- 686 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Adada Geçen Gün
Bu sıcak temmuz ayında her yer sıcaktan kavruluyordu. Kumsalın ve ormanın birleştiği bir deniz kıyısındaydım. Burası bir adaydı. Ekvator’a bağlı Galapagos adası. Buraya biraz macera ve tatil için gelmiştim. Sıcak kum tanelerinin üzerine bir hasır sermiş güneşleniyordum. Üzerimdeki çam ağaçlarında bulunan kozalaklar sıcaktan çatır çatır sesler çıkararak açılıyordu.
Görünüşe bakılırsa sahilde benden başka kimse yoktu. Ormanın içinden çeşitli kuşların çıkardığı hoş cıvıltılar kulağıma kadar geliyordu. Adaya tatlı bir koku hâkimdi.
Güneşlenirken uykuya dalıvermişim. Uyandığımda kol saatim on iki’yi gösteriyordu. Kol saatimi çıkardım. Çünkü denize girecektim. Denize doğru ilerledikçe ayaklarımı sıcak kum taneleri yakıyordu. Sonunda denize ulaştım. Su ılıktı. Tam yüzmelikti. Su inanılmaz derecede berraktı.Ayaklarımı çok net bir şekilde görebiliyordum. Bacaklarımın arasında küçük balıklar dolaşıyordu.
Bir süre kenarda oyalandıktan sonra, biraz açılmaya karar verdim. Yine on dakika bir süre açıklara doğru yüzdüm. Su artık boyumu geçecek seviyeye gelmişti. Arkamı dönüp baktığımda kaskatı kesilmiştim.
Ada görünmüyordu. Ama bu nasıl olur, diye düşündüğümde çıkardığım tek sonuç akıntının beni sürüklemiş olmasıydı. Kısa bir süre içerisinde ne yapacağımı düşündüm.
Sonra ardı ardına gerçekleşen olaylarla biraz daha irkildim. Su soğumaya başlamıştı. Hava da kararıyordu. Güneşin önüne kara bulutlar geçmeye başlamıştı. Deniz dalgalanmaya ve berraklığını yitirmeye başlamıştı.
Bir süre sonra fırtına çıkmıştı. Yağmur yağıyordu. Dalgalar boyumu fena halde aşmaya başlamıştı. Yüzecek gücüm kalmamıştı. Ada hala görünürde yoktu. Bir dalga daha geldi. Çok s u yuttum. Gerisini hatırlamıyordum.
Gözlerimi açtığımda hasırımın üzerinde güneşleniyordum. Gözlerimi ovuşturdum, ardından esnedim. Ter içinde kalmıştım. Sonra hepsinin bir rüya olduğunu anladım. Denize hiç girmemiştim. Bunun bir rüya olduğuna çok sevindim. Korkunç bir rüyaydı. Terimi atmak için denize girmeye karar verdim. Sonra o korkunç rüya aklıma geldi ve girmesem de olur dedim. Güneşlenmeye devam ettim.
Akşam olup karanlık bastığında küçük planörüme atladım ve yaşadığım ülkeme doğru yola çıktım.
— SON —
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.