- 1139 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
TÖREYE MAHKUM İKİ SEVGİLİ
SENE 1987
O ZAMANLAR GÜNEY DOGU, BİR AŞK DESTANIYLA ÇALKALANIYORDU. BU DESTAN İKİ SEVGİLİNİN TÖREYE MAHKUM OLDUGU VE BİR TÜRLÜ BERABER OLAMADIGI BİR DESTAN İDİ.GELİN BU ÖYKÜYE TANIK OLALIM.
SENE 1987; DE GAZİ ANTEPİN UGRA KÖŞERİNDE BİR KÖYDE BİR DELİKANLIYLA, VE GÜZELLER GÜZELİ DİLEGİN AŞK DESTANI BAŞLAR.DELİKANLININ ADIDA GÜRCANDIR.
KÖYÜN KIZLARININ KALBİ, GÜRCAN İÇİN ÇARPAR AMA GÜRCAN HİÇ ORALI OLMADAN KALBİNİN PRENSESİNİ ARAMAYA DEVAM EDER VE BİR GÜN YAKIN KÖYDE GÜZELLER GÜZELLİ
VE GÜZELLİGİ DİLLERE DESTAN DİLEGİ GÖRÜR GÖZLERİNDEN ALAMAZ KENDİNİ GÜRCAN
NE YAPSA FAYDASIZ VE BİR GÜN DİLEGE AÇILMAYA VE ONA AŞKINI İLAN ETMEYE KARAR VERİR VE KARŞISINA GEÇİP SENİ SEVİYORUM DİLEK BENİMLE EVLENİRMİSİN DİYEREK TEKLİFTE BULUNUR. DİLEK ŞAŞKIN GÖZLERLE BAKARAK HİÇ BİR ŞEY DEMEDEN ORADAN UZAKLAŞIR GÜRCANIN KALBİ DAHA BİR TELAŞLA ÇARPAR ACABA CEVABI NE OLACAK ÜMİDİYLE GECELERİ GÖZÜNE UYKU BİLE GİRMEZ DÜŞÜNÜP DURUR VE BİR GÜN DİLEGE HABER SALAR NEDİR CEVABI BEKLEYECEK HALİM KALMADI YA EVET YADA YOK DESİN DER.
VE BİR KAÇ GÜN SONRA HABER GELİR. DİLEK TEKLİFİ KABUL EDER. ÇÜNKÜ DİLEKTE AŞIKTIR GÜRCANA. VE BİR GÜN SEVDA TEPESİNDE BULUŞURLAR. ORADA BAKIŞIP SANKİ AŞKLARINI GÖZLERİYLE ANLATIRCASINA DALIP KALIRLAR.
GÜRCAN:DİLEK BEN SENİ SEVİYORUM SENİ İSTEDECEGİM AİLENE SEN AÇIL. EGER YOK DERLERSE SENİ KAÇIRIRIM .
DİLEK:BEN AİLEME AÇILIRIM AMA BİLİYORSUNKİ BİZDE TÖRE DENEN KANUN VAR AİLEDEN ÖNCE GELİR .
FAKAT GÜRCAN KARARSIZ KALIR VE DİLEGE DERKİ
GÜRCAN: AİLEN İZİN VERMEZSE BU EVLİLİGE, BENİMLE KAÇARMISIN
DİLEK:EVET
GÜRCAN:TAMAM O ZAMAN SÖYLE AİLENE İKİ GÜN SONRA SENİ BURDA BEKLİYORUM.CEVABINIDA :SENİ SEVİYORUM:
DER VE AYRILIRLAR, ARTIK GÜRCAN İÇİN GÜNLER GEÇMEZ,ZAMAN BİTMEZ, ACILAR BİR BİR ÜZERİNE ÇÖKER GÜRCANIN,ARTIK BEKLENEN GÜN GELMİŞTİR VE DİLEKLE BULUŞURLAR.
DİLEK AGLAMAKLI BİR YÜZLÜ GÜRCANIN KARŞINA GEÇER VE DERKİ;
DİLEK:GÜRCAN AİLEM İZİN VERMİYOR BU EVLİLİGE. BABAM BENİ BAŞKA BİRİSİNE V ERDİ. BAŞLIK PARASI VERENE VERİRİM. HER ÖNÜME GELENE VEREMEM DEDİ.
DEYİNCE DİLEK GÜRCANDA ŞÖYLE SÖYLER;
GÜRCAN:MADEM ÖYLE BENDE SENİ KAÇIRIRIM BENİMLE KAÇARMISIN DİLEK.
DİELK:KAÇARIM .
GÜRCAN:O ZAMAN YARIN SABAHA KARŞI,SEVDA TEPESİNDE YANİ BURDA BULUN .
DİLEK:TAMAM YARIN BURDA OLACAGIM.
AKŞAMDAN DİLEK BOHÇASINI HAZIRLAYIP KARDEŞLERİNİ SON KEZ ÖPER VE VEDALAŞIRCASINA SON KEZ BAKAKALIR AİLESİNE. SABAH VAKTİ DİLEK SEVDA TEPESİNE GİTMEK İÇİN YOL ALIR AMA BİR HEYCANLA VE VARIR
GÜRCAN:HADİ GİDELİM BABAN EVDEN KAÇTIGINI FAZKEDERSE İKİMİZİDE VURUR HEMEN KAÇALIM DİLEK.
HEMEN KAÇMALRINA RAGMEN AGALAR TOPLANIR VE BU İKİ SEVDALIYI ARAMAYA BASLARLAR.
VE BULURLAR DİLEGİN BABASI DİLEK DİYE BAGIRIR VE DİLEK ÜRKEK YÜREGİYLE ARKASINI DÖNER VE BABASINA ŞÖYLE SÖYLER.
DİLEK:BABA BİZ BİRBİRİMİZİ SEVİYORUZ BIRAKIN GİDELİM. SEN BENİ SEVMEDİGİM KİŞİYE VERECEKSİN AMA BU OLMAAZ BABA .
BABA:SEN BİZİM TÖREMİZİ ÇİGNEDİN BU ÖLÜMÜ GEREKTİRİR. YOKSA BEN KÖYLÜNÜN YÜZÜNE BAKAMAM İKİNİZDE ÖLÜMÜ HAKETTİNİZ .
GÜRCAN:BEN HAYATIMDA BİR KIZI TANIDIM BİR TEK KIZI SEVDİM ODA DİLEK. GEREKİRSE DİLEGİN UGRUNDA ÖLÜRÜM İLK ÖNCE BENİ VUR AGA .
BABA:SİLAHI ÇEKEREK GÜRCANI TAM KALBİNDEN VURUR. DİLEK YOL YAKINKEN GEL GERİ DÖN YOKSA SENİDE VURURUM
DİLEK:SEN BENİ TÖRE KURBANI EDECEGİNE VUR DAHA İYİ BABA. HEM BU DÜNYADA SEVDİGİMLE BULUŞAMADIM CENNETDE BULUŞURUM .
BABA AGLAMAKLI BİR YÜZLE SİLAHI BU KEZ DİLEGE ÇEVİRİR GÖZÜNÜ KIRPMADAN VURUR.
SON
BU AŞK GAZİ ANTEPDE YAŞANMIŞ BİR AŞK HİKAYESİ VE AŞKIN ÜZERİNE GAZİ ANTEP HALKI İKİ AŞIGIN VURULDUGU YERE SEVDA TEPESİ ADI VERİRLER
TÖRE
CİNAYETLERİNE
ARTIK
BİR
SON
VERELİM
SAYGILARIMLA GÜRCAN BEY