- 925 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Mektup
Miladi 1000′li yıllarda İslam dünyasının hastanelerinden birinde yatan bir hastanın babasına yazdığı mektuptan(*):
“[…] Babacığım, benden para getirmenin lazım olup olmadığını soruyorsun.
Taburcu edilirsem hastahaneden bana bir kat yeni elbise ve hemen çalışmaya başlamak zorunda kalmayayım diye beş altın verecekler.
Onun için süründen davar satmana gerek yok.
Ama beni burada görmek istiyorsan hemen gel.
Ben, operasyon salonunun yanındaki ortopedi servisinde yatıyorum.
Eğer büyük kapıdan girersen, güneydeki revak boyunca yürü.
Düştükten sonra beni getirdikleri poliklinik oradadır.
Orada her hastayı önce asistan hekimler ve öğrenciler muayene eder.
Birinin yatması gerekmiyorsa reçetesini verirler, o da hemen yandaki hastahane eczanesinde ilacını yaptırır.
Muayeneden sonra da bir hademe beni erkekler kısmına taşıdı.
Hamama da girdikten sonra tam bir hastahane elbisesi giydirdiler.
Sonra kütüphaneyi sağ tarafta bırakır ve başhekimin öğrencilere ders verdiği büyük konferans salonunu geçersin.
Avlunun solundaki koridor, kadınlar tarafına gider, onun için sağ tarafı tutmalısın, iç hastalıkları bölümü ile cerrahi kısmının önünden geçmelisin.
Eğer bir yerden musiki ya da şarkı sesi duyarsan içeriye bak.
Belki de ben, iyileşmiş olanların toplantı salonundayımdır. Biz orada musiki ve kitaplarla oyalanırız.
Baş hekim bu sabah asistan ve bakıcılarla viziteye çıktığında beni muayene etti, servis hekimine anlamadığım bir şeyler not ettirdi.
O da sonradan bana, bir gün sonra ayağa kalkabileceğimi ve çok geçmeden taburcu olabileceğimi söyledi.
Ama canım buradan çıkmak istemiyor.
Yataklar yumuşak, çarşaflar bembeyaz, battaniyeler yumuşak ve kadife gibi.
Her odada akar su var. Soğuk gecelerde her oda ısıtılıyor.
Hemen her gün midesi kaldıranlara kümes hayvanları ve koyun kızartmaları veriliyor. […]
(*) Benim bu mektuba rastladığım kaynak Prof. Dr.Ziya Kazıcı’nın Köprü dergisinde yayımlanan “İslam Medeniyeti” başlıklı makalesi.
Prof. Kazıcı ise bu mektubu Sigrid Hunke’nin, “Allah’ın Güneşi Avrupa’nın Üzerinde” adlı kitabından alıntılamış.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.