- 676 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ETKİLEŞİM
Yıllar önce Kayseri Asker hastanesinde eczacı asteğmen olarak görev yaparken ,dost sohbetlerinde tanıdığım bir kişiden bahsetmek amacım.Eczacı,doktor,esnaf,elektirikçi,marangoz,tüccar,halıcı,öğretmen vs gibi karmaşık bir tanış gurubuyla zaman zaman oturup sohbet ettiğimizde aramıza katılan o dönemin İlahiyat Fakültesi Dekanının güncel konulardaki sohbetini dinlerken ,içeri girdiğinde herkesin saygı gösterdiği ve konuşma kürsüsüne ısrarla davet edilen beyi dinlerken çok etkilendiğimi söylemek isterim.
Onunla sohbet etmek için ,onun tavsiyelerini dinlemek amacıyla ona gelen randevu taleplerine cebindeki küçük bloknotundan, dolu günlerin arasından, müsait gün arayan ve randevu talebine ona göre cevap veren bu orta boylu,zayıf,soluk benizli ama bir o kadar heybetli ve dolu dolu olan ,Adının Arif bey olduğunu ve Kayseri nin bir lisesinde öğretmen olduğunu öğrendiğim bu beyi müsait zamanında çay içmek üzere hastaneye davet ettim.
Bir süre sonra geldiğinde birkaç arakadaşla beraber çay sohbeti yaparken ona dönerek “ Hocam,bir çok din ve ilim adamı dinlediğimi sanıyorum,ancak pek çoğundan etkilenmediğimi söylemek isterim. sizi dinlerken çok etkilendiğimi fark ettim. Genelde herkes aynı şeyleri farklı vurgularla söylediğine göre sizin farkınızı düşünüyorum.Ne dersiniz? “ dedim. Gülümsedi ve “uygun bir zamanda evime gelirseniz ,bu sorunuzu orda cevaplayayım “ dedi.İki arkadaşımı alarak bir süre sonra Arif beyin evine çay içmeye gittik.
Mütevazi döşenmiş büyükçe bir odanın ,pencere hariç duvarlarının kitaplıkla kaplı olduğu ve raflarında ciltlerle kitapların bulunduğunu gözledim.O kadar çok kitabı bir arada sadece kütüphanelerde görmek mümkündü.Arif beyi konuşturmak ve sohbete başlatmak amaçlı “ bu kitapların ne kadarını okudunuz “ diye bir soru yönelttim.2 defa okudum,25 yıllık memuriyetimin bende kalan meyvesi ve de benim tek sermayem. Çocuklarıma bırakacağım mirasım bundan ibaret.Sizin etkilemeyle ilgili merak ettiğiniz konuya gelince “” aynı tür kitaplarda genelde aynı konular ,ufak tefek ayrıntı farklılıklarıyla beraber aynı yazılır, benim okuduğumla bana benzer birinin okuduğu arasında pek fark yoktur,diğeri benden daha iyi hatip olabilir ama benim ayrıcalığım sanırım “ OKUDUĞUMU UYGULAYIP YAŞAMAK, YAŞADIĞIMI ANLATMAKTIR.” yaşamadığınız bir kuralı,nasihati,öneriyi başkasına yaşatmanız mümkün değildir.
Günümüzdeki toplumun önünde olduğu zannıyla insani egolarını tatmin etmekle meşgul olan ,mesleki ,medyatik,siyasal,şöhretli,iş veya başka dünyaların tanınmışlarına sözümüz sadece şu olsun..
” Siz, öğreti veya mesajlarınızı ,taleplerinizi konuşarak,dil dökerek,süslü sözcüklerle bezeli bağırışlarla kürsülerden nutuk atarak, bizden istemeyin,sadece yaşayarak gösterin.Yüreğiniz yetiyorsa bundan sonra kulağımıza değil,gözümüze hitap edin.Bizde sizin OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN VEYA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL öğretisine uyup,uymadığınızı yaptıklarınıza bakarak anlayıp ,sizden etkilenip etkilenmediğimizi zamanı gelince sizlere bildiririz.”
Ecz.Abdulkadir Nur GÖRDÜK
[email protected]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.