- 1190 Okunma
- 15 Yorum
- 0 Beğeni
ŞEHİRLİLER(1)
Yoğun bir öğleden sonrasını yaşayan banka,sabahtan beri faturalarla uğraşıp kafası karışmış memurların kullandıkları bilgisayar sesiyle ve artık saatlerce sistemin yavaşlığı yüzünden beklemenin sabrı tüketmeye başladığı insanlar ise bıkkınlık ifadeleri,oflama puflama sesleriyle doluydu.
Az ilerde delikanlının yer verdiği genç kadın 3-4 yaşlarındaki oğluna sertçe çıkıştı onu utandırmak istercesine.
- Tamam oğlum.Anladık.Üşüdün.Faturayı ödeyemezsek sen o zaman göreceksin üşümeyi...
Biraz da memurların daha hızlı çalışmasını istediğini belirtiyordu.
Muzipçe gülümsedi siyah kürklü ortayaşlı hanım..
-Kızım sana söylüyorum,gelinim sen anla diye fısıldayıverdi yanındaki genç kızın kulağına.
Gülüştüler...
Saat ilerliyor,mesai saati bitimine yaklaşıyordu kadranlar.
Herkesin elinde sıkmaktan buruş buruş olmuş,kenarına notlar düşülmüş sıra numaraları da olsa kimse güvenmiyordu rakamlara.
Gözler hep tekrar tekrar geziniyordu bir avuçtaki,bir de en tepeden kırmızı sinyalle yanıp sönen numaralarda.
Sabrının son haddinde bir yaşlı bey bastonunu dayadı memurun cam kenarına..
Sordu.
-Ne zaman vakit bize gelecek be hanım kızım?
Yok mu bunun başka kolay yolu? Hanımdan azar işiteceğiz vallahi neden geç kaldın diye?
Yaşlı adamın yaptığı espri banka sakinlerinin sinirlerini az da olsa gevşetmiş,memuru da bir o kadar sinirlendirmişti.
Bulunduğu konuma güvenerek birden,günün stresini de katarak çıkışır gibi yaptı sinirli sinirli.
-Beyamca herhalde özel işimizle uğraşmıyoruz. Sistem yavaş biz ne yapalım.
Adamcağız bu cümleyi duyunca bozuldu bozulmasına ama,toyluğuna verdi yüzü makyaja bulanmış kızı yaşındaki memurun bilmişliğini.Ses etmedi.
Sırasını beklemeye devam etti.
Kimse de tepki gösterecek hal kalmamıştı.Yüzler asıldı...Herkes yeniden oflamaya ve numaraları kontrol etmeye daldı.
Telefonda evde sohbet eder gibi bir gülüp bir söyleyen genç kız da sinirleri germişti iyiden iyiye..
Ağzını yaydıra yaydıra canımlı cicimli konuşmasından karşıdakinin, cilve yaptığı nişanlısı ya da flörtü olduğu belliydi.
Konuşma uzun sürünce ters ters baktı herkes.
Kız aldırış etmeden planlar kurmaya çalışıyordu telefonda.
-Yok şekerim olmaz .Valla izin alamam evden.Babam bacaklarımı kırar.
-aaaaa. Israr etme ama bak ben seni çok seviyorum hayatım.
-Olmaz şimdi.Söyleyemem.(kıkırdar)Borcum olsun sonra söylerim.
-Hadi öptüm hayatım...Byeeeee.
Neyse ki sinir bozucu telefon konuşması öptümlerle cicimlerle kapandı sonunda.Siyah paltolu,atkıya sımsıkı sarınmış pos bıyıklı adam ’sen benim kızım olsaydın değil gece,gündüz bile salmazdım’ diye geçirirken içinden.
Bu arada vakit ilerlemeye devam etmekte ve banka sakinleri artık sesli düşünmekteydi.
- bu fatura bugün mutlaka yetişmeli.
Diğeri:
- Bilsem bunca kalabalık olduğunu yarın gelirdim.Boşu boşuna izin aldım patrondan yarın yeniden vermez ki.
- Ne menem bişeymiş şu sistem dedikleri.Eskiden sistem mi vardı.Tıkır tıkır işlerdi bütün işler.
- Evde de bir damla yemek yok.Kocam kıyameti koparacak akşam.Anlamaz ki deyyus.
- Kimin umrunda saatlerce soğukta beklemişiz...
- Hep beni bulur zaten..Nereye gitsem orda sıra.Bendeki bedevi şansı...
Derken uğultular yükselmiş,memurlar hepten çileden çıkmışlardı.
İşlerini yapmanın sorumluluğu bir yandan artık sabırlarının son kırıntılarını da harcamış banka sakinlerinin serzenişten,öfkeye dönüşen cümleleri bir taraftan elektriklenmeyi artırıyor,sistem denen şey inatla yavaşladıkça yavaşlıyordu...
Ve olacağı buydu dedirten şey kabus gibi çöktü sinirlerin üstüne...
SİSTEM ÇÖKTÜ.
o gün yapılan bütün işlemler altüst olmuş,yapılacaklar ise çoktan unutulmuştu.
Yaşlı adamın kalbi dayanmadı bunca sıkıntıya.Bir yandan memurlar birbirlerini suçlarlarken,öte yandan bankadakiler faturaları unutmuşlar,yaşlı adama ambulans çağırma telaşına düşmüşlerdi.
Dışardan kargaşayı farkeden polis otosundan inen polisler bankaya çoktan girmiş ama bir türlü anlayamamıştı neler olduğunu.Her kafadan bir ses çıkıyor,herkes birbirini mes’ul tutuyor ve kendi derdiyle kendi yağında kavruluyordu..Arada bir kaç hiddetli karakolun yolunu tutmuştu bile polisin peşi sıra öfkelerinin kurbanı olarak..
Akşam oldu.
Mesai saati bitti.
Ne faturalar ödendi.
Ne yaşlı adamcağız kurtulabildi.
Bir şehit,bir sürü stres gazisi,otobüslerle,dolmuşlarla şehrin semtlerine taşındı,bankayı aratmayan kalabalıklarda.Boşa geçen bir günün ardından hayıflandı şehir sakinleri...
Bitkindiler...
İş yapmaktan değil,işe yaramayan konuşmalardan,yorumlardan,şehir hayatından,faturalardan,insanlardan,kalabalık alanlardan yorgun düştüler adımlarında..
Ve şehir yeni bir güne hazırlanmak için yıldızları örttü üstüne sabaha değin.
Stresler semaların altında gömüldü kaldı...
YORUMLAR
ÇOK GÜZEL BİR METİNDİ AMA KISA KESME BENCE UZUN YAZMAYI SEVİYOSUN .BUNU DETAYIYLA TEFERRUATIYLA UZUN METİN OLARAK KİTABA ÇEVİREBİLECEĞİNİ ÇOK İYİ TAHMİN EDEBİLİYORUM.BENCE DEVAM ET VE KİTAP OLARAK YAZMANI TAVSİYE EDERİM.ZEVKLE OKUDUM.ÇOK BAŞARILISIN BENCE.....SEVGİLERİMLE BAŞARILAR DİLERİM......
Bire bir,sürekli yaşanan olaylar.Daha beterleri de yaşanıyor gerçekten.Kavgalar-dövüşler bile oluyor.Gündeme getirilmeli böylesine.
Suçluyu da ben ilan edebilirim : otomatik ödemeyi keşfedecek kadar bir eğitimi,bu halka veremeyen devletimiz!Ne kadar basit ve yararlı,otomatik ödeme olayı.Ben yıllardır hiç bir sorunla karşılaşmadım.Herkese tavsiye ederim..
Öykünüz güzel ve yararlı.Tebrikler.
SİSTEM ÇÖKTÜ.
Akşam oldu.
Mesai saati bitti.
Ne faturalar ödendi.
Ne yaşlı adamcağız kurtulabildi.
Hep ve çokça karşılaşırım bu SİSTEM ÇÖKTÜ ile...genelde de kamuya ait yerlerde olur...aslında sistemin en güçlü olması gereken yerken en zayıf yerdir..
Hemen herkesin illede yaşadığı günlük yaşamdan realist bir kesitti...
Yalın dille kalemlenmiş.
SEVGİYLE..
Asıl mesleğim bankacılık olduğundan bu tür olaylara yabancı değilim. Daha farklı ve korkunç olaylarada şahit olmuştum.
Bankonun önünde duranla arkasında görev yapanın içinde bulundukları ruh hallerini kimse bilemez. Ben bunları yaşadığım için bankanın kapısından bile girmiyorum ve her ödememi otomatik yapıyorum.
Öyküye gelince 10 numara verdim.
Allah kimseyi o kuyruklara sokmasın, iş çıkış saatinde toplu araçlara muhtaç etmesin, heleki köprü trafiğine hiç yakalandırmasın ( bir istanbullu olarak). bankada, postanede, fatura yatırılacak her gişede, akbil gişesinde, markette, lokantada, okulda, bu şehrin her yerinde diğer insanlarla sıraya girer beklersiniz. belki bundandır heryere her zaman geç kalışımız ...