- 1325 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
özlem
YAĞMUR ÇİSİLDİYORDU DIŞARDA. PENCEREME AĞLAYAN KÜÇÜK BİR ÇOCUK GİBİ USUL USUL... TOPRAK ANA HENÜZ EMMEDEYDİ RAHMETİ. SABAHIN İLK IŞIKLARI BULUTLARI YIRTIYORDU.
YATAKTAN İLKİN BİZ ÇOCUKLAR KALKARDIK.SOBAMIZ YANMAMIŞTI. ANAMIN ’BİRAZ DAHA UYUYUN’ BAĞIRTISINA CEVAP VERMEDEN, GÖZLERİMİZDEKİ ÇAPAKLARI TEMİZLEYEREK ÇIKTIK YATAKTAN. ABLAM DA UYANMIŞTI. İKİ BÜYÜK AĞABEYİMİN ÜZERİNDEN ATLAYIP SOĞUKTAN TİTREYE TİTREYE PENCERE YANAŞTIK. CAMDAKİ BUĞUYA İSİMLARİMİZİ YAZDIK. BUNU HEP YAPARDIK. SONRA NİYE BENİMKİNİ SİLDİN DİYE BİR KAVGA BAŞLATIRDIK Kİ SONUNDA İKİMİZİN DE GÖZLERİ YAŞLI ELLERİMZDE BİRBİRİMİZİN BİRER TUTAM SAÇI OLURDU. BU SEFER DE ÖYLE OLDU. ANAM GELDİ. ABLAM İKİ BEN BİR TOKAT YEDİM. AMA BU TOKAT BENİ AĞLATMAZDI. ABLAM BİRAZ SIZLANDISA DA GÖZLERİNİ ETEĞİNE SİLDİ. ÇAYDANLIĞI KAPTIĞI GİBİ DEREYE KOŞMUŞTU BİLE.
ANAM SOBAYI YAKMAYA UĞRAŞIYORDU. BİR ACELE İLE SOFRA KURULDU. ’ÇOCUKLARA BİR BARDAK ÇAY FAZLASI OLMAZ’ NEDEN BİLMEM ADETİMİZ BUYDU. İLAÇ İÇİN DESEN BİR BARDAKTAN FAZLASI VERİLMEZDİ. KALANINI ANAM BAHÇEYE SAVURURDU.
AĞABEYİM TAKVİME BİR ÇİZİK DAHA ATTI. BABAM GİDELİ BUGÜN TAM İKİ AY OLMUŞTU. USTABAŞIYDI BABAM. YAZLARI ÇALIŞMAYA GİDERDİ İZMİR’E ORADAYKEN BİZE MEKTUP GÖNDERİRDİ. GELİRKEN DE BİR SÜRÜ HEDİYE GETİRİRDİ. ANAMA BASMA, BİZE LASTİK BOT ÇANTA, KALEM... ONUN YOKLUĞUNDA ZOR GEÇERDİ ZAMAN. HERŞEY ANANIN ELİNE BAKARDI,BİR DE AĞABEYLERİMİN.
SABAHIN İLK IŞIKLARIYLA BAŞLAYAN VE O ZAMANLAR ANLAM VEREMEDİĞİM O HENGAMENİN HAYAT KAVGASININ İÇİNDE DAVAR, SÜRÜ, OT, EKMEK, AÇLIK, TOKLUK, ACI, KORKU DERKEN BİR GÜN DAHA BİTERDİ. GÜNEŞ TEPELERİN ARDINDA KAYBOLURDU. HERKES BEDENİNDEKİ YORGUNLUK AMA RUHUNDAKİ HUZUR İLE EVE DOLARDI.
YİNE BİR TELAŞ İÇİNDE YAMEKLER KAŞIKLANIR, TOKLUĞUN VERDİĞİ SARHOŞ MUTLULUK DAKİKALARINDA HERKES GAZ LAMBASININ IŞIĞI ALTINDA TOPLANIRDI.
BABAMDAN BUGÜN MEKTUP GELMİŞ, HEPİMİZİ ÇOK ÖZLEMİŞ, GÖZLERİMİZDEN ÖPERMİŞ. ANAMA AĞABEYLERİME BİRŞEYLER TEMBİHLİYORMUŞ. O BEYAZ KAĞIT PARÇASINA BAKIP BİRŞEYLER HECELEYEN AĞABEYİMİN AĞZINDAN ADIMI DUYUNCA BİRDEN İRKİLDİM SONRA SEVİNDİM. BABAM BENİ VE ABLAMI ÖYLE ÖZLEMİŞ, BİZE ÖYLE HASREMİŞ Kİ ELLERİMİZİ BİR KAĞIDA ÇİZİP CEVAP MEKTUBU İLE GÖNDERMEMİZİ İSTİYORMUŞ.
BABAMI ÇOK ÖZLEDİĞİMDEN MİDİR NEDİR, SANKİ BİR YERLERDEN BABAMIN KOKUSU ÇALINDI BURNUMA. AĞLAMAK GELDİ İÇİMDEN. UTANDIM. AĞLAYAMADIM.
ANAM YATAKLARI YAPMIŞTI. ABLAM YASTIKLARI ATARKEN GAZ LAMBASININ IŞIĞI YAVAŞÇA KISILDI. YORGANI BAŞIMA ÇEKTİM. ABLAM ÖTELEDİ BENİ. YORGAN YALNIZ BİR OMUZUMU ÖRTÜYORDU. ÖBÜR OMUZUM ÜŞÜDÜ. AKLIMA BABAM GELDİ. RÜYAMA DA GELSİN İSTEDİM GÖZLERİMİ SIKICA KAPADIM...
( SABREDİP OKUĞUNUZ İÇİN TEŞEKKÜRLER. HİÇ KÖY HAYATI YAŞAMADIM. BU SATIRLARI NASIL YAZDIM BİLMİYORUM. İLHAM PERİSİ KIYAK GEÇTİ HERALDE.)