- 978 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Bayramınız Bayram Şenliği İçinde Geçsin
Evet, Mübarek Ramazan Bayramınız Bayram şenliği ve neşesi içinde geçsin İnşallah !...
Yazımın başlığını özellikle böyle seçmek istedim.Zira, son yıllarda çok bariz olarak görülen bir gerçek var ki o da ne yazık ki Bayramların bizm çocukluğumuzda olduğu gibi coşku dolu, Bayram neşesi içinde geçmediğidir.
Bizim çocukluğumuzda ne güzeldi.Günler öncesinden bir Bayram telaşı, bir Bayram sevinci başlardı.İnsanların içini bir heyecan kaplar, sevdikleriyle olma düşüncesinin heyecanını günler öncesinden hissetmeye başlanırdı.Doğal olarak bu çocuklara yansırdı.Bayram günü ise insanlar sabahın erken vakitlerinde birbirlerini ziyarete başlardı.Kısacası Bayram tam bir Bayram şenliği ve neşesi içinde geçerdi.
Şimdi ise adeta bu Bayram da nerden çıktı diyeceğiz nerdeyse...Bugün durumun böyle olması hayatın getirdiği sıkıntılara, daha çok da ekonomik sıkıntılara bağlanıyor.Oysa ki o dönemlerde hiç mi sıkıntı yoktu, insanlar hiç mi parasızlık çekmiyorlardı?
Bence hepsi de vardı, hatta fazlasıyla... Ama, insanlar bulduklarıyla mutlu olmayı, yetinmeyi , kanaat etmeyi biliyorlardı.Bunun yanısıra bir arada olmaktan mutluluk duyuyorlardı.Şimdi ise biraz kalabalık oldu mu kaçacak delik arıyoruz.Bir araya geldiğimizde tadını çıkartmak yerine somurtup oturuyoruz.Düşünecek olursak sevdiklerimizle ve sevenlerimizle bir arada olabildiğimiz zamanlar o kadar sınırlı ki kıymetini bilmek gerek...
Sözü toparlamak gerekirse eski bayramların ruhunu canlandırmak Bayram coşkusu ve neşesini yaşamak yine bizim elimizde...Bunu yüreğimizde, ruhumuzda hissederek...
Evet, Sevgili Gönül Dostları, yeniden hepinizin Mübarek Ramazan Bayramının Bayram şenliği ve neşesi içinde geçsin, daha nice Bayramlara sağlıklı, huzurlu çıkmak nasip etsin Allah İnşallah...
SEVGİYLE VE MUTLU KALIN
Perihan METİN
YORUMLAR
Perihan Hanımefendiyi ben güçlü bir şair olarak tanırım.Maşaallah düz yazıda da bayağı başarılı öncelikle tebrik ederim.deneme türüne yakın bu yazısında geçmiş bayramların özlemi ve güzellikleri aynı güzellikte çok güzel dile getirlmiş,eee bir şairin yazdığı düz yazıda elbette şairana olcacaktır.Ben keyif alarak okudum.her ne kdar bayram geçsede güzellikleri anılarımızda ve dimağımızda kalmaktadır.Teşekkür dere,tebriklerimi sunarım...