KOLYE UCU..
Genç kız uzun süredir birlikte olduğu sevgilisiyle ortak arkadaşlarının bir düğününde bütün gece eğlenir.Mutludur.Mutlu olması için çok sebebi vardır o gece.Düğün öncesi salonun restoran kısmında başbaşa yedikleri yemek içtikleri şarap loş ışıklar ortamı yeterince romantik kılmıştır.Herşeyin çok güzel yaşandığı o geceyi sevgilisinin anlamsız kaprisleri gölgelemeye başlar.Asabi ve anlayışsız oluşuna pek aldırmasa da gücüne gitmiştir kızın.Ona dargın döner evine...
Genç kız birkaç gün önce çarşıyı dolaşırken bir kolye ucu beğenmiştir kuyumcuda.Küçük yıldızlarla süslenmiş şeffaf bir S harfi.Çok hoşuna gider isminin baş harfidir.Takı kullanmayı pek sevmese de karar verir satın almaya.Aklına daha güzel bir fikir gelir sonra.H harfini de satın alacaktır.Bu da sevgilisinin isminin baş harfidir.Yazık ki bir terslik çıkar.H harfinin olmadığını söyler kuyumcu.Ancak sipariş verirse birkaç gün içinde hazırlayabileceğini söyler.Hiç tereddüt etmez kız siparişi verip ayrılır ordan.
O gün sevgilisi hiç aramamıştır.Kendisi aramak istese de vazgeçer.Ertesi gün yine çalmaz telefonu.Bu kez sinirlenir .Üçüncü gün çocuğun çalıştığı cafeye gider.Konuşmaktır amacı.Oturur masaya bekler..bekler..bekler..Ama nafile görmemezlikten gelir sevdiği.Koptuklarını belki de ayrıldıklarını tahmin etmekte hiç zorlanmaz.Ağlamaya başlar.İçindeki ses ’gelsin otursun karşıma tutsun ellerimden dese de sevgilisinin uğramadağı tek masa olur oturduğu yer.Ağlayarak koşar adım düşer yollara.Yürür gider evine. evet sessiz sedasız ayrılmışlardır.Günler,haftalar hızla ilerlerken toparlamıştır kendini.Artık hayata dönme vaktidir diye düşünür.Arkadaşlarını arar buluşur konuşur dertleşir...
Bir akşam üstü evine dönerken aylar önce uğradığı kuyumcu çarpar gözüne.Boğazı düğümlenir bir anda ve oraya yönelir.Kapıdan girer girmez adam garip bir heyecanla karşılar kızı.Telaşlı ve ayarsız ses tonuyla neler oldu bir bilseniz der ve başlar anlatmaya..Kolyenizi özenerek hazırlamıştım.Tam paket yapacağım sırada nasıl olduysa yere düştü.En kötü ihtimalle çatlar ya da ikiye ayrılır dediğim şey paramparça olup dağıldı yerde anlayamadım der.Kız gözleri dolu dolu dinlediği adama derin bir nefes alarak cevap verir.Ben anladım..Evet o gün cafe de kalbi kırıldığında sevgilisine hediye edeceği kolye ucu da kuyumcu da kırılmıştır.Kimbilir hakedilmediğini düşünmüştür belki de..