BİLGE bi fayişe(ALWİN )
[ kalin
BİLGE GÜZELLERLE (ALWİN )
hayrettin TAYLAND
Adsal bilge:
Adınız:
-Her harfi yaşantımızın merdiveni gibi. Size sorulmadan da konulmuş . Size sorulmadan ve soru sormadan konulduğu için onu hep istediğimiz anlama getirme savaşını veriyorsunuz hayat boyunca. Sevdirmenin ve sevilmenin hecelerine kafiyelenmiş.
İçsel bilge:
“Kimseye kendinizi "sevdirmeye kalkmayın! Yapılması gereken tek şey, sadece kendinizi "sevilmeye bırakmaktır”
- Sizi seven çok kişi vardır ama onlar duygularını nasıl ifade edeceklerini bilmeyebilirler.
- Bazen başkaları tarafından affedilmek yetmez, siz de kendinizi affedebilmelisiniz.
- Adımız gibi soruyoruz içsel bilgeye:
- İnsanoğlunun seni en çok şaşırtan davranışları nedir? "
İçsel Bilge:- Çocukluktan sıkılırlar ve büyümek için acele ederler. Ne var ki çocukluklarını özlerler...
Para kazanmak için sağlıklarını yitirirler. Ama sağlıklarını geri almak için de para öderler...
— Yarından endişe ederken bugünü unuturlar. Dolayısıyla ne bugünü ne de yarınını yasarlar.
Hiç ölmeyecek gibi yasarlar. Ancak hiç yasamamış gibi ölürler.
Peki biz niçin ve nasıla cevap bulduk mu?
—Affetme Bilgesi:
Yüceliğin en özel rintliğidir affediliş. Bohemya’dan kaçış ,fildişi kuleden atlayışa ve iyilere arayış bakirliği.
—Bizi affetmedi istemediklerimizin solucanları. Var say ki o da varlık.
Biraz Yunuşça takıl var eden adına biraz sev.
—İçsel bilge:
Bazen başkaları tarafından affedilmek yetmez, siz de kendinizi affedebilmelisiniz.
—Bensel bilge:
—Nefretin buluşmak zorunda olduğu istem dışı öç alma kavşaklarında dönerken yüreğiniz biraz af suyu akıtın.
—Sizsel Bilge:
- Önemli olan; hayatta "en çok şeye sahip olmak" degil, "en az şeye ihtiyaç duymakla mutlu olmaksa, acılardan arta kalan her şeye biraz iyi niyet ekleyin.
—Diriliş Bilgesi:
-
Mutluluk sorunsuz bir yaşam değil, olanlarla başa çıkabilme yeteneğidir.
Sizi mutsuz eden öcün öcüleri olabilir. Gülme sınırınıza Çin setleri kurar. Hayata bakışınıza atomlar yükleyebilir. İçinizde Hiroşimalar oluşabilir.
—İnsan kendi arzularının ödevi konusunda aynı zekâya sahiptir. Sahip olma ve başarma sınavında herkes aynı güdüye özdeş.
—Biz amaçların ve arzuların ödevi için mutlu olmaya çalışan yaşamsalın misafirleriyiz.
—Umut tek ekmeğimiz. Açlıklarımızın haritasında binlerce Afrika ürer.
Bu sistem bize yaşamsal dikenler sunmuş, çamurlu bir yol seçtirmiş.
—Yani bize zor ödev vermiş Allah. İyi bir gelecek ve yarın için. Dertlerimiz asıl dermanımız.
—Bazı duyguları tatma anı var. Bu bizim ödevinin yüceliğine giden şifre. Bir gün Napolyon düşman askerlerinden kaçarken, bir
bakkal dükkânına girmiş. Bakkala hemen kendisini
saklamasını emretmiş. Bakkal da Napolyon’u müsait
bir yere saklayıp, biraz sonra gelen düşmanları da
’Az evvel biri koşarak şu tarafa kaçtı.’ diye
savuşturmuş.
Nihayet biraz sonra Napolyon’un muhafızları
yetişmişler. Bakkal ömründe bir daha
karşılaşamayacağı Napolyon’a sormuş: ’Efendim, af
buyurun ama merak ettim, ölümle bu denli burun
buruna gelmek nasıl bir duygu?’
Napolyon birden öfkelenmiş. ’Sen kim oluyorsun da
benimle böyle dalga geçercesine konuşabiliyorsun?’
diye bağırmış. Hemen askerlerine, adamcağızı kurşuna
dizmelerini emretmiş.
Askerler bakkalın gözünü bağlayıp, karşısına
dizilmişler. Mermiler namlulara sürülmüş, artık
’ateş’ emri verilecek... Adamcağız içinden ’Ah, ne
yaptın sen? Şimdi ölüp gideceksin diye düşünürken,
arkadan bir çift el uzanmış, gözündeki bağı açmış.
Karşısında Napolyon varmış. Tek cümleyle cevaplamış
Napolyon: ’İşte böyle bir duygu!’
Yaşayarak öğrenmek, bedeli en yüksek öğrenme
biçimidir.
—İşte bize sunulan hazan mevsimlerinin hüzzam şarkılarında bize ait hiçbir nakarat olmayabilir.
İçsel Bilge:
- “Yaşamın tadını çıkartmak için üstünde durulabilecek küçücük bir toprak parçası yeterlidir, altında yatmak içinse daha da az."
- Daha az, daha az,ne kadar az geliyor bize.
- Özümüzün erklerinde bu üçleme çıkmıyor. Bizi bize eden yürek yangınlarımıza bir damla su olmak kadar önemsidir yaşayamadıklarımız.
Arayışın pimini çekin sizi siz eden arınmanın pi’lerinde .Siz de pi’karenin bir karesine bir acıyla girin.
—Etik ve ettikleriniz sizi bir bedele harf yapsın.
—Bensel Bilge:
-Kaf dağınızda kanserli bir düşmanınıza gülümseyin.
_İşte en büyük atomunuz. Ruhunuzdan ve bilgelik damarınız Einsteinçe ,Newtonca yenilere volkanlar beslesin.
—Hiçsel Blige:
Hiç.!Hiç!
İşte her şey bir hiç.
_Ama hiçe sayamayacağımız o kadar çok hiçimiz var ki.
—Bu yüzden bir hiç uğruna değil, olması gerekene bir tok olmalıyız.
Hiçlerimizin çiçekleri açılırsa özümüzün yolculuğunda işte mutluluk o zaman hiç.
—“Hiç”, hiçe demiş sen bir hiçsin.
-Hiç sen “hiç” bile değilsin.
Sonsuzluk Bilgesi:
-Her varlık bir bedeldir. Her varlık bedelinin görevine özne.Bütün varlıklar en büyük özneye bağlı.
—Sonsuzluk bir ilk.
-Sonsuzluk her varlığın kavuşma bayramıdır. Özüne özetleniştir.
Bildiğimiz tüm reellerin doğrusal grafiğinde sonsuzluk başka sonlara çıkıyor.
-O da bir bedelin alfabesine zeyl ve meyldir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.