- 1456 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KADERİYLE YÜZ YÜZE BIRAKILAN MEMLEKET(ADIYAMAN)
Bu ilk köşe yazımda bir nebze de olsa kendi memleketim olan Adıyaman’ı ele alıp sizlerle paylaşmak istedim.Adıyaman küçük bir yerleşim yeri olmasına rahmet içinde barındırdığı güzelliklerle adeta devleşiyor.İşte suyunda tutup ta güzel kokan tütün ovaları kadar muhteşem bir diyardır.Aman bir şey yazmayı unuttum oda dünya’nın 8. harikası Nemrut Milli Parkıyla adeta bizi tarihe götüren muhteşem bir
devasal açık hava müzesi.Bunun gibi turistik mekanlarıyla da ünlü bir kenttir.Peki bu kadar değerli bir şehir şimdilik hangi seviyede? İşte bunun cevabı bizleri çok üzmektedir.Sahipsiz bir kent denilebilir.Yetkililer hala kendine gelemedi ve daha Adıyaman’ı görmezden geliyorlar.
Ayrıca Adıyaman’ın bir artısı da petroldür.Türkiye’nin %60’lık civarında petrol ihtiyacını karşılayan bir hazinedir.Peki halk ne kadar Adıyaman’la ilgili..?İşte bunun cevabıda üzüntü verici .Bir çok zengin yatırımcılarımız Adıyaman’a yatırımlarını yapmayıp başka yerlerde yani büyük kentlerde yatırım yapmaları, bu güzel ilimize yapmamaları geride bırakıyor.
Geçen yıllara göre birazda olsa gelişim göstermiştir.Ama bu daha büyük ve daha farklı bir gelişim olabilirdi.Adıyaman halkı genelde tütüncülükle yaşamanı geçin diriyordu,devletimizin kota sistemiyle adeta halka bir darbe vurdu.Bunun yanında yeni hükümetin çiftçilere olan ilgisizliğinden ötürü diğer tarım ürünlerde para etmeyip ve halk perişan duruma düşürülmüştür.Burada önemli bir hususta daha da bulunmaktadır,hükümetin tarlası olan kişiler(ağalara) dönüm başına para vermesi onları daha da zengin ,tarlası olmayanında öyle ölüme terk etmesi çok kötü bir durumdur.Ya tarlası olmayan adam ne yapacak onun yanında aile geçin diriyorsa daha da kötüdür.
Sorunlar ,dertler bunlarla sınırlı değildir ben bu kadarını ele aldım ve bu kadarını söyleyebildim.Daha sonraki zamanlarda bu konuyu sık sık gündeme getirip çözümler üretmeye çalışacağım.Adıyaman’a şans diliyor ve yetkililerden bu sorunlara çözmeye o rahat koltuklarından artık kalmalarını istiyorum.
E-MAİL:
[email protected]
www.izzettinbilgin.azbuz.com
www.radyosecan.com
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.