- 853 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÇINAR
Yaşlı bir ihtiyar elindeki çınar fidanını toprağa dikiyor, yanında bulunan karayağız delikanlı da ona yardım ediyordu.
Yanlarına yaklaştım. Bunlar Şeyh Edebali ve Osman Bey’di
Selam ün Aleyküm
Aleyküm selam
Bu bir rüya Hocam ama ben rüyamın yorumunu sizden rüyamda istiyorum.
Beraber oturduk, Güzel bir kızın getirdiği ayranları içmeye başladık.Ancak kızın Osman Beye ayran verirken ikisinin de hafiften kızardıklarını gördüm ve birbirlerine aşık olduklarını sezinledim.
Evladım dedi, Şeyh Edebali;
-Bu çınar oğlumuzun kuracağı güçlü bir devleti temsil eder,erenler içersinden manevi baniliği bana,maddi baniliği ise Beyler Arasından Osman Bey e nasip oldu.Uzun yıllar yaşayacak bu çınar,ancak bu çınarın gölgesinin ulaştığı yerlerde zehirli,zararlı hiçbir ağaç ot yetişmeyecek.Her zaman bu çınarı devirmek isteyen,kara düşünceli kara vicdanlı insanlar olacak,ancak uzun bir süre başarılı olamayacaklar.Ne zaman bu çınarın emanet edildiği Türkler asıllarından uzaklaşırlarsa çınar için için çürür ve yıkılır,Emanetimize sahip çıkın.Siz Çınarsınız Gargad ağacı değil dedi.
Ben Orta Asya dan geliyorum, bu çınarın gölgesinde bize de yer var mı?
Ey oğul bu çınar bütün bir insanlığı kucaklayacak, her türden her milletten bunun gölgesinde yer bulacak. Sizde çadırınızı bu ağacın gölgesine kurun ve ağacınızı koruyun. Bu ağaç yıkılırsa insanlar açıkta kalır başlarına gelmedik kalmaz aman dikkat edin dedi ve Osman beyle birlikte kalktılar. Bana gösterilen yerde ben de evimi kurmaya koyuldum.
Bu çınarın altında neler gördüm ben neler.
Horasan erenleri geldiler, çınarın dibinde hayır duada bulundular, her hayır duada çınar biraz daha büyüyordu. Çınar dal budak saldı. Gölgesi üç kıta ya yayıldı.
Devam edecek…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.