Ya da dertlere garkolup, kendimi kapıp koyvericeğim, en başta kendime sonra da çevremdekilere de hayatı zindan edeceğim.
2.si;Ya hayata olaylara daha rahat daha esnek bir bakış açısıyla bakıp daha mantıklı bir şekilde çözüm üretebileceğim, üretemezsem de en başta kendimi sonra da çevremdekileri gereksiz yere gereğinden fazla yıpratmıyacağım.
“1.sini tercih edersem moralim sıfırlanacak, ruhum yerlerde sürünecek, canlı cenaze gibi yaşayacağım.
2.sini yaparsam daha az yıpranacağım ve çevremdeki insanları da daha az üzeceğim.
Tercihim 1.si olamaz, ben 2.yi tercih ediyorum.”,şeklinde düşünmesini, ve yaşam kalitesini artırmasını söyledim.
Afet Hanım, “Böyle yapınca yaşam kalitesi artıyor muymuş?”, diye bir soru yöneltti.
“Evet!”, dedim.
“Evet, böyle yapınca yaşam kaliten artıyor.Çünkü, böyle davranmak senin hayata bakış açını pozitiv şekle dönüştürüyor, olaylara pozitiv bakmanı, daha rahat olayların üstesinden gelmeni sağlıyor.Tabi ki bu da insanlara pozitiv bir şekilde yansıyor.
SONUÇ: SENDE VE ÇEVRENDE POZİTİV BİR ENERJİ OLUŞTURUYOR!
Şeklinde aktarıyordum ki tam evimin çelik kapısı kapalı olduğu halde “küt küt” çarpmaya başladı.Dikkat kesildim, “Acaba esinti mi var ?”, diye, esinti falan da yoktu ki kapı çarpsın ama, kapı hala çarpıyordu.Bir an içim ürperdi,”Hayırdır İnşallah!”, diyerek yerimden kalktım, doğrusu “kim o?” diye seslenmeye çekindim.Sessizce kapının merceğinden dışarı baktım.Baktığımda gördüğüm şey beni şaşırttı ve mahcup etti.
4-5 ay önce tanıştığım karşı komşum evimin kapısını siliyordu.Kapıyı açıp komşumla konuşup içeri girdikten sonra hala msn’de olan arkadaşıma;
“Pardon!Kalkmak zorunda kaldım!”,dedim ve devam ettim.
“Al sana çok güzel bir örnek, senle konuşurken çelik kapı çarpmaya başladı, esinti mi çıktı acaba dedim ama esinti de yoktu, bir an ürperdim.”dedim.
“Korkar mısın?”, dedi Afet Hanım.
“Beklenti dahilinde olmayan bir şey olduğu zaman tabi ki korkarım.”, dedim ve kaldığım yerden devam ettim.
“Hayırdır İnşallah deyip yerimden kalktım, kapıya gittim,”kim o?” diye sormaya çekindim.Kapının merceğinden baktım ve karşı komşumun benim kapımı sildiğini gördüm.”
“Komşun senin kapını niye siliyor ki?”, diye sordu arkadaşım haklı olarak şaşırmış bir tarzda…
“İşte”, dedim.
“İşte, yukarıda anlatmaya çalıştığım şey bu, bu yukarıda anlatmaya çalıştığım bakış açısıyla gerçekleşen bir şey…
Ben, komşuma “kapımı sil” demedim, deseydim belki de onu hakir gördüğümü sanarak ağrına gidecekti ve yapmak istemeyecekti.
Ama, şimdi benim bile haberim olmadan, kendi içinden gelerek kapımı siliyor.İnsanlara yaptırmak istediğimizde parayla yaptıkları bir işi o parasız yapıyor.Ki komşumu henüz 4-5 aydır tanıyorum yıllara dayanan bir komşuluk da değil…
İşte bu, yukarıda anlatmaya çalıştığım düşünceyi benimsediğim ve bunu kendime ilke edindiğim için gerçekleşiyor.Bu bakış açısıyla çevrende bir pozitiv enerjisi oluşturuyorsun ve bu enerjiyle insanlar böyle güzel şeyler yapıyorlar hem de hiç zorsunmadan…
Ben de komşumun bu güzel davranışı üzerine kapıyı açtım “Gel seni öpücem, Allah razı olsun!”, dedim ve iki yanağından öperek teşekkür ettim.
”İşini bitir gel, ben de sana çay ya da kahve ikram edeyim”, dedim.
Komşum da;”Çay içtim zaten ama, kahve olursa iyi olur.”,dedi
“Canın sağolsun senin fazlasıyla hak ettin, işin bitince zile bas, kahven hazır.”, dedim
“Bunlar küçük ama, insana yaşama sevinci veren, hayatı anlamlı kılan şeyler…”, şeklinde arakadaşıma bu konudaki duygu ve düşüncelerimi aktardım.
Afet Hanım;
“Kendimi kandırabilsem bir, deneyelim bakalım.”, dedi.
“İlk anda zor gelebilir.Ama, “Aşağı köyde bir yalan söyledim yukarı köye varınca kendim de inandım.”, diye bir söz var ya hani ilk başlarda bu düşünce oturana kadar zaman alır ama, şu sözü söylemeye devam ettiğin, bu düşünceyi canlı tuttuğun sürece emin ol zamanla bu düşünce oturacak ve kişiliğinin bir parçası olarak gelişecek ve bir süre sonra bunun için özel bir çaba sarfetmiyeceksin.Kendine tekrar etmen ve canlı tutman gereken düşünce şu:
BENİM 2 SEÇENEĞİM VAR:
1.Sİ: DERTLERE GARKOLUP DERTLERİN İÇİNDE YOK OLMAK, EN BAŞTA KENDİME SONRA DA SEVDİKLERİME VE SEVENLERİME HAYATI ZINDAN ETMEK,
2.Sİ: HAYATA VE OLAYLARA DAHA RAHAT BİR BAKIŞ AÇISIYLA BAKIP EN BAŞTA KENDİMİ SONRA DA SEVDİKLERİMİ VE SEVENLERİMİ MÜMKÜN OLDUĞUNCA EN AZ DÜZEYDE YIPRATMAK, BÖYLECE HAYATA KARŞI BAKIŞ AÇIMI POZİTİV YÖNDE BESLEMEK VE CANLI TUTMAK, ÇEVREMDE POZİTİV ENERJİ OLUŞTURMAK…
BENİM TERCİHİM KESİNLİKLE 2. SEÇENEK YANİ, POZİTİV ENERJİ OLUŞTURMAK…
ZİRA, BU HAYATIN TEKRARI YOK!
Evet, bütün bu düşüncelerimi msn’deki Afet Hanıma aktardım.Tam anlatmak istediklerimi bitirdim.Kapının zili çaldı.Afet Hanımdan müsaade isteyip kalktım.
Komşumla şöyle karşılıklı oturup kahvelerimizi içerken güzel güzel de sohbetimizi yaptık.
Bunlar gerçekten çok güzel hasletler, yitirmemek lazım diye düşünüyorum.
Teveccüh gösterip okuduğunuz için ve okumaya zaman ayırdığınız için teşekkür ederim.
Bunu sizlerle paylaştığım için mutluyum, siz de okuduğunuz için mutlu iseniz ne mutlu!
Allah yüreğinizden sevgi ve umudu hiç eksik etmesin İnşallah.
Sevgiyle, sağlıkla ve huzurla kalın.
Her şey gönlünüzce olsun.
Sonsuz Sevgi ve Saygılarımla…
Perihan METİN