- 638 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İLK SEVGİM
Yıllar sonra onu ilk defa göreceğim…Çok merak ediyorum acaba nasıl?yine o seneler önceki gibi güzel ve göz alıcımı?yoksa çökmüş ve yıpranmış mı?... Oraya yaklaştıkça daha da çok heyecanlanıyorum…
Hatırlıyorum da on yıl önce ikimizde genç ve sağlamdık… O günler ne kadar da güzeldi. Hep onunla uzun, uzun sohbetlerimiz olurdu.Genelde o susmayı tercih etse de sohbetlerimiz çok güzel geçerdi.
Ona ne zaman derdimi anlatsam hiç yorum yapmadan dinler ve sonra hiç bir şey demezdi.Ama ben çoğu zaman o konuşmasa da ne demek istediğini rüzgarın sesiyle anlardım… Onun en çok yakındığı ve şikayet ettiği konular yalnızlık ve insanların vurdum duymazlığıydı. Bu ikisine çok ama çok kızardı.
Bir ara uyuya kalmışım uyandığımda oraya varmaya çok az bir süre kalmıştı.Kalbim sanki yerinden çıkacak gibi şiddetle çarpıyordu.Gözlerimi dışarı daha bir heyecanla dikerek arabanın durmasını bele-meye karar verdim…Sonunda araba durmuştu.Arabadan indim artık evime varmama yaklaşık on dakika kalmıştı…Bunu düşünmek beni daha da çok heyecanlandırıyordum.
Yavaş, yavaş yürümeğe başladım attığım her adımda her şeyin ne kadar çok değiştiğini görüyordum… İçimi bir korku sardı! “Ya o”??? O da böyle çok değişmiş olabilirmiydi?
Bu düşünceler içerisinde evime gelmiştim. Büyük bir hızla elimdeki çantaları kapının önüne bırakarak arka bahçeye doğru koşmaya başladım… İşte o an onun her zaman beklediği yer…
Gözlerim heyecanlı bir şekilde onu arıyordu herkes oradaydı ama ben onu hala görememiştim.Belki heyecandan böyle olmuştur diye tekrar etrafıma bakınmaya başladım ama nafile, ben onu boşuna arıyordum çünkü o burada yoktu…
Orada bulunan birine sordum ”O nerede?”diye ama ne olumlu ne de olumsuz vermiyordu.Sadece yüzünde tatlı bir tebessümle bana bakıyordu.
Bu işte bir gariplik vardı.Herkes benden bir şey saklıyordu ama ne???
Artık endişeyle beraber sinirlenmeye başlamıştım ve istemeyerekte olsa karşımdakini yakasında tuta-rak silkelemeye başladım…”O nerede? Niye burada yok ”diye sorular soruyordum.Çok sakin bir şekil-de parmağıyla bana arka tarafımı işaret ederek bakmamı istedi…
Bakıyordum ama hala bir şey görememiştim.Sonra daha dikkatli baktım…Kaşımda duran o idi tam karşımdaydı.Yanına gidip ona sarıldım ve ağlamaya başladım.Sonra ona tekrar, tekrar baktım…Çok değişmişti tanıyamamam doğaldı…
Üstüne bir hazinlik çökmüş ,omuzları düşmüş adeta karşımda o değil bir başkası duruyordu. Ama yaşlanmak ona bambaşka bir hava ve güzellik katmıştı.
Hemen sohbet etmeye başladık.O yine eskisi gibi sessiz kalmayı tercih ediyordu ama nasıl olsa ben onun ne demek istediğini anlayabiliyordum…
Benim oraya gittiğim tam bir hafta olmuş ve ben İLK SEVGİMİ kaybetmiştim.O artık yoktu beni bırakıp gitmişti.Onun ölümü beni çok ama çok üzdü.Çünkü bunu hiç beklemiyordum.
Onun cenazesi için herkes bir araya gelmişti.Ama bir şey o da onu defnedeceğimiz mezar…
Hemen birisine sordum ”Onu defnetmicekmiyiz diye ?” Bu sorunun cevabını orada buluna herkes bir ağızdan cevaplamıştı.”HAYIR” sebebini sorduğumda içlerinden biri cevap verdi “Çünkü o da bunu istiyordu.Senin buradan ayrılmandan kısa bir süre sonra rahatsızlandı ve o hasta haliyle hep bir umutla geleceğin zamanı bekledi…Sen geldin ama o sana doyamadan aramızdan ayrıldı.Her zaman senden bahsediyordu.Son zamanlarında ise devamlı ölümden bahsediyordu… Bana ve bizlere dediği şey “Beni sakın gömmeyin,yaşarken çevremdekilere nasıl yardımcı oluyorsam bunu öldükten sonra da yapmak istiyorum” Çok duygulanmıştım…
Şimdi size hak veriyorum…Canım benim zaten yaşarken dallarını kuşlara,gövdesini de sincaplara hediye etmişti…Bu yüzden bozulmasın.Onu her zaman sohbet ettiğimiz yere boylu boyunca yatırdık… Artık toprağın üzerinde kaldığı sürece yine çevresine yararlı olabilecekti..
Onu çok ama çok özleyeceğim.Sizin gözünüzde sadece bir ağaçta olsa benim için o bir can,yaşam kaynağı idi.Ben onu çok seviyorum…Hele rüzgarlı havalarda yapraklarında çokardığı o muhteşem ses yok mu?Bayılıyordum o sese artık olmayacak biliyorum ama her zaman benim hayallerimde yer edecek…
Sana iyi uykular canım ağacım!!!
Tek gerçek dostum ve sırdaşım seni çok ama çok özlüyeceğim… İyi uykular sana…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.