- 945 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
KİM DAHA ÖNEMLİ
Yıl 1986, 24 Kasım, yani Öğretmenler Günü... Benim ilk Öğretmenler Günüm...İçimde müthiş bir heyecan, bugün Öğretmenlik Andımı içiceğim.Saygı Duruşu, arkasından İstiklal Marşının okunması, ardından Yemin Töreni ve konuşmalar...
İlk Müdürüm, babacan mı babacan (Allah selamet versin!), centilmenliğine de diyecek yok...Boyunun kısalığına oldukça tezat bir şekilde koskoca yürekli bir insan...Bizi, hatta ilçe merkezindeki bütün okulların ve de ilçeye ait köy okullarının bütün öğretmenlerini kapıda oldukça nezaketli ve centilmenlik çerçevesinde(kendini hiç zorlamadan) karşıladı, içeriye buyur etti.Bir görevli Arkadaşın bizzat elleriyle ikram ettiği çukulatamızı aldıktan sonra Müdür Bey’in bayan arkadaşlar için zoraki bulduğu yerlere oturduk.
Saygı duruşunu müteakiben okunan İstiklal Marşının ardından sağ ellerimizi Ay-Yıldızlı Bayrağımızın üzerine koyarak Öğretmenlik Yeminimizi yaptık.
Ardından İlçenin Kaymakamı, Belediye Başkanı, Milli Eğitim Müdürü konuşmalarını yaptılar.
Ve sıra öğretmen Arkadaşların konuşmalarına geldi.
Bizim okulda Edebiyat Öğretmeni olan bir Arkadaş konuşmaya şöyle başladı;
’Düşündüm de, memleketimizin bugününü ve yarınını inşa etmede kim daha önemli, kim daha etkili bir Cumhurbaşkanı mı, bir doktor mu, yoksa bir mühendis mi acaba?"
Diye sözlerine başladı başlamasına ama, ben merak etmiştim;
"Sözü nasıl bağlayacak acaba?", diye...
Ben böyle düşünürken Arkadaş çok güzel bir şekilde sözü bağladı ve;
"Düşümdüm ve cevabın Öğretmen olduğuna karar verdim.Neden mi? Nedeni açık...Cumhurbaşkanı, doktor, mühendis hepsi de çok önemli görevler üstleniyorlar ama, hepsini de bir öğretmen yetiştiriyor.Öğretmenler olmasaydı, onları kim yetiştirirdi!", dedi.
Evet, Arkadaş sözü çok güzel bağlamıştı.Bu anının üstünden tam 22 yıl geçti.Ama, bu söz hala anlam ve önemini ve doğruluğunu yitirmedi.Tam aksine hala ben bu anı her aklıma gelişinde kendi kendime;
"Öğretmenin toplumdaki yeri ve önemini ne kadar güzel anlattı.", demekten kendimi alamıyorum.
Daha nice Öğretmenler Gününe hep birlikte sağlık, huzur ve başarıyla çıkmak dileğiyle bütün öğretmenlerimizin Öğretmenler Gününü Kutluyorum.
Sonsuz Sevgi ve Saygılarımla...
En Güzel Günler Sizlerin Olsun...
Perihan METİN
YORUMLAR
Dünyanın diğer Ülkelerinde Öğretmene çok saygı gösterdikleri gibi,ekonomik,yaşamsal ve sosyal şartları hep
yüksek konumdadır.Çünki onun sorunu olmaması gerekir ki,yetiştireceği insanı mükemmel yetiştirsin.
Ülkemizde de belki en önemli meslek Öğretmenliktir ama, bunu hala idrat edemeyen idareler vardır.Yok demek eşyanın tabiatına aykırıdır.
Anayasa da yer alan Sosyal Devlet ikesinin tam olarak uygulanması temennilerimle ..
selamlar...sevgiler...
Annelik şefkatini bulduğum insanlardır,öğretmenlerim.Benliğime güzellikler katan her ne varsa,onların eseridir.Tamamen katılıyorum,öğretmenlerin toplum için önemine.Keşke ülkemizde eğitim tüccarların eline geçmeseydi.Ben de şahsınızda tüm öğretmenlerimizin öğretmenler gününü kutlar,saygılarımı sunarım.