ÖNKUZU
Bir Önkuzu duymuştum,1970’de şehit edilmiş.Sordum soruşturdum kimmiş bu neymiş ne degilmiş merak ettim.Sonra duydumki ülkücüymüş.Bu kardeşimiz ortalıgı siyasi kargaşası içinde tahsilini tamamlamaya çalışıyormuş.Dedim ya ülkücüymüş ee ortalık kargaşa içinde ne kadarda olsa susamıyor ,memleketin durumu için bir şeyler yapmak istiyor bizim Önkuzu.Biliyor bu çalışmalar ortam siyasetinde kendine mezar olcak;ama yinede vazgeçmiyor ve inadına inançla devam ediyor.Bu durum böyle devam ederken sıradan birgün okuluna giderken kominist bir çetenin saldırısına ugruyorlar,diger arkadaşları can havliyle kaçarken Önkuzu kaçamıyor.Önkuzu’yu rehin alıyorlar ve Önkuzu’nun ayaklarını altı jiletleniyor,üçgün aç bırakılyorve cigerleri kompresörle patlatılıyor bunu yeterli görmeyen köminstler misülleme olarak Önkuzu’yu üçüncü kattan atıyorlar.Önkuzu suçlumuydu?Evet suçluydu onun en büyük suçu inandıgı davası ugruna çalışmasıydı.Günün koşulları düşünmeyi gerektirmiyordu.Dönem fikirdegil silah döneöiydi.Şimdi size soruyorum.Önkuzu gibi fikir adamımı yoksa beline silah takan militan mı?olmalıyız bu memleketin düzelmesi için....
YORUMLAR
Sevgili kardeşim, yazını okudum. Geçmişe gittim. Yorumları okuyunca daha da şaşırdım. Anladığım kadarı ile bu arkadaşlar o günleri yaşamamışlar. Sen de yaşamamışsın,duymuşsun. Sadece duymuşlar.Duyduklarına da inanmışlar. O günler bir başka idi. Birileri kardeşi kardeşe düşman etti. Ve bedeli de ağır oldu. Şurası unutulmasın, insanlar idealleri için yaşar ve idealleri için ölürler. Anadolu yaylasına hapsedilen Türk milleti ( ırki manada düşünmüyorum.) hiç bir zaman rahat bırakılmadı ki... Emperyalist güçler bizi hep birbirimize düşürdü. Aynı oyunlar hala oynanıyor. Faşist, kominist diye bizi ayıranlar, bölenler zil takıp oynadılar. Gençlerimiz öldü. Ama inandıkları bir davaları vardı. Vatanseverliklerinden asla şüphem olmadı. Kendi sistemini kuramayan, yüzyıllar sonrasının hesabını yapmayanlar parçalanırlar. Kominizm, bir rüya, bir hayaldi. Ama gençler inandırıldı ya da kandırıldı. Bu gençler de memleketteki Kapitalizmin, marksizmle son bulacağına inanıyordu.Vatan , millet bayrak devlet diyen gençlere de Faşist yaftası yapıştırıldı. Onları da kullandılar. Faşizmin, nazizmin çöktüğü bir dönemde Türk gençliğine bu damga vuruldu. "Koministim " dediyen de boş durmadı. "Ülkücüyüm" diyen de...Ama şu bir gerçekti ki Her iki grup ta aldatıldı. Nice anaların canı yandı. Nice aileler perişan oldu. Sonra ihtilal... Gene bu gençler ön planda... Herkes kendince bir bedel ödedi. Ben bir değerlendirme yapmaya çalıştım. Kapitalizmin ve Kominizmin bir oyunuydu bu. Güçler kurban istiyordu. Ve 1980 den sonra görevleri tamamlanan gençler idam sehpalarına, yıllar süren mahkumiyete kurban gitti. Şimdi... Şimdi de aynı güçler alevi- sünni; Kürt -Türk... hesapları ile karşımızdalar. Gene bizi birbirimize düşürdüler. Bunun yanında -bir kesim- Atatürkün arkasına sığınıp birtakım yabancı kökenli ideolojilerin nemaları ile bizi hala kışkırtmaya devam etmekteler. O günler kötü günlerdi. Allah bizlere bir daha o günleri yaşatmasın.
Sevgili kardeşim, yorum yazan kardeşlerim, birbirimizi suçlamak yerine; birbirimizi anlamaya, görüşlere saygı göstermeye, birbirimize katlanmaya devam edelim. Oyuna gelmeyelim. Bizim başka vatanımız yok. Geçmişten ibret alalım. Kendimizi de kullandırmayalım. Herkes "ben haklıyım" derse anarşi çıkar. O günleri yaşayan bir ağabeyiniz olarak- Bir gurubun içinde olan- hepinizi mutedil olmaya davet ediyorum. Birbirimizi anlamaya çalışalım. Yoksa gene binlerce gencimiz kardeşi tarafından katledilir. Atalarımıza, tarihimize, dilimize, dinimize, kültürümüze, İstiklal Marşımıza, vatanımıza, devletimize sahip çıkalım. Hainlerin, satılmışların başka milletlerin özentisi içinde olanların oyununa gelmeyelim. Kurtuluş harbini Niçin yaptığımızı çok iyi analayalım. Okuyalım. Aynı sömürgeci güçler peşimizde bunu iyi bilelim. Fırsat vermeyelim. Önkuzu katledildi, doğru... Ama o ne ilkti, ne de son oldu. On bin vatan evladı kara toprağa düştü. Allaha emanet olun.Yaşadıklarımı yazmakla biriremem. Keşke anlata bilecek bir ortam bulabilsem. BİZİM BAŞKA VATANIMIZ , BAŞKA DOSTUMUZ YOK...İDEALSİZ YETİŞEN GENÇLER ŞİMDİ VAR. 1980 DEN SONRA BÖYLE ŞUURSUZ, CAHİL BİR NESİL YETİŞİRİLDİ. FARKINDA MISINIZ? AMA BİZİM GENÇLİĞİMİZ, üLKÜCÜSÜ İLE, SOLCUSU, KOMİNİSTİ İLE BİR İDEAL GENÇLİĞİ İDİ. AMA DOĞRU, AMA YANLIŞ BİR İDEALİ VARDI VE İNANDIKLARI UĞRUNDA ÖLMEYİ DE BİLDİ.SONUÇ KARDEŞİ KARDEŞE DÜŞMAN ETTİLER... FİKİRDEN KORKULMAZ, EYLEMDEN KORKULUR.
fahrettin DÖNMEZ tarafından 1/4/2009 10:59:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
sayin Turk,
neden bu konulari israrla yazarsin, anlamak mumkun degil. Huzur ortamini bozmak gibi bir dusuncen varsa, cok uzulurum. Yasin, catisma ortamina hazirlik safhasidir, bilesin. yazdigin siir degil ve yeride degil bu sayfalar.
halkimiizn birlik ve beraberlige cok buyuk ihtiyaci varken neden boyle yazilara yer verirsin?
guzel siirler yazda bizlerde huzur icinde okuyalim, ner dersin?
birlik olamliyiz... her insan bizimdir... dusunceler fakli olmasi zenginliktir diye dusunuyorum...
saygilar..
hala aşamadık bunları.bikere onlar komünist değil terörist.Adamım bırak bunları biz aynı gün içinde aynı mahallede aynı silahla vurulan sağcı ile solcularıda biliyoruz.
haklı haksız farketmez..nefret ediyorum bu kardeş cinayetlerini anlatan hikayelerden.yinede yazdın.okuduk.tebrikler.
Sadece Önkuzular mı öldü? Kimse konuşmasın bence. Babaannem iki evladı yüzünden 20 sene felç yaşadı. Komünist olan amcam ülkücü olan amcamı ihbar etti ve 2 yıl dağlarda saklandı küçük amcam. Bir anaya kıydılar. Hadi o zaman buyrun beyler. Muhammedin piçleri giremez yazısını silmek isterken, o gün diplomasını almaya gitmiş olan daha tazecik bir fidan olan Yusuf İMAMOĞLU'nun biten hayatından kimler sorumlu o zaman? Ben veya bizler değildik ''Benim Kabem Moskova Allah'ım Lenin'' diyenler. Düne kadar Atatürk'ün yedi ceddine kifredenler, bugün Atatürkçü olmuşlar gülüyorum hallerine. Bırakın da bu milletin kurucusu rahat uyusun bari. Biz değiliz HADEP'i destekleyen ve seçimlerde birleşen. Her gün onlarca şehit veriyoruz terörist kurşunlarıyla. Nerede insan hakları, nerede Atatürkçü düşünceliler... Atatürk'ü anlatın desem bir kaç kelimeden öte gidemezler. Bırak kardeşim, bırak gönüldaşım. Kemikleri sızlıyor Hüseyinlerin, Yusufların, Dursunların.
Allah'a emanet ol.
Dostum seninle görüşlerimiz zıt ama burada 3-5 kendini bilmezin yaptıgı bir vahşeti bütün ideolojiye yıkamazsın.Tek önkuzu mu öldü Vedat Demircioglu'nu 3 kattan atmadılar mı sırf ABD askerlerini protesto etti diye Mahiri Sinanı Hüseyin Ömerleri vurmadılar mı Adana'da diri diri yanmadı mı Küçük saaatte solcu ögrenciler Fabrika da Devrimci Sendikacıları kim kurşunladı BU ÜLKENİN EN BÜYÜK VATANSEVERİ EN BÜYÜK EVLADI DENİZ GEZMİŞLER ASILMADI MI Erdal Eren 17 yaşında yasa dışı bir şekilde asılmadı mı Maraşta 7 yaşında çoçuk solcu tohumu diye başı baltayla kesilmedi mi Hrant Dink vurulmadı mı 5 gün önce Deprem hoca vurulmadımı 3 gün arayla TKP binası bombalanmadımı geçenlere de ahmet kaya tişörtü giyenlere 500 kişi saldırmadı mı 1 Mayıs'da 34 kişi ölmedi mi 18 martta solcu ögrencilerin üstüne bomba atılıp onlarcası ölmedimi sivasta diri diri kim yandı darağaçlarına darbelerde kim çıktı kim moskof uşagı diye vesikalandı Nazım ustaya vatanı dar edilmedi mi NELER OLDU ARKADAŞIM BU ÜLKEDE GEÇMİŞİ DERS ALMALIYIZ GEÇMİŞE BAKIP İNTİKAM GÜTMEMELİYİZ
Pinokyo tarafından 6/6/2009 7:45:59 PM zamanında düzenlenmiştir.