Gençler
Yağmur olanca hızıyla yağıyordu.O kadar hızlı yağıyordu ki sesini odamın tüm pencereleri kapalı olmasına rağmen duyuyordum.Evde yalnızdım ve çok korkuyordum.Sanki etrafımda birileri vardı.Benimle birlikteydiler.(Evde yalnız kalan her on üç yaşındaki çocuğa böyle olurdu bence.)Ben kalkınca o da kalkıyor,arkama dönünce kayboluyordu.Ama artık bunları yaşamıyordum.(Yaşım on altı ve ben artık genç sayılırım.)
Her şey devam ediyor,işler iyi gidiyordu.Ta ki o Canan’ı görene kadar.Canan;on sekiz yaşında bir kızdı ve güzeldi.Her erkek gibi benimde gözlerimi kamaştırıyordu.Herkes onunla tanışmak istiyor ama kimse buna yanaşmıyordu.O benden iki yaş büyüktü bunu başaracağımı biliyordum.(Onu tavlayacaktım.)
Okulumuz çok güzel bir yerdeydi.Etrafı yeşilliklerle dolu bir yer.Yazın okul mükemmeldi insanlar neşeli ve heyecanlı oluyordu.Erkekler futbol,kızlar voleybol oynuyorlardı ve tabi ki Canan da oynuyordu.Onunla tanışmak benim arkadaşlarım arasında saygınlığımı arttıracaktı.(Kızı tavlamayı sırf bunun için değil ondan hoşlandığım için yapacağımı biliyordum.)Canana heyecanlı baktığımı gören bir arkadaşım:
-Ne o gözlerin mi kamaştı?dedi.
Bende sinirli bir tavırla:
-Yok bir şey sadece dalmışım! dedim.
Bir tilki gibi sinsice sözlerine devam etti.
-Seni onunla tanıştırabilirim.
-Nasıl?
-Onun en yakın arkadaşını tanıyorum, senden ona bahsedecektir.
O bakışları beni etkilemişti doğrusu.Heyecanla:
-Bunu yapabilir misin? dedim.
-Seni haberdar ederim diyerek uzaklaştı.
Heyecanlıydım.Sonuçta okulun en güzel kızıyla(Tabi bana ve bir çok arkadaşıma göre.)tanışacaktım.Ama beni düşündüren bir şey vardı.Beni onla tanıştıracak çocukla fazla samimi değildik.(Birkaç futbol maçı dışında görüşmemiştik.)Çocuğun ismi Murat’tı.O bana neden yardım ediyordu ki ;bunu er yada geç anlayacaktım.
Haber gelmişti çocuk beni öğle teneffüsünde tanıştıracaktı.Nede olsa burası bir yatılı okuldu ve konuşacak zaman boldu.Tanıştırmak için öğle teneffüsünü seçmesi benim için bir avantajdı.(Ona bir şeyler ısmarlayabilecektim.)Öğle teneffüsüne yirmi dakika vardı.Ders matematikti ve ben öğretmeni hiç dinlemiyordum.
Teneffüs zili çaldı ve ben hemen Murat’ın yanına gittim o da beni Canan’ın yanına getirdi ve yanımızdan ayrıldı.Ona yemek ısmarladım,beraber çay içtik kendimizden konuştuk ve birbirimizi o esnada ne kadar tanıyabiliyorsak o kadar tanıdık.Zilin çalmasına üç dakika vardı.Ben ona o can alıcı soruyu sordum.
-Benimle çıkar mısın?
Seni daha fazla tanımam gerek sözünü söylemeyeceğini biliyordum.O da benden hoşlanmıştı.
-Evet dedi ve yanağıma bir öpücük kondurdu.
Ben artık her yerde onu düşünüyordum.Aklımı ondan alamıyor,derslere katılmıyor sanki bu dünyada yokmuşum gibi davranıyordum.Arkadaşlarım ve öğretmenlerim bu duruma şaşırmışlardı.Daha önce hiç böyle bir şey olmamıştı.
İki hafta,üç hafta derken bir buçuk ay geride kalmıştı.Canan’ın doğum günü iki gün sonraydı ve bende o doğum gününe davetliydim.Doğum gününe gelecekler arasında Murat,Kaan,Sedef ve Atilla’da vardı.Onların hepsi ve tabi ki Canan da zengin ailelerin çocuklarıydı.Ben ise orta dereceli bir ailenin çocuğuydum.Ben ona saat almaya karar verdim ve Swatch’ dan ona saat aldım.Doğum günü yarındı yani;Perşembe.(Ben perşembeleri uğursuz sayardım ve hiç sevmezdim.)
Doğum günü saat iki deydi ve ben tam iki de oraya gittim.Önce pasta kesildi ve hediyelerle birlikte kutlamalar yapıldı.En son hediyeyi ben verdim.Saati koluna taktım ve onunla dans ettim.Canan’ı annesi ve babası evde yoktu;kızını arkadaşlarıyla yalnız bırakmışlardı.Murat,Kaan ve diğerleri içkileri çıkarttılar ve içmeye başladılar.Ben içkiyi sevmiyordum ve içmedim.Buraya kadar her şey normaldi.Ta ki Kaan’ın eroini çıkarmasına kadar.Onu görünce:
-Bu ne? diye bağırdım.
Ama o kendinden geçmiş vaziyetteydi ve cevap vermedi.Hepsinin elinde eroin vardı.
-Ne oluyor burada ?dedim.
Canan kolumdan tuttu” Bırak ne yapıyorsalar yapsınlar” deyince elimi hızla çektim ve yurda geldim hızla bir duş aldım ve anneme bir mektup yazdım olanları anlattım.Beni bu okuldan almasını istedim.Annem ve Babam iki gün sonra kaydımı başka bir okula aldırdılar.Bir daha daha iyi arkadaşlar seçeceğime kendi kendime söz verdim ve yeni okuluma ve arkadaşlarıma ısınmaya çalıştım.