- 910 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Müfide'nin İlkokul Hatıralarından...
Yaşlı babaannesiyle yaşayan Müfide biraz daha büyümüş, ilkokul çağına gelmiştir. Başarılı bir öğrencidir, tüm dersler içinde Türkçe dersini çok sever. Öğretmenini de çok sever ama öğretmeninin kendisini sevmediğini giderek anlayacaktır. Babaannede Müfide’nin okuduğu ilkokul müstahdemliğinden emeklidir. Yaşlı kadın bazen anlatır; Müfide işler şimdi daha iyi. Ben bu okulun tüm tahtalarını gözyaşlarım ile sildim. Bey öğretmenler önümde durur ayakkabılarını sildirirlerdi, bayan öğretmenlerin her gün ev temizliğine giderdim. off! Müfide ne anlasın ki bunlardan? Bildiği, gördüğü babaannesinin sağ elinin rahatsız olduğuydu. Bu sakatlığı okul işleri görürken edinmişti. İçi ezilirdi. Ona göre babaanne Dünyanın en mükemmel, en iyi insanıydı.
O onun anası, babası, arkadaşı her şeyi idi. Müfide bir gün okulda; matematik dersindeler. İlkokulda matematik dersi ilgi alanının dışındadır yine de geri durumda değildir. Öğretmen bir öğrenciyi tahtaya kaldırıp bir problem sorar. Çocuk bilemez, oturtur. Tüm sınıf öğrencileri bilemez, en son Müfide ’yi kaldırır. Kız problemi sonsuz korkusu arasında bilmektedir. Bilemediği bir işlem kalmıştır. Öğretmeninin artık bunu da çözmesine sabrı kalmamıştır. Kızı tekme tokat, yumruk alabildiğine döver hakaretler ederek. Müfide baygınlık halinde tüm sınıf büyük bir şaşkınlık ve korku içinde. Böylelik ile beş sene. Başarılı şekilde ilkokul diploması alır.
Sonraki yıllar Müfide annesinden bir duyum alır. Müfidenin öğretmeni Nadire öğretmen meğer annesinin de öğretmeniymiş. Zamanında bir soruyu bilemedi diye annesinin de iki belik saçından birini çeker iken kökünden koparıp atmış. İnanılır gibi değil ama gerçek.
Müfide DECDELİ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.