DEPREM
Bu seneyide bitirdik.Son sınıfa geçtim.Okul bitti ama şimdiden gelecek seneki harç paramı nasıl ayarlıcam diye düşünmeye başladım.....Ben hemşire olcaktım.
Memleketime döndüm.Ailemi çok özlemiştim.Hepsiyle doyasıya özlem giderdim.Bir haftadan sonra kendime kazanç parası aramaya başladım.Mezun olmamıştım ki beni alsınlar.Hiç kimse geçici eleman istemiyordu...Her kapıdan elim boş dönünce iyice moralim bozuldu.
Ailemin durumu kötü değildi ama çok iyide değildi.Kendi yağımızla kavruluyorduk.Ancak yaşım büyük olduğu için aileme yük olmaktan korkuyordum.Geçen sene çocuk bakmıştım.Bu sene onların tayini çıktığı için olmamıştı...
Teyzem aradı.Annem en büyükleri olduğu için ararlar hep.Benimlede konuştu.Ona iş aradığımı ama bulamadığmı söyledim üzgün bir dille.Bana acele etmemi söyledi.Bende hayırlısı olsun dedim .Zaman geçtikçe bende harç parasını biriktirememe korkusu başlamıştı...
Okulların açılmasın bir ay kalmıştı.Sıcaklar iyice arttı.Gündüzleri ikindi olmadan dışarı çıkmıyorduk.Telefonumuz çaldı.Arayan teyzemdi,annemle konuştuktan sonra benimle konuşmak istedi.Hal hatır sorunca birbirimize bana fındık toplamaya gidermisin diye sordu.Bende günlüğü ne kadar diye sordum.12 milyonmuş hemen aklımdan hesap yaptım ve ne zaman geleyim diye sordum.Bana hemen gel yarın başlarız dedi.Aceleyle valizimi hazırladım.Hepsi kıyafetti..
Minibüslerle kaynarca ilçesine doğru yol aldık.Aklımdan hesap kitap yapıyordum ve farkında olmadan güldüm yanımdaki bayan tuhaf tuhaf bakınca hemen kendime çekidüzen verdim.Bilmiyorlardı ki bu seneki harç paramı bulduğum için güldüğümü.
Yeğenim beni karşıladı.Beraber vev gittik.Teyzemle geçmişi yadettik.Artık yatmamız gerektiğini yoksa yarın erken kalkamıcağımız söyledi.Haklıydı doğrusu.
Yatğımda düşünmeye başladım.Arkadaşlarım okullar kapanmadan tatile nereye gideceklerini konuşuyorlardı bense harç paramı nasıl denkleştireceğimi düşünüyordum.Kader dedim .Ama hemen iyi bir yan buldum yani birnevi polyannacılık oynucaktım bir süreve hemen başladım oynamaya...Zengin çocukları artık herşeyden bıktıkları için dağ macera,tabiata akın ediyorlardı.Bende tabiatı tatil olarak seçmiştim kendi irademle.Düşünsenize her sabah bilinmezliğe yolculuk yapacaktık.Zorlukla mücadele edecektik.Yeni arkadaşlar edinecektim.Bunları düşünürken uyuya kalmışım.
Teyzemin kalkın çocuklar sesiyle uyandım,ama ben daha yeni uyumuş gibiydim.Zorla kalktım,teyzemin hazırladığı kahvaltıdan azıcık yedim.Çantamızı aldık yola koyulduk beklemeye.Bir traktör geldi ,arkasına bindim zorla.Çok kalabalıktı...Tarlaya gelince indik .Herkes bir fındık ağacının yanına durdu.Yanımda teyzem vardı.Toplanmaya başlandı.İlkönce zevkliydi sonra birden herkes hızlandı.Ben arkada kalmıştım,teyzem kendi ağacını bititrip benimkinede yardım ediyordu.Sıcak bastırmıştı dinlenmek yoktu.konuşmak yoktu.Yalan söylemeyeyim konuşanlar vardı ama ben zaten gerideydim konuşamazdım teyzem zavallımın canı çıkmıştı.Acıkmıştım,elime dikenler batıyordu.Ezan okundu herkes bıraktı bense halen sıramı çıkıyordum.Bitirince yemek yedik.Kızlarla tanıştım çeyiz alacaklarmış yövmiye paralarıyla.Tekrar toplamaya başladık.Bu sefer hızlandım ve de konuşuyordum artık teyzem de yardım etmiyordu.Akşam oldu geldiğimiz araçla geri döndük.
Yorulmuştum ama itiraf etmedim kimseye.Duş aldık.Hemen yattım.Neyalan söyleyeyim ilk başta yapamıcam zannettim ama inat ettim başarmak harikaydı...
Günler böyle geçiyordu tek fark artık erkenden uyumuyardum.Zaten harç paramı biriktirmiştim.Bugün gün dahada erken bitti,çünküakşama düğüne gidecektik.İlk defa eğlenmeğe zamanım olmuştu.İçim rahattı.Varsın olsun herkes baba parası yesin.ben kendimle gurur duyuyordum..Ayaklarımın üstünde durabiliyordum.İlerde zorlukla karşılaşırsam en azından yılmazdım.Araç geldi doluştuk.Biri şarkı söylüyor biri sevgilisini gizlice anlatıyordu.Ben de ne giyeceğimi düşünüyordum.Yemeğimizi yeryemez hazırlandık.
Çok güzel olmuştum laf aramızda kendimi çok beğenirim de biraz.süslendik kızlarla çıktım.Alışık değildim düğüne gitmeye ,ama çk eğlendim doğrusu.Halay çektim .oynadım göbek bile attım.Hatta arkadaşlıkteklifi bile aldım benim için hep ilklerle dolu bir yaz tatili geçiriyordum.Yorgunluktan ölü gibi yattım ve başım yastığa değmeden uyumuşum.Bağrışmalarla uyandım.Teyzem korkmayın kımıldamayın diye sesleniyordu.Dona kalmışım iki duvar birbirine gidip gidip geliyordu.Kıyamet kopuyor zannettim.Bağrışmalr çoğaldı.Uğultu vardı.Ses ve sarsıntı dinince teyzemle aşağıya indik,pijamalarla...Aşağısı kalabalıktı tüm insanlar dışardaydı.Sanki gece değilde gündüzmüş gibiydi.Ağlayanlar.üşüyenler doluydu.Telefonlar çalışmıyordu.DEPREM olmuştu bizde etkili değildi acaba hasara uğrayan var mıydı.Bu durumda en rahat olan çocuklardı.Oynuyorlardı herşeyden habersizce..Belediye yayın yaptı kimse evine girmesin dışarıda sabahlasın diye.Çocuklar oleyyy dediler.Galiba Adapazarı kötüymüş kardeşim oradaydı ya ona birşey olduysa diyeağladım gizliden.Birara dalmışım sabah olmuştu.Adapazarına gittik.Kardeşimi aramaya Adapazarı bitmişti.yerlebir olmuştu.Evler domino taşları gibi yıkılmıştı.Herkes dışardaydı.Herkes eşine dostuna ulaşmaya çalışıyordu.Sadece bulmak istiyorlardı ama genelliklede ölüsüyle karşılaşıyorlardı.Onlar yinede şanslıydılar cesedlerini bulamayan ne çoktu.Şehir harebe görümündeydi.O güzelim evler,mağazalar yıkılmıştı.Paranın geçmediği bir andı o an.