BENDEN SİZE
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Benim insan ilişkilerimde mâneviyata verdiğim değerden olsa gerek, biraz farklılıklar vardır . İnsanlara yaklaşımım maddeden soyutlanmıştır, mânâ içerir.
İnsanlar var her şeyi onlar bilir. Her şey onlarda vardır. Bilgiçlikte de üzerlerine yoktur. Kimseden aşağı kalmayı içlerine sindiremezler de. Yaşantı deseniz; "siz hayat mı yaşıyorsunuz" derler. Onlar en güzelini yaşıyorlardır. Karşısındaki ile konuşurken öyle küçümser tavırlar hâkimdir. Kendini beğenmişlik hat safhadadır. İğreniyorum o tip insanlardan. Kompleksten ezilen, hep de içlerini kemiren bir şeyler bulan zavallılar onlar.
Biz de evvel Allah kendimize göre yaşıyoruz bu hayatı. Biliyoruz demeden. Hep bilgiye ve öğrenmeye açık. Kendi var olduğu değerlerle yetinen. Mütevazı bir yaşantıyı seçmiş, alçak gönüllü, kalender yaşayan insanlarız. Fakat hep rahat ve huzurlu. Küçük olmaktan memnun, hiç öyle öne çıkmadan, sade kahve gibi ufacık, küçücük karıncalar gibi yaşıyoruz.
’’Siz yükselmek istediğiniz zaman yukarı bakarsınız. Bense, aşağı bakarım; Çünkü yükselmişim .’’ Nietzsche
Yalnız; ta uzaklarda gecenin karanlığında, gökte duran bir yıldız ve bir göçmen kuşu gibi yurdundan çok uzaklarda, şaşaadan uzak, yapayalnız, sessizce yaşarız. Erdemli, şerefli yaşamaktır ilkelerimiz.
Hani senaryo yazılmıştır, baş aktör oynar rolünü. En baba karakterdir canlandıracağı. En mert tiptir sahneye yansıyacak olan.
İşte biz gerçek hayatta yaşadık bunları, bu karakterleri. Oynamadık, bizim yaşam tarzımız oldu; dürüstçe... Mert, faziletli yaşamak.
Namerde boyun bükmeden hep dağlar gibi dimdik durduk. Hiç eğilmedik, bükülmedik, dökülmedik.
Şerefsizler, alçaklar, kötüler de oynandı o sahnelerde. İşte o karakterleri de gördük biz hayatta. Esas olanın suret değil mânâ olduğunu, kabukların özü muhafaza ettiklerini de okuduk .Öylesine bulanmadan donmadan akmayı da öğrendik Mevlânâ´dan .
"Kralım demekle kral... Âlimim demekle de âlim olunmaz. "
"Ahlaksal eylemlerimizin amacı mutluluktur . Ahlaki mutluluğa erişmek ise ancak bilgi ile mümkündür. Bilgi insanları doğru eylemelere, bilgisizlik ise yanlış eylemlere götürür. Bilgidir ki insanı ancak mutlu, ahlâklı ve erdemli yapar. " Sokrat
Bir gün evine polisler gelirler ve Sokrat´ı tutuklarlar . Tam götürürlerken hanımı polislere seslenir; " O’nun suçu yok ki, niye götürüyorsunuz ? " der. Sokrat hanımına döner aynen şöyle der; " Sen rahat ol. Suçum olsa da götürselerdi daha mı iyiydi . "
Çevremizdeki bilgiçlik taslayan, bir ……. bilmeyen zavallılara öyle bakıyorum. Kasılmaktan bir taraflarına kramp girecek nerdeyse.
Ben diyorum ki şu yasadığım ömrümde insanların kalbinde ne kadar yer ettim? Sen ne kadar yer ettin? Benim evlatlarım ne kadar yer edecekler? Herkesin bu soruyu kendine sorması gerekmiyor mu?
Yurdumun birçok yerinde beni hatırlayıp anan, sevenlerim var. Onlar iyi ki varlar. Olmasalardı hayatın anlamı olmazdı zaten.
Öylece bir kenarda durayım, gerilerde, hiç kimse demesin; şuyu var, buyu var. Malda mülkte gözüm yok. Zenginlik de istemiyorum. İste benim sahip olduğum zenginliğim de bunlar.
Sevenlerinin gönlünde yer etmek, iyi bir insan olarak anılmak en büyük zenginlik ve böyle yaşayıp, bu dünyadan öyle rahat huzur dolu göçmek. Allah cümlemize hayırlı ömür versin inşallah.
Gürül gürül, sütten ırmak gibi akan bir derenin kenarında olmalıyım. Tıpkı bir annenin kucağında uyuyan bebek gibi uyuyayım. Çiçeklerin rengârenk görüntüleri olsun. Sonra alıp başımı gideyim. Gün boyu gece demeden yürüyeyim. Uzaklara varayım. O yüce dağların şahikalarına tırmanayım. İksir gibi, buz gibi sular içeyim kaynaklardan. Sessizliği dinleyeyim. Sonra o uzaklara bakıp; bağıra bağıra aşk şarkıları söyleyeyim.
Benim dünyam ne güzeldir
Bir bilseniz
Bir bilseniz
Ah! Bilseniz içimdekileri...
---
BİZ DÜNYADAN GİDER OLDUK
KALANLARA SELAM OLSUN
BİZİM İÇİN HAYIR DUA
EDENLERE SELAM OLSUN / YUNUS EMRE
Fikret Şimşek
YORUMLAR
bendendi
bendelerimden
içsel akışın benliğinden
olmalı sevgi lale ile gül diyarı
gül renginden teni ile teri misali
sizi tanımak kalem kelam sözüyle olsa da
hokkası kozasından olmalı mürekkebi damlası ki
seslenişler sevgiyi kalbe hapseder
dünya çirkefliğinde hevallerine yenik düşenlere
yazar da yazılanı ancak kalbi-öz ler bilir
selam saygılar
sevdadan yana bitmesin ruhunuz
Benim insan ilişkilerimde mâneviyata verdiğim değerden olsa gerek, biraz farklılıklar vardır . İnsanlara yaklaşımım maddeden soyutlanmıştır, mânâ içerir.
bende buna cok önem veririm.
İnsanlar var her şeyi onlar bilir. Her şey onlarda vardır. Bilgiçlikte de üzerlerine yoktur. Kimseden aşağı kalmayı içlerine sindiremezler de. Yaşantı deseniz; "siz hayat mı yaşıyorsunuz" derler. Onlar en güzelini yaşıyorlardır. Karşısındaki ile konuşurken öyle küçümser tavırlar hâkimdir. Kendini beğenmişlik hat safhadadır. İğreniyorum o tip insanlardan. Kompleksten ezilen, hep de içlerini kemiren bir şeyler bulan zavallılar onlar.
evet bende hic sevmem bu tip insanlari.kimse sevmez böyle insanlari.
bir cevrede edinemez bu insanlar itici tipler.
alcak gönüllü olmali insan.
yüreginize saglik cok cok güzel bir yaziydi yine.
sonsuz saygi ve sevgimle sevgili ZERRE
annem alçak gönüllü ol karşındaki dillendirmesede bilir içinden senin bir yıldız olduğunu derdi.. onu hatırladım şimdi bu yazıyı okuyunca.
şiirlere olduğu gibi yazı dilinede hükmediyorsun Zerre ve ben her alanda seni okumaktan büyük keyif alıyorum.
saygıyla kutluyorum
mavi uçurtma
"Biz de evel Allah kendimize göre yaşıyoruz bu hayatı. Biliyoruz demeden. Hep bilgiye ve öğrenmeye açık. Kendi var olduğu değerlerle yetinen. Mütevazı yaşantıyı seçmiş, alçak gönüllü, kalender yaşayan insanlarız. Fakat hep de rahat ve huzurlu . Küçük olmaktan memnun, hiç öyle öne çıkmadan, sade kahve gibi ufacık, küçücük karıncalar gibi yaşıyoruz ."
ve o küçük dünyaların içinde öyle yüce dağlar vardır ki
büyük dünyaların küçük yürekleri ulaşamazlar o dağa
nefesleri yetmez...
şiiradaşım sitemkar ama bir o kadarda içten bir yazı...
tebriklerim sonsuz saygımla...
Fikret bey, çok hoş bir yazı daha okudum sizden. Sizin yazılarınızda hep bir umut, öğüt görüyorum. bu da benim gibi bir gence -ki umuttan uzak öğüde yakınımdır- yaşama azıcık da olsa bağlanma sabrı verebiliyor.
Yaızınızı tebrik ederim. Ama ufak bir söz söylemeden de geçemeyeceğim.
Birçok yerde; hem yazı dili/konuşma dili ayrımını yapamamış olmaktan hem de sanırım biraz hızlı aktarmaktan, imla hataları yapmışsınız.
İyi Akşamlar...
Sevgili Fikret abi,
Dağların zirvelerini hedeflemiş biri olarak tanıdım seni.
Kendine "zirveye çıkmak" hedefi koymak zor iştir.
Akıl ister, azim ister en önemlisi de çaba ister.
Yani çok çalışmak ister.
Akıllı, azimli ve çalışkan insanlar ise çevresinde yalnızca samimi dost isterler.
...
Sana sevgi ve güç verecek dostluklar yaşamanı diliyorum.
Ve hep zirvelerde bulunmayı tabii ki.
Selamlar, sevgiler
Dağların zerresi...
"edebi edepsizden öğrenmek" diye deyim vardır...
yapan kendine yapar ...
kimsenin kimseye üstünlüğü yoktur insan olduğu sürece
insanların kalbinde yer almak çok önemli tabiii...
ama insan kadar pikler yapan bir canlı yok dünyada
saatleri saatlerine uymuyor kimsenin...mana diyorsunuz
dalıyorsunuz bunu öyle bir kullanıyorlar ki kötü niyetle insanlar ...
ondan sonra insan karıştırıyor kim iyi niyetli
kim kötü niyetlii...elini veren kolunu kaptırıyor
anlıyorsunuz zamanla ama arada heba olanlar oluyor...
ve ne yazıktır sirayet ediyor bu ...
"Bir bilseniz
Ah ! Bilseniz içimdekileri ..."
---
sizi takip edenler biliyor üstat
herkesle dost olmak zorunda değilsiniz düşman olmak hiç değil...
"biz bize bir adım gelene on adım gideriz "
mevlana yunus emreden alınca bir şeyler insan gerisi hikayee okusunlar insanlar bol bol okumakla kalmasın yaşasınlar
ve
BİZİM İÇİN HAYIR DUA
EDENLERE SELAM OLSUN / YUNUS EMRE
saygılarımla
Benim dünyam ne güzeldir
Bir bilseniz
Bir bilseniz
Ah ! Bilseniz içimdekileri ...
bildik can dost ...bildik...öyle bir bildik ki dünyanızın güzelliğini...öyle bir ayna oldu ki dizeleriniz bize...ne mutlu sizin elinizden büyüyen evltlara..ne mutlu ...
sağolun..iyi ki varsınız...izninizle sizi seviyorum can dostum demek istiyorum..yunus emrenin gözüyle..mevlananın kalbiyle...dadaloğlunun yiğitliğiyle...
size selam olsun bir garip akgüvercinden...
saygılar.
serap hoca tarafından 4/15/2007 11:31:24 AM zamanında düzenlenmiştir.
Biz de evel Allah kendimize göre yaşıyoruz bu hayatı. Biliyoruz demeden. Hep bilgiye ve öğrenmeye açık. Kendi var olduğu değerlerle yetinen. Mütevazı yaşantıyı seçmiş, alçak gönüllü, kalender yaşayan insanlarız. Fakat hep de rahat ve huzurlu . Küçük olmaktan memnun, hiç öyle öne çıkmadan, sade kahve gibi ufacık, küçücük karımcalar gibi yaşıyoruz .
KUTLARIM SAYGILARIMLA....
heyyy dost benden sana selam olsun ...
o güzel yüreğin ne güzel anlatmış bizi...bizim gibileri...
Benim dünyam ne güzeldir
Bir bilseniz
Bir bilseniz
Ah ! Bilseniz içimdekileri ...
ahhh ahhh bendensin benden (yoksam size anlattım mı ben içimden geçenleri nerden de bıldiniz (((: )
Namerde boyun bükmeden hep dağlar gibi dimdik durduk. Hiç eğilmedik, bükülmedik, dökülmedik...............hep derim ki en zor anlarımda pizza kulesi gibiyimdir ağırlıktan eğilirim ama asla yıkılmam...dağlar eğilmezki o asil duruşları hiç bozulmaz ki eger dökülselerdi asırlardır nasıl böyle kalırlardı ki ...
hepimiz o dağlar kadar siz kadar sağlam olsak hiç kimse zarar veremese...
yürekten yüreğe yansıyan sesime...