- 1440 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İçsel bir sitemin izlerinde giderken!
Müntesibi olunan bir kimliğin
sosyolojik serencamından ve uğradığı değişim aşamalarından,
asırlara sâri aşağılanmalardan kişiliğin ve kimliğin yozlaşmaya uğramasından,
sinelerin buhran içinde nefes almasından hareketle…
Nihayetinde bizler gibi bir insan olan,
insanlığı kurtarmak için mübelliği kılınan,
varlığını ümmetine adayan ve adların en güzeli olan
ve Muhammet diye ebediyete kadar var olacak olan bu insan…
Ne yazık ki artık gereği gibi anlaşılmıyor ümmeti Muhammed nezdinde…
Akidenin güzelliğinde, sinelerin hasredildiği mezbelelik olan ahenklerde…
Getirdiği mesaj evrensek olduğuna göre, müntesipleri nelerin derdinde…
Bidatlerin kuşattığı, serkeşliğin çoğaldığı, maslahatların zirve yaptığı bilinirken…
Bir insan olarak, hissiyatın güzelliğinden beslenen ruhi enginliğe hasretken…
Gündelik bir hayatı yaşmaya mahkûm edilirken, tercihler sana dahi sorulmazken…
Neredeyse insani hasletler “medeni devletlerce” sürekli yok edilmek istenirken…
“Muhammed’e” Ümmetinin anlayacağı bir şekilde, umulanların dehliziyle bir sitem!
O en sevgiliyken, nefislerin en bariz derdiyken, ruhların inkişafıyken anlaşılmıyor!
Akideler maksatlı bir şekilde sulandırılıyor, her şey belirli günler için hesaplanıyor!
Kaç asır geçti! Hani nerede şura ve nerede ümmetin ileri gelen icmâa ümmetleri?
Vuslat kimlerin ve hangi ölçüler saltanatında! Gözyaşı dökenlerin olacaktır derdi!
Hala anlaşılmayan Kuranın okunan ayetleri, sosyolojik olarak açılım bekleyen erleri!
Kılınan namazlarda fark etmez okuyun o vakit İngilizce veya almanca süre ve ayetleri!
Huzura duruyorsun, kulluğunun aczini anlatıyorsun, taleplerin haricinde hiç anlamıyorsun!
O vakit ne söylediğini bilmeyen ve anlamayan için şimdilerde ümmeti Muhammed’e ne demeli!
Bir canı bu kadar zillet içinde taşımak kimlere yaraşır,
hangi ölçekte bizler “Muhammedi” anlıyoruz ve bu manada
onun bıraktığı emanetler sahip çıkıyoruz.
Milletin bireylerinin vicdanını çaldılar…
İdraklerini uyuşturarak öyle bıraktılar…
Nesil güceniğini maslahatlarla ellerinden aldılar…
Bir zamanlar muvahhit olan bu insanları
darp ve şiddetle teslim olacağı şartları sıraladılar!
Aksi takdirde bizar ve alenen damgaladılar “bağnaz ve yobaz” hezeyanıyla!
İşte bu sebeple ve içsel bir sitemle “var git Muhammet işine” diye başlık atılabiliyor.
Mustafa CİLASUN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.