KANADI KIRIK BİR KUŞ
(BİR KUŞ MASALI)
Bir gün kafesinde dertli dertli öten kanadı kırık bir kuş varmış. Sürekli yalnızlıktan dem vururmuş ve Allahtan kendisine bir eş istermiş.
Allahta kuşunun bu feryadını duymuş, ona güzel bir kırmızı kuş yollamış. Ama kanadı kırık kuş sarışın bir kuş istiyormuş ve haliyle beğenmemiş, ilgi göstermemiş.
Kırmızı kuş ise bu durumdan habersiz, kanadı kırık kuştan çok etkilenmiş ve ondan hoşlanmış. Onunla konuşmak, dertlerini, kederlerini ve yalnızlığını paylaşmak istemiş.
Ama ummadığı bir karşılık görmüş. O konuşmak istedikçe kanadı kırık kuş susmuş, konuşmamış. Üstüne gittikçe hep o kaçmış, ilgilenmemiş.
Kanadı kırık kuş ise ilk önce beğenmediği, sevmediği hatta nefret ettiği kırmızı kuşu sevmeye başlamış, tam sevdiğini söyleyecekken gururu onu engellemiş ve onu konuşturmamış,
Kırmızı kuş, kanadı kırık kuştan beklemediği karşılığı alınca, pencerenin açık olduğunu görmüş ve oradan uçup gitmiş.
Kanadı kırık kuş; kırmızı kuşun değerini tıpkı insanlar gibi kaybettiği zaman anlamış. Artık kanadı kırık olduğu gibi, kalbide kırıkmış. Çünkü gelenin serçe olmadığını, muhabbet kuşu olduğunu geç sayılacak bir vakitte; kaybettiği zaman anlamış.
Muhabbet kuşlarını sevmezsen, yakın ilgi göstermezsen kaçacak bir delik buldukları gibi uçup giderler. Ama seversen, ilgilenirsen, yalnızlığını onunla paylaşırsan pencereyi açık bıraksan bile seni terk edip gitmezler.
Kanadı kırık kuş; muhabbet kuşları için gerekli olan en önemli kuralı unutmuş:Muhabbet kuşları bir gittiler mi? Bir daha asla geri dönmezler.Çünkü kendilerine mutlaka kucak açan sevgi yuvası bulurlar. Aksi halde ölürler.
Hüseyin Özbay
YORUMLAR
çok güzel bir öyküydü...dilinize sağlık.