- 1937 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
EVLİLİK DEDİKLERİ..
Hızlı yağan yağmurun altında koşar adım ilk gördüğü pastaneye girip sırılsıklam sandalyeye çöktü.İçerde karnaval çoşkusunu yanına yaklaşan garson hissettirmişti .ilerdeki grupun içindeki kıvırcık saçlı kız gözlerini dikmiş ona bakarken sarsıldığını hissetmiş gözlerini kaçırmıştı .Kız ise biR sanat eserine bakar gibi gözlerini kaçırmıyordu.Biraz sonra adamın masasına yaş pasta daha sonrada kız teklifsizce gelip oturdu.adam şaşırmış elleri titrerken kızın üstüne içeceği dökmüştü.Kızda tam bunu bekler gibi adama yanaşıp kulağına duyulur duyulmaz fısıldadı.Hesapı ödeyen genç adam ilerdeki grupa bakıp tedirgin gözlerle kızın arkasından segirtti.Kız taksiyi çağırmıştı bile.Yağmur hızını kalbine bırakmıştı.O zamana kadar konuşmadıklarını farketti çok kibarca ismini söyleyip nereye gitmek istediğini öğrendi.Arzu evine gitmek isdediğini söyledi.Adresi şöfere verip adama sokuldu.Adam hiç sesini çıkarmadı.Şaşkınlığını üstünden attı.Yukarı çıkıp etrafı kolaçan etti ne olur ne olmaz diye ya bir oyunsa bu,yok birşetR iyi dedi kendi kendine .Güveni tekrar gelmişti.Kız konuşuyorda konuşuyordu o ise aklı şimdi ne olacakdaydı..
Çaktırmadan saatine baktı.Oradan gitme zamanı gelmişti.Acele ile giyinmeye başladı.Numarasını bırakıp kaçar gibi kapıyı çarptı.
Dışarda temiz toprak kokusu kendine getirmiş,eve yaklaşırken bir demet çiçek almayı unutmamıştı. Kapıyı her zaman ki gibi kızı açmıştı.Yüreğini sızladan tek şey -kızının --babacığım -nerde kaldın sözü idi.Mutfakdaki karısına bir bakış fırlatıp çiçekleri masaya bırakıp beline sıkıca sarıldı.Karısını akşam oluncaya kadar yumuşamış eski munis haline geri dönmüş olarak buldu.Adam içinden istersen bugünde- sırtını dönüp yatabilirsin -diye düşünürken..Bir tarafdan da banyoya yönelmişti bile..Arada sırada karısıyla kavga edip o cafedarya ya uğrasammı demeyide aklından geçirmedi değil..
YORUMLAR
evet güzel bir yazı sanki bir öykünün orta yerinden alınmış hissi var bence bu anlatımın başı olmalı ve bu güzel anlatımı biraz daha uzatmalısınız, evet imla kuralı Hüseyin beyinde hatırlattığı gibi böyle düz yazılarda çok mühim, elbette bende uymuyorum, okuyan anlasın anladğı kadar diyorum ama gerçekten imla çok önemli bir virgülün neler yaptığını bir cümle söz ile anlatalım,--- Oku oku adam ol baban gibi eşek olma!...burada bir kaç farklı yere virgül koyduğumuzda anlam nerelere gidiyor değilmi? ---Oku oku adam ol baban gibi, eşek olma!. doğru söz bu kısaca imla çok mühim diyelim ne dersiniz,, yazınız muhteşem lütfen devam edin muhteşem bir öykü kokusu var tebrikler...
Aynur hanım, merhaba.
Yazınızda bir öykü kurgusu yok.
"Yazılar" bölümü için iyi olabilirdi.
Bir de, lütfen imla kurallarını önemseyelim.
Özellikle de düz yazı ve öykülerde bu eksiklik çok farkediliyor.
...
"Kötü de olsa yazın" dediğiniz için anlayışınıza sığınarak yazıyorum bunları.
...
Sevgilerimle,