Senden nefret edenleri sev; iyilikten başka üstünlük alameti tanımıyorum. -- ludwig van beethoven
yasemin00
yasemin00
@yasemin00

MERHABA BEN ŞİİR

7 Aralık 2007 Cuma
Yorum

MERHABA BEN ŞİİR

29

Yorum

1

Beğeni

0,0

Puan

2703

Okunma

MERHABA BEN ŞİİR

SİZCE İYİ ŞİİR YAZABİLMEK İÇİN NELER GEREKLİ?
ŞU AN HEPİNİZİ DUYAR GİBİYİM.KİMİNİZ İYİ BİR EDEBİYAT BİLGİSİ,KİMİNİZ BOL BOL DUYGU,BAZILARINIZ ACI,BAZILARINZ KEDER,KİMİNİZ HÜZÜN,KİMİNİZ İHANET VE AYRILIK GİBİ ŞEYLER SÖYLEDİNİZ DEĞİLMİ?
BU ÖRNEKLER DAHA BÖYLE UZAR GİDER.AMA HİÇ BİRİNİZ BİLEMEDİZ,HADİ BİRAZ DAHA DÜŞÜNÜN HADİ AMA NEOLDU BİLEMİYORSUNUZ DEĞİLMİ
?
BİLEMİYORSUNUZ BUNU ÇOK İYİ BİLİYORUM.DİLEDİĞİNİZ KADAR GÜZEL ŞİİRLER YAZABİLİRSİNİZ.HEPİNİZİN ONLARCA YÜZLERCE ŞİİRLERİ OLABİLİR.EMİNİM Kİ HEPSİDE BİRBİRİNDEN GÜZELDİR.BEN HEPSİNE SAYGI DUYARIM.ŞİİR YAZAN TÜM ELLERİN ÖPÜLESİ OLDUĞUNU ÇOK AMA ÇOK İYİ BİLİRİM.
ÇÜNKÜ YAZIMIN BAŞLIĞINDA SÖYLEDİĞİM GİBİ BENİM ADIM ŞİİR.AMA SİZ HALA BENİM SORUMA CEVAP VEREMEDİNİZ.
ŞİMDİ LÜTFEN BENİ İYİ DİNLEYİN NASILSA CEVABINI BULAMAYACAKSINIZ ,
BEN SÖYLEYEYİM .
İYİ ŞİİRLER VE GÜZEL HİKAYELER YAZABİLMEK İÇİN OLMASI GEREKEN TEK ŞEY...............................................................................CAMDAN BİR KALP SAKIN AMA SAKIN UNUTMAYIN.O CAMDAN KALPTE NE ŞİİRLER VAR NELER YAZILI TEKER TEKER HERKEZ GÖRECEK.ALLAHIMA SONSUZ HAMD VE ŞÜKÜRLER OLSUN Kİ BANA ÖZEL CAMDAN BİR KALP VERDİ.
BU ARADA UNUTMADAN SİZLERLE TANIŞMIŞTIK DEĞILMİ*??
benim adım şiir.......

Paylaş
Beğenenler
(c) Bu yazının her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Yazının izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yazıyı Değerlendirin
 
Merhaba ben şiir Yazısına Yorum Yap
Okuduğunuz Merhaba ben şiir yazı ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MERHABA BEN ŞİİR yazısına yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
SEVGİ AKPINAR
SEVGİ AKPINAR, @sevgiakpinar
23.6.2011 11:41:45
ŞİİR BENCE DUYGULARIN NAKIŞ NAKIŞ YÜREKTEN KALEM YOLUYLA AKTARILMASIDIR. ZEVKLE OKUDUM.

SEVGİ AKPINAR tarafından 6/23/2011 11:42:22 AM zamanında düzenlenmiştir.
ceyhan01
ceyhan01, @ceyhan01
21.1.2011 14:32:02
YAŞANTIMIN DÖRT KADINI

Yüreği yanarken gözleri gülen
Gönül okşayıcı sözleri bilen
Kederle ağlayan gözlerim silen
Sevgisi mücevher olandır Anam.

Sevgi bahçesinden gönül kuşuyla
Cemali cezbeyleyen hoş bakışıyla
Aşk gömleği giyip firkât aşıyla
Gönlüme sevdasıyla girendir eşim.

Sevgisi büyüktür,sel gibi çağlar
Gözlerini görmesem, yüreğim ağlar
Hasreti ateş gibidir,kalbimi dağlar
Kokusu gül,burnumda tütendir kızım.


Kimseye dert söylemez derdimi alır
Sevdiğine gitse bile gönlümde kalır
En ufak sitemi bana bin kurşun olur
Dilinde bal,yüzünde gül açandır bacım.

Umutsuz bir yüreğin kuraklığında
Kurak bir toprağın çoraklığında
Dertlerin çokluğu,gönül burukluğunda
Sevgi çiçeği gibi yanımda açandır anam.

Hisleri duygusu gönlümde yatan
Sevdasıyla dünyama umutlar katan
Derdi, kederi sır edip içinde tutan
Sevdasıyla gönlümde yatandır eşim.


Yufkadır yüreği,incinir,mum gibi erir,
Haksızlık önünde yıkılmaz devleşiverir,
Gün gelir,derman diye, canını verir,
Sanki damarımda dolaşan,bir kandır kızım

Duygu yüklü gönlü, yürekten ağlar.
Sıcacık kan gibi, damarda çağlar.
Derdimi dert bilir, karalar bağlar.
Köz olan yüreğime su, dökendir bacım.

Sözleri manidardır histir, duygudur
En ufak,derdim kederin ona kaygıdır
Kötü söz söylemez bildiği şey saygıdır
Kem gözleri,şer elleri bükendir anam

Başka sevgili bulunmaz onun huyunca,
Gül gibi çocuklar yetiştirdi boyunca
Sanki dalında açılmış taptaze gonca
Gönül sarayımda sultan,sevgili eşim.

Vakit gelip de yuvasına gittiği zaman
Başının üstünde o vakit uçuşur duman,
Gözden de ırak olursa,hallerim yaman
Ağlatıp boynumu büker,o zaman kızım

Haksızlığa katlanmaz,başı dimdik durur.
Kötülerin yüzüne,tatlı dillerin vurur.
Hulusi kalple,doğru, dürüstlüğü savunur
Gönüllere muhabbetle sevgi,ekendir Bacım


SELAHATTİN ÖLMEZ
09,04,2007




Selahattin ÖLMEZ

Eğitimci
Eğitimci, @egitimci
26.9.2010 11:13:04
MERHABA, ŞİİR!
TEBRİKLER...
ESEN KAL, ŞİİR!

NOT:
AZ AMA DÜZGÜN, ÖZLÜ, ANLAMLI, DİLİ KATLETMEKSİZİN, GÜZEL VE EDEBİ YAZABİLMEK İÇİN ÇOK VE İLLE DİKKATLE OKUMAK VE OKUDUĞUNU ÖZÜMSEMEK GEREKİR, DİYE DÜŞÜNMEKTEYİM, DEĞERLİ KALEM DOSTU. SAYGI, SEVGİ VE SELAMLARIMLA.
hyazici58
hyazici58, @hyazici58
31.7.2010 10:50:36
Şunu biliyorum; dış dünya ömrümüzü bitirecek kadar çokgenli ve zengin. Şunu da biliyorum;içimiz dünyadan da zengin. Belki de yaptığımız bu iki dünyamız arasında ki bir takastan ibaret. Her insanın mutlaka bir şiir yanı olduğuna inananlardanım.Şairlik iddiasında olanlar daha bir cömert davranır ve içlerini dış dünyaya açarlar,arada ki en önemli fark budur. Şiir ruhumuzun düğümsüz yanından çıkar,biraz kırgın,biraz delişmen,biraz serazat. Bütün edebiyat ve şiir adına bildiklerimiz bu içimizde zaten varolanı uygun kalıplara dökerek dış dünyaya sunmaktan ibaret. İstenir ki davetliler hep memnun kalksın soframızdan ama, bazen de mutfağımızda memnu meyve ve acı meyevede bulunur, belki mırra! Sunulmuştur ya, misafir evsahibine tabidir kavlince içeriz...

Ne güzel bir kapı aralanmıştı..Bir CA! deyip geçtim...Yürekten kutladım.Selam,saygı...
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER, @ayselaksumer
14.7.2010 16:17:20
Çok güzeldi yazdıkların etkilenmemek mümkün değil. Kutluyorum sevgilerimle..
Nimet Vefa
Nimet Vefa, @nimetvefa
14.7.2010 16:06:05
gözlerim doldu be yasemin:(
camdan kalp,evet bir tanede bende var
çok kırıyorlar be arkadaşım
öyle oluncada bütün hırsımı kalemden alıyorum
bazen sevgi bazen öfke
ama ne var biliyormusun kızarken bile seviyorum
böle bişe siyahgül işte...
abdullahmehmed
abdullahmehmed, @abdullahmehmed
3.12.2009 16:41:55
Şairler erken ölür derler ya hani, bundan olsa gerek herhalde.
Ama benim asıl söylemek istediğim şey bambaşka. Şairlerin kitaplarının arkasına resimlerini basmaları hakkında yazmak istiyorum. Ressamların, heykeltraşların, bestekarların böyle bir şansı yok, ama yazarların, şairlerin var. Niye basarlar ki resimlerini kitaplarına. Yolda beni görürseniz tanıyın ha diye mi? Camdan kalbi olanlar kendilerini çıplak hissetmezler mi hiç? En saklı duygularını açıklamaktan utanıp sıkılmazlar mı? Meşhur bir şair, meşhur olmadan önceki kadar açık yüreklilikle yazabilir mi? Parayı ve şöhreti bulmuş pek çok yazar ve şairin tıkanmalarının sebebi insanların gözlerini üzerlerinde hissetmeleri olabilir mi acaba?
Harika bir konuya parmak basmışsın. Benim duygularımı canlandırdın. Ellerine sağlık.
Sana yakın olmak ta ayrıca güzel. Sanırım bu güzel kokulu bahçeye daha çok yolum düşecek. Tekrar görüşünceye kadar...
TANIMSIZ
TANIMSIZ, @tanimsiz
31.10.2009 21:37:31
şiir öncelikle bir rahatlama biçimidir...bir kaçış,kurallardan ve

kesinliklerden,sahte insanlardan ve karton sevdalardan...şiir insanın

kendini anlamasını sağlayan bir öğreticidir;yazdıkça öğrenilir...

şiir;insanın istediğinde, karşılık beklemeden bir şeyler verebileceğinin

ispatıdır da aslında,hayata zırhtır,birikmiş kelimeler barındıran,

bağlaçtır,intihardır...en acımasız yıpratıcı olan zamana karşı,güçlü

bir zırh,ya da rahatlama seansı...iç güdüsel bir istek olan paylaşmayı

en kolay gerçekleştirmeyi sağlayan, samimi, anlayan ve değer veren

bir dosttur...bir kitle imha silahıdır şiir yahut bir ilk yardım çadırı...

şiirin cinsiyeti vardır,duyguları,estetiği...şiir yaşlanır,yas tutar,

başka şiirlerle arkadaşlık yapabilir yada hep tek başına kalabilir... şiir

bir hayat rafinerisidir...şiirin tanımı ne buraya sığar, ne bu hayata,

bir an gelir daha başka anlatılır...


TANIMSIZ tarafından 10/31/2009 9:39:49 PM zamanında düzenlenmiştir.
İzzet Küçükhasanoğlu
İzzet Küçükhasanoğlu, @izzet-kucukhasanoglu
24.10.2009 11:48:08

Merhaba..

:)
zorel
zorel, @zorel
12.10.2009 14:45:29
Sevgili Yasemin!Ben senin hakkındaki bazı olumsuz eleştrilerileri görünce üzüldüm.Hemen söyliyeyim ben bu olumsuz hatta zaman zaman nezaket kurallarını zorlayan eleştrilere katılmıyorum .Ama arkadaşımızın taktiri oysa ona da saygı duyarım.kalbinin camdan oluşu bu olumsuz eleştrilerden etkilenip inşallah kırılmaz.Ben seni bol esprili
delişmen zaman zaman uçuk hareketleriyle kendisini sevdiren yaramaz bir çocuğa benzetiyorum.Sessiz-Şair rumuzlu arkadaşımız Önceden dize başlarını büyük yazıyormuşta şimdi artık küçük yazıyormuş ve doğru yolu bulduğunu sanıyor.Bir şey diyemiyorum.Bu arkadaşım
TÜRK DİL KURUMU'nun şiirde dize başlarının büyük olacağına dair bir kuralı olduğunu bilmiyor.Şiiri polemik konusu yapmayı uygun bulmuyorum.Yalnız Edebiyatımızın ünlü şairi F.N.ÇAMLIBEL'in ŞAİR'den isimli şiirinden bir dörtlük yazacağım.Bakın o şairi nasıl anlatmış.

Onlar ki bugün gökte birer kasra çekildi,
Devrinde fakat hangisi mes'ud olabildi?
Varsın seni ömrünce ateş çemberi sarsın,
Şair!Sen üzüldükçe ve öldükçe yaşarsın!
Atarcan
Atarcan, @atarcan
7.10.2009 11:11:40
Soru hayli tartışılmaya değer bir oluşturma olmuş.

Sayın cekmezidris rumuzlu şair konunun açkısını ortaya koymuş .


Ama gelen cevaplar soryu ıskalamış aynı tavrı bende göstererek arazi olmalıyım.


Mutlulukla...
Hatice Dökmen
Hatice Dökmen, @haticedokmen
30.9.2009 13:32:32
CAMDAN KALPLİ YASEMİN,YÜREĞİ ŞİİR YASEMİN.
HARİKASINNNNNNNNNNNN
SEVGİMLE.
yarali67
yarali67, @yarali67
8.9.2009 14:39:37
Sevgili yasemin camdan kalpi olanlar seni senden baskasi anlamaz
hassas olur kalpler yürek sesi gelir duyulur kimin bu ses diye soruldugunda tabiiki
onun adi siir .bende memnun oldum siir,le tanistigima
sevgi saygilarimla
Edep-biat
Edep-biat, @edep-biat
30.8.2009 14:30:12
aynaz
aynaz, @aynaz
23.8.2009 12:44:01
sevgili yasemin
yüreğinde sızı olan acısını hafifiletmek için kalemine sarılır
nice büyük şairler böyle yetişmemeişmidir
bütün şairlerin yüreği camdandır kırılgandır
tebrikler
sevgilerimle...
onurumsun
onurumsun, @onurumsun
18.6.2009 14:45:57
Evet bence de camdan bir kakp gerek şiir, roman, hikaye, öykü, masal, deneme v.s yazmak.

Çünkü yüreğimiz kıırldığı, sevdiği, üzüldüğü, öfkelendiği, özlediği v.s kadar yazıp anlatabilir duygularını. Yoksa başka türlüsü beklenemez hiç bir şekilde kimseden.

Sizi tanuduğma sevindim şiir yürekli şairim. Sevgiler yüreğinize

_şiir_ sever_
_şiir_ sever_, @siir-sever
17.6.2009 20:11:39
evet bencede siz şiirsiniz.şiir yüreğiniz var.kısacası şiir yüreklisiniz.şiir yüreği olmayan zaten şair olamaz.artı şiirde yazamaz, yalnızca yazdığını sanır.tabiki bu benim kişisel görüşüm.ben şiirseverim.bu güzel yüreğe saygılar sunuyorum...esen kalın...
no pasaran
no pasaran, @nopasaran
7.5.2009 03:07:27
Yasemin, bu yazını yeni okudum, bir tek şey söylemek istiyorum, kalbin işleviyle beynin işlevi farklıdır, camdan kalp diye bir şey yoktur, beyniniz ve aklınız vardır ve sorgulamayan bir kişinin de kalbi gelişmez, hoşçakalın...
Hüseyin Zarar
Hüseyin Zarar, @huseyinzarar
2.5.2009 12:10:09
Yasmin kardeşim anlaşılan senin ciddi bir sıkıntın var.
yazdıgın yazıda bu belli oluyor
fakat sana şu kadarını söyleyeyim.şiir yazmak bir sanattır
ve her şairin bir uslubu bir şiir karekteri vardır her şair farklı konular yazar iyi şiir yazmakta şairin o anki ilhamına bağlıdır bana göre kötü şair yoktur.
çünkü her şair yüreğinden geldiği gibi yazar
cam kalbim var diyorsun bende o cam kalbinin kırılmaması dilegiylesayğılarımı sunuyorum kardeşim
suskunkalem
suskunkalem, @suskunkalem2
29.4.2009 17:22:00
sevgli yasemin,henüz yolun başındayız elbette tenkitler,eleştiriler ve yorumlar olacak.lutfen bunlar şevkini kırmasın ve daha azimle uyarılarıda dikkate alarak daha iyiye dogru gidebiliriz.size katılıyorum şiir yazmak için illaki bi kurala bağlı kalmaktansa yürekten akanları kalemden kağıda aktarmak şüphesiz en güzeli,taktir edersin ki bir yemek sofrasını bile güzelleştiren yemeğin nefasetinden çok göze hoş gelmesidir.bu iştahı kuvvetlendirir.yazılarına biraz daha renk ve ahenk katmalısın,sevgi ve muhabetle.
cekmezidris
cekmezidris, @cekmezidris
23.4.2009 06:19:28
yasemıncım sıır yazmasına yazarsında kımın ne anladıgı ne hısettıgı ne kadar pay cıkartıgı onemlı kenımca Bana gore bu yazdıgınla cok eksık noktanı ele verdın mesela edebı bılgının zayıflıgı nerden anladım diye soracak olursan yok yok sormazsın )))) bıde tanımadıgın kımselere benım sıırıme yorumyaparsınız deme cok ayıp bır sey bu kımbılır bu yorum yapan arkadasların coguna bu sekıl mesaj yazdın kı yorumlar boyle alaycı... ama sana tevsıyem yazmaya devam et kendın ıcın tabıkı; kendın ıcın yazarsan yorum yapılma sıkıntın olmaz kendı kendını elestırmen daha gercekcı ve zalımce olur bu daha ıyı katkı saglar sana ve (cogu resamlar vardır harıka eserler cıkarmıslardır olurken eserlerıde baraberınde goturmustur onlarda sanatcı) anla ne demek ıstedıgımı
AHMET ACAR
AHMET ACAR, @ahmetacar
7.4.2009 11:06:55
değerli arkadaşım kıymetli şairim tabiki şiir ve hertür makale öykü yazan herkese sevgimiz ve saygmız sonsuzdur.
eleştirmen eleştiriye açık olmak vede çok çok okumak gerekir.daima yüreğinden geleni geldiği gibi kaleme almalısın iyi kötü demeden yazacaksın zaman en güzel ilaçdır göreceksin ki zamanla daha iyiye varacaksın.
sevmek sevilmek insanların geninde kanında var olan kaçınılmaz bir olgudur.Bu nedenle iyi kötü ayrımı yapmadan hedefinde doğru ve başarıya imza atacağına yürekten inanıyorum.sevgi ve saygılarımla.iyiki varsın kutlarım.Kalemin daim olsun
alp-eregemen
alp-eregemen, @alp-eregemen
20.2.2009 22:39:05
merhaba şiir tanıştığımıza sevindim:))
rüzgarlı
rüzgarlı, @ruzgarli
19.1.2009 21:40:05
:))) harikasın
şu hüzün duvarımı yıktın ya bir an Allah razı olsun senden
selametle kal
yasemin00
yasemin00, @yasemin00
5.7.2008
Bir şiirin yada bir öykünün büyük harfle yazılmıs yada kucuk harfle yazılmıs olmasının ne onemı vardır kı ,onemlı olan o sairin yuregıdır onemlı olan o sairin yuregındekı fırtınanın siirine yansımasıdır varsın BÜYÜK HARFLE YAZSIN ne cıkar EE tabi bide okuyucunun okudugu seyden ne anladıgıdır bilmem anlatabıldım mı ?? hepinizin yuregınıze saglık ( bence super olmus jnm fıosm ) :)
Sessiz-Sair
Sessiz-Sair, @sessiz-sair34
7.12.2007
evet üstadlarımı telkinlerine bende katılıyorum çünkü aynı telkinleri baş harfleri büyük yazarak ilk başlarda bende yapmıştım, şimdi düzelttim...ham meyveyiz bizler, pişeceğiz inşallah, ama yazdığın eser için harcadığın çabadan ötürü tebrik ederim seni.
andaç
andaç, @andac
7.12.2007
yani deneme kısmı bana göre daha uygun olurdu naçizane görüşüm...sonsuz saygıyla...
andaç
andaç, @andac
7.12.2007
bu bir öykü değil burda olmamalı ve büyük yazmamak gerekir gözü yoruyor...Sonra iyi bir şair dil kurallarına dikkat etmeli...uzar gider bu...
Olgun Ekinci
Olgun Ekinci, @olgunekinci
7.12.2007
Sadece çok okumak gerekli.....
Ve büyük harfle yazmamak gerekli

sevgiyle..
© 2025 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.