- 1180 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Yargısız İNFAZ!
Bu anlatacaklarım bir rüya mı,yoksa duru görü mü bilemiyorum.Her ne olursa olsun bu öyküyü sizlerle paylaşmak istedim.
Zamanın birinde küçük bir kasabada adliyelik olan bir olay,tüm ülke basınında büyük yer alır.İşgüzar bir muhabir,yaşlı annesini dövüp onu hastahanelik eden oğulu afişe etmiş ve yargısız infaz edilmesini sağlamıştır.Ulusal medya anneler günü yaklaşırken,böyle bir olaya sazanca atlamış,canlı yayınlarda kadının hastahane odalarında ki durumunu, içler acısı görüntülerle vermeye başlamışlardır.Olayın yargıya intikaline bile oralı olmamışladır.Bir evladın annesini bu hale nasıl getirebildiği,açık oturum konusu olmuş ve pisikologların da yardımıyla,olayı içinden çıkılmaz bir aile faciası görünümüne sokmuşlardır.Gözaltı müddetince susmayı yeğleyen zanlı adam,herkesin gözünde medya sayesinde bir canavara dönüştürülmüştür.
Mahkeme günü geldiğinde,büyük güvenlik önlemleri alınmıştır.Zanlıyı linç girişimleri olabilir endişesi ile.Çelik yelek giydirilmiş genç adam şaşkın bakışlar arasında ve yuhalama sesleri arasında mahkeme salonuna alınmıştır.Yüzlerce kamera ve muhabir sanki,yedi kişinin katili şehir canavarı adamın görüntüsünü çeker gibiydiler.
Mahkeme Heyeti de yerini alınca duruşmaya başlandı.Mahkemeye tekerlekli sandalyayle getirilen yaşlı annenin dramı herkesin yüreğini üzmüştü.Hüzünlü ve yaşlı gözlerle oğlunun kendisine yapmış olduğu kaba kuvvet gösterisini bire bin katarak anlatınca,herkesin gözleri dolmuştu.Sıra şahitlere gelince O’nlarda genç adamın annesini feci şekilde,gözü dönmüş bir halde sokak ortasında evire çevire dövdüğünü abarta abarta anlattılar.
Herkeste ortak bir kanı oluşmuştur artık.Medya sayesinde ve şahitlerin anlattıklarından sonra suçu sabit görülmüştür zanlının.
Hakim zanlıya "Sen anlat bakalım evlat nasıl oldu hadise, bir de senden dinliyelim olayı"dedi. Ayağa kalkan zanlı adam,"Hakim Bey,ellerimi çözsünler,size göstermek istediklerim var" dedi.Hakim Jandarmalara işaret eder ve kelepçeler çözülür.Zanlı yavaşça üzerindekileri çıkarmaya başlar.Herkes şaşkın ne yapıyor bu adam derken,zanlının vücudu meydana çıkar.Aman Allah’ım,zanlının tüm vücudu çürükler ve yanıklar içindedir.Bunların birçoğu sigara yanığı olduğu herhalinden belliydi.Sırtında ki uzun morluklarda sopa ile vurulduğunu anlatmaya yetiyor da artıyordu.Tüm salonu büyük bir sessizlik kaplamıştı.Bu sessizliği Hakimin gür sesi yırttı."Bunlar ne demek oluyor?"diye genç adama sordu.
Genç Adam "Bu gördükleriniz sizin masum dediğiniz bu hasta ruhlu kadının bana otuzdört yıldır çektirdikleri Hakim Bey.Ta ki O güne kadar,bana yaptıklarına anam olduğu için katlandım.Ama o gün,annem beni ziyarete gelen,sayesinde annesinden ayrıldığım oğluma tokat atıncaya kadardı.Bana yaptıklarına ses çıkarmıyordum.Sıranın oğluma geldiği düşüncesi beni çıldırtmıştı.Analık hakkıdır diyordum.Mekke’ye kadar sırtımda taşısam,hakkını ödeyemeceğim bir insan O diyordum.Herşeyine katlandım,tüm hizmetine koşturdum.Yuvamı dağıtmasına gözyumdum.Ama annesinin yanında kalan oğluma el kaldırınca,dayanamadım Hakim Bey."
Salon bu sefer tam bir ölüm sessizliğine bürünmüştü.Vicdanlar harıl harıl muhasebe yapmaya başlamışlardı.Yargısızca mahkum ettikleri bir insanın çektikleri,hele bir ömür boyu ses çıkarmadan bu işkencelere katlanabilme büyüklüğünü ve sabrını gösterebilmiş bu insana yapmış oldukları suçlamaları ve hakaretleri düşündükçe,içinde bulundukları çıkmazın ne kadar büyük bir hata olduğu anlaşılmış oldu.
Mahkeme heyeti,zanlıyı suçsuz buldu ve annneyi de,Manisa Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastahanesinde müşahade altına alınmasına karar verdi.
""Aksi sabit olmadıkça,hiçbir zanlı suçlu değildir."
Medya,reyting uğruna ne ocaklar söndürmüştür.Türk Milleti olarak,Akdeniz Milletler Topluluğu olduğumuz için,çok duygusal hareket etmekteyiz.Hemen gaza geliyor,bize "Hıyarım var diyene,bir avuç tuzla koşuyoruz."
Olayların sonucunu beklemeye tahammül gösteremiyoruz.
Tahammülsüz ve hoşgörüşüz bir toplum olmaya doğru meyillendik.Buna bir dur diyelim ve kendimize gelelim.Unutmayalım ki "" İtimat,sevgiden daha büyük iltifattır.""
Okuma zahmeti gösteren tüm dostlara saygılar sunarım.
www.duygulokali.com dan esintiler yüreklerinizi ferahlatsın.