- 1071 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
SESİMİ DUYAN VARMI?
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Geceden kalan ne varsa sokaklarda, çökmüş üzerine sabah. neleri bitirdi, nelerle doğdu kim bilir. sabah hiç olmasa diyenlere de doğdu işsiz güçsüzlere de ve evsizlere de doğdu. Miğdem den gelen gurultular fink atıyor yorganın altında. Demlenmiş güzel bir çayın üstüne kalkmak vardı derim hep kendi kendime. Ama hep ben demlerim çayı kendim hiç kalkmaz, o ancak önüne getirirsen. Kapıyı ilk açınca geceden kalan havanın içeriye doluşması yok mu?. İnsanı deli eden bir çarpıntısı var, deniz dalgaları gibi vuruyor yüzüme.mağrur yüzüme. sabahları biraz mağrur olurum... yok canım! yalnız uyanmaktan değil. mağrur olurum işte...
kimi günlük monotonluğuna koşar, kimi hastasına, sabahları biraz telaşlı görürüm. herkes bir yere yetişme derdine düşer ya. sabah da onlara eşlik eder işte. onun telaşı neyse? geceye kavuşmak mı..?
Sevemedin hayatı gitti kendin olamadın, mız mız bir çocuk gibisin derdi yazar, okumuştum muydu bir zaman ne. ne duygular yaşar insan.güzel bir sabah hayal edersin ama hayallerin gecenin peşine takılmıştır bilemezsin. sonra geceyi düşlemeye başlarsın. Sonra, sonra..kim gerçek kim hayal göremezsin.yok yok görmelisin körlük bana göre değil..!
Değerini bildik den sonra hayatın. Ayak uyduramazsam zamana, neye yarar.
bu can ne ister kendinden..? yalan söyleme lüksüm yok kendime.neden kendimi kandırarak yaşamalıyım ki. Benim elimde değilmiş gibi sanki. “hadi oradan sende yalancı”..! bende yalanlar söylerim bazen.herkes yalanlar söyler. kedilerde hatta babamda yalan söyler...
Biliyorum dem tutan bir çay kıvamındadır aslında hayat. suyun aktığı yönü sen çizeceksin, nereye akmasını istediğini bileceksin.
seni sevmek diyorum, sahip olduğum tek çakıl taşım gönlümde.
sesim geliyor mu..? sesimi duyan varmı..?
YORUMLAR
yazı anlam, konu, üslup ve kurgu bakımından oldukça başarılı.
ancak cümleler biraz daha birbirinden mesafeli yazılsa, sanki daha rahat okunacak.
"sabah hiç olmasa diyenlere de doğdu.işsiz güçsüzlere de ve evsizlere de doğdu"
işte beni sarsan cümle de bu!
kutlarım. saygımla.
o çakıl taşı her dönüşünde yaralıyor yüreğini. her yaradan sonra kanatıyor duygularını. son bir sabah kaldı şehrinde güneşi seyretmeme. sesin geliyor....... duyulmayan benim çığlıklarım. sıcak bir çay demlemeliyim sabaha, demlenmiş bir çayın üzerine uyanmalısın. kapıyı açtığında aşk girmeli yalnızlığına..
kutladım
mavi uçurtma............