SEÇİM
Küçücük bir kızdı.Yüreğindeki kocaman sevgi hayallerini süslüyordu.Umutları vardı .Gençkız olacaktı ona herkes abla diyecekti.Bir sevgilisi olacaktı.Belki beyaz gelinlik giyip gelin olacak ve sevgilisiyle evlenecekti.Ve mutlu yuvası çocukları olacaktı.O hep annesini görüyordu oda öyle yapmamışmıydı.Birde temizlik yemek yapmak gerekiyordu.Bunları düşündüğünde yüzünü buruşturuyor,hayallerinden uzaklaşıyordu.
Küçük kız büyümeye başladı hayalleride,artık daha çok şey istediğini örnek aldığı annesinin yanlışlarıda olduğunu görmeye başladı.Yavaş yavaş yeni modeller arıyordu kendine.Komşu teyze ,onun kızıda annesi gibiydi içindeki ses ona hep sen farklı olmalısın diyordu ama nasıl olacaktı???
Birgün eline bir kitap geçti.Sessizce kenara çekilip okumaya başladı ilgisinni çekti.Tanımadığı başka dünyalar ve hayatlar vardı.Neden kendi kabuğunu kırmasın,neden kendine yeni dünya kapıları açmasındı.Ogün karar verdi hiç beklemeden uygulamaya koymalı ve kendi dünyasını seçmeliydi.Ama nasıl yapacaktı.
Düşündü ve yapması gerekeni sıraya koydu okumalı ortamından uzaklaşmalı ve kendi dünyasını kendi kurmalıydı .Evet yapması gereken buydu,hedefi belirledi günler geceler hızla geçti.
Artık yetişkin ne istediğini bilen biri olmuştu.O sabah mutlulukla uyandığında sanki doğumundan beri geçen yaşamı gözünün önünden geçti,tıpkı bir flim şeridi gibi.Amacına ulaşmıştı bugün kep töreni vardı artık genç doktordu o ve hayallerinin birçoğu gerçek olmuştu.Başarılıydı ihtisas yapacak belki yabancı ülkeye gidecek tahsiline devam edecekti
Kalktı hazırlandı.Törende tüm aile fertleri ve yakınları ordaydı birde tanıyamadığı yabancı ailesinin yanında oturuyordu.Tebrikleri kabul ederken oda geldi tebrik etti.Birtuhaf bakıyordı.
Kötü ne olabilirdiki hayatında o herşeyi başarabilirim diyordu,bu kadarı yapmıştı ya.
Akşam arkadaşlarıyla çıkacaktı ama olmadı babası tüm ciddiyetini ortaya koyup hayır konuşmalıyız diyordu.Ama ne konuşacaklardı ki??
Kahve istedi babası, anne ,abi hepsi oturmuş aile meclisi bir tamam olmuştu.Düşündü bunda bir iş var ama ne??İşte bunu hayal bile edemezdi edemedide.Kahvelerini içerken konuşmaya başladılar hani o törene gelen yabancı varya .O aslında yurtdışında yaşıyan yakın akrabaydı ve aile okuyup mesleğini eline almış güzel kızlarını evlendirmeğe karar vermişti.Hemde en kısa sürede okumaksa ordada okuyabilirdi.Artık evlenmeliydi bir kadın için bu kadarı yeterdi.Karar tamamdı dünyanın üzerine yıkıldığını düşündü.Birden herşey tüm değerini yitirdi.Mücadele etmeye karar verdi olmaz dedi ağladı,sızladı,günler geçti ama hala aynı konu sürekli önüne geliyordu.Artık gücünün tükendiğini farketti pes etmek istemiyordu yine başa dönemezdi.Ya hayalleri yapmak istedikleri ne olacaktı.
Ve yine bir sabah uyandığında yanında yabancı bir adam vardı .Düşündü hayat bu olmalı ,süprizler zaferler yenilgiler ,sonra yine savaş ve sonra yine zafer kazanmalıyım dedi.
Yeni hayatını kabullenmesi zaman aldı.Ama oda hayata karşı gardını aldı,asla yılmadı.Yapmak istediği herşeyi insanüstü bir gayretle çalışarak gerçekleştirdi.Yavaş yavaş kocasıda onu olduğu gibi kabullendi.Ve bir şeyi çok iyi öğrendi hayaller gerçek olmak için çaba istiyordu.Birde aşk tanıdıktan sonrada sahici oluyordu.Kocasına aşık olduğunu anladığında ise herşey yeniden anlam kazandı.
Birgün baştan sona hayatını düşündüğünde kendini zafer kazanmış kumandan olarak gördüğünü fark etti.Hak etmişti saygın bir doktor,anne ve eşti.Sadece bazı şeyler planlarına uymamıştı o kadar.
Yerinden kalktı ,elindeki kağıt ve kalemi bıraktı sevgiyle eşine ve çocuklarına sarıldı.Onlara hayatın güzellikleri olarak baktı.Umutlarını süslemişlerdi.
Şükretti .Sonrada kendisine teşekkür etti, bu kadar cesur ve yürekli olduğu için vede sevgiyle yaşamayı seçtiği için .