- 901 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BUGÜNE AİT NOKTA
Açıklama: Daha önce şiir bölümüne koymuş olduğum bu yazı, yazı bölümüne daha uygun düşeceğinden gerekli düzeltmeler yapıldıktan sonra burada yayımlanmıştır.Saygı ile.
Bugün mü? Bugün Allah’ın bir hikmeti, O’nun bir lütfu ki diğerlerinde olduğu gibi, imtihanın bir parçası, bütünü tamamlayan, sevgisine ulaşmanın, ulaştırmanın bir yolu, ,sabrın karşılığı belki de!...
Nokta mı?Nokta ise bana değil! O; soğuk suların içinde boruyu boruya takmak için gazete kağıdını tutuştururken bir taraftan da çocuklarına en güzel miras olarak güzel ahlâkı bırakabilmeyi düşünen babama,kalbi her bir çocuğu için ayrı ayrı atarken, onlar için bir fazlasını yapmaya kendini adamış sevgili anneme,tüm baskılara rağmen aile yuvasında kalıp bizlerin kalkınması için çalışan rahmetli ablama,onca mücadeleye tek başına göğüs germesinin yanında bizleri bizden daha çok düşünen sevgili ablama,ağabeylik duygusunu canlı tutturan hassaslığı ile sevgili Ali’ye, mertliği ile sevgili Abdullah’a,yanımızda olmasa dahi arkamızda olduğunu bizlere hissettiren , maddi ve manevi fedakarlıklar sağlayan sevgili anneanneme, öz yeğeni olmamamıza rağmen, bize özden daha yakın davranan sevgili yengeme, bir danışman olmanın yanında maddi ve manevi desteklerini esirgemeyen ve beni bugünü yaşamama layık gören saygıdeğer hocama, kendisi de gurbette olmasına rağmen bu hayatta bana yoldaşlık yapan eşsiz insan Omari Efendi’ye, her ne kadar birbirilerini tanımasalar da aynı amaçlar etrafında birleşen Mustafa Amca, Bülent Bey, Dursun Teyze, Recai Bey, Tornacı Yaşar, Fehmiye Teyze ve daha nicelerine...
O, kendilerine niçin bu çocuklara yardım ettin diye sorulduğunda şu cevapların sahibi olanlara, Allah rızası için, Bir hadis-i şerifte okumuştum: “ Her kim bir yetimi gözetirse, Allah da onu gözetir”, biz okuyamadık bari bunlar okusun, “Komşusu açken kendi tok yatan bizden değildir” hadisine riayet etmek için, yolda kalmışa yardım etmek sevaptır,
“ Kim bir oruçluya iftar ettirirse, oruçlunun sevabından bir şey eksilmeden kendisi de oruç tutmuş gibi sevap alır” hadisini hatırlayınca, zekatımın iyi bir yere gitmesini istedim,
Bir adağım vardı bu da vesile oldu,“İyiliğin karşılığı iyilikten başka bir şey midir?” ayetini yaşamak için…
Tüm bu sayılanları içerisinde ben mi? Ben mi bu noktanın neresindeyim? Ben bu noktaya layık olmak için seçilen ve de layık olmak için çalışacak olan kişiyim.
Tarih: 15.02.2007
Saat: 20:00
Yer: Ereğli/Konya Otogarı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.