FEDAKAR GÜLLİZAR ANNE
Güllizar hanım ,hayatı boyunca kendini insanlara adamıştı.Elinde ne var ne yok,herkesle paylaşır,yerde gezen karıncayı dahi ezmek istemezdi.Gelin olarak gittiği kocabey köyü ispiroğlu mahallesinde,günleri ağır şartlarda çalışmakta geçiyor.Eşi mahmut ağa askerde olduğu için kaynı tarafından azarlanıyor ve kötü muamele görüyordu.ama yinede sabrediyor her haksızlığa boyun eğiyordu.Çünkü kaynatası yoktu,19 yaşında komşunun oğlu Zabit usta tarafından su meselesi yüzünden kafasına kazma vurularak öldürülmüştü.7 yıl çocuk hasreti çekti,güllizar hanım eltisi kurat diye bağırıyordu,Allahın hikmeti 4 çocukları oldu,sonuncusuna hamile kalınca aksilikler yakasını bırakmadı.Güneşli bir mayıs sabahı cenazenin kapıya dayanması ile göğe yükselen feryat sesleri kulakları çınlatıyordu.İnsan Anadan yetim kalırmış nedense hep boynu bükük gezermiş.Kim bilir Güllizar Hanım cennetin bir köşesinde geziniyor ve bu Dünyada ektiğinin karşılığını alıyordur.
Yıl 1965 yılı Meşeli köyünden gelin geliyor.Kocabay köyüne ,hazırlıklar tamamlanmış Atlar eğerlenmiş.Evlenecekler birbirini uzaktan görerek tanışmışlardı,şimdiki zaman gibi sarmaş dolaş gezilmesi evlenmeden önce uygun görülmezdi.Düğün olalı iki hafta olmuştu.Geniş aile olan MAHMUT MEHMET kardeşlerin yıldızları bir türlü barışmıyor,babalarının su meselesi yüzünden zabit usta tarafından na hak yere öldürülmesi,Mehmet ustanın büyük olması ve kardeşini bir köle gibi çalıştırmasına zemin hazırlıyordu.Ormana odun hazırlamaya gitmişlerdi,yeni evli olan Güllizar hanım ter kan içinde çalışıyor,yinede kaynı tarafından azarlanıyordu.
7 yıl çocukları olmadı Mahmut ve güllizar çiftinin,bu arada mahmut amcanın askerlik görevi gelmiş ve Askerliği Artvin’e çıkmıştı.Asker Ocağına teslim olmak için yayan 48 saat yürüyerek gitmişti Asker ocağına 2 yıl askerliği süresince Güllizar hanım kaynının talimatıyla bütün ağır işleri yapıyor ve sabır gösteriyordu
Askerlik bitmişti.Kaynının hanımı Güllizar Hanıma senin çocuğun bile olmadı "kurat" diye bağırarak rencide ediyor.Güllizar hanım büyük bir huşu ile her namazda Allah’a yalvarıp gözyaşı döküyordu.7 yılın ardından 2 kız 2 erkek evlatları olmuştu.Mahmut Amca ağabeyinden ayrılmaya karar verdi ve Annesinide yanına alarak ayrıldı,bir bakıma kendisi ve eşi esaretten kurtulmuştu.Annesi büyük oğlunun kalbini hoş tutmak ve huzurlu olmak gayesi ile öldürülen Rahmetli Sadık Ustanın tüm el aletlerini Mehmet ustsys verdi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.