- 992 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
SAFFET BENİ AFFET
Yıl 1982 Lise bire yeni başladığım günler;
Dersimiz edebiyat ne yalan söyleyeyim edebiyat ile aramız iyi değildi.( virgül ile nokta ile pek anlaşamıyorduk ) Konuları işledik yarın yazılıyız dedi hoca...
Çok canım sıkıldı hiç anlamıyorum ne yapacaktım akşama da Kemal Sunal’ın filmi vardı.Hani şu babaları hazine bırakıyor o film galiba köyden indim şehire idi tam olarak hatırlamıyorum.
Ben tabi derse falan hiç bakmadım film dururken ders de ne ki hiç bakılır mı? Ertesi gün sınav anı çok heyecanlıyım sorular kazık yapamıyorum.Hocanın sorduğu soru saffet nedir tesadüfe bak ya akşam ki filmde de Kemal Sunal’ın ismi SAFFET ti Benim filmde kalmış aklım ya Saffet’in karısı sürekli Saffet beni affet diyordu Saffet kelimesinin karşısına çok hafif bir şekilde BENİ AFFET diye yazdım.Yazmaz olaydım...
Haftaya sınav sonuçları okundu.Bendeki cesarete bak aldığım nota itiraz ediyorum.Hocam bu kadar az puan beklemiyordum diyorum.Hoca suskunluğunu bozdu sen
sus bakim kızım dedi sinirli bir şekilde niyeki hocam dedim.Sen saffet nedir ne yazmışsın biliyormusun? dedi.Anladımki hocanın gözleri görüyormuş beni affet diye yazmışsın dedi ve sınıfta bir kahkaha.o günden sonra edebiyat dersi benim hayatımda bitti.Çok üzüldüm.
Hocanın yüzüne bakamıyordum tam bir ay sonra hoca sınıfa girdi ve sen oku bugünkü şiiri dedi.Ben şiiri ağlayarak okudum.Hoca dışarı çağırdı ve bundan sonra derse katıl her insan hata yapar bir daha tekrarlamaman dileğiyle.Peki dedim ve barıştık edebiyat ile.