- 949 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
PAK BAHADIR'IN ESARETİ...
Tam 50 yıldır,150 m2 beton zeminde,ormandan,topraktan,çamurdan ve diğer fil dostlarından ayrı olarak esarete mahkum bir hayvan dostumuzdur,Pak Bahadır.
1948 Pakistan doğumludur.1954 yılında Pakistan hükümeti tarafından İzmir Büyükşehir Belediyesine ait,İzmir Enternasyonal Fuarı içindeki,Hayvanat Bahçesine hediye edilmiştir.
Ülkemizde ki hayvanat bahçeleri,koleksiyon tipidir.Düşünebiliyor musunuz? Tam 50 yıldır beton zeminde tutsak, demir kazıklarla çevrili,hendeklerle kaçışı engellenmiş!
İzmir’in duyarlı gazetecisi Bülent Turan geçtiğimiz günlerde Hayvan hakları bildirgesinin daha iyi etüd edilmesine dikkat çekmek amacıyla,Pak Bahadır’a sembolik bir yaş günü partisi düzenlemiştir.Bu yaş gününde İzmir B.Belediye Başkanı Sayın Aziz Kocaoğlu söz vermiş ve çok yakın zamanda,Bahadır’ı onuruna yakışır biçimde bir araziye,yerleştirileceğini ve hayatının son günlerini mutlu bir şekilde sürdürmesini sağlıyacaklarına herkesin önünde söz vermiştir.Tabii bu sadece Pak Bahadır için değil,diğer tüm hayvanlara da rahat hareket edecekleri,doğal ortama yakışır bir çevre vaadetmiştir.
İşte dostlarım,Asya Fillerinin ortalama ömürlerinin 60 yıl olduğunu düşünürsek 56 yaşında ki bu dostumuzun ve şehrimizin simgesi olan Bahadır’ın son dört beş yılını doğal ortama yakın bir yerde sürüdürmesinin ne kadar haklı bir uğraş olduğu,dikkatlerden kaçmamaktadır.Gelin siz de bu faydalı harekete katkıda bulunun ve İmza kampanyasına katılın. www.pakbahadur.com adresine girerek,O’nu özgürlüğe götürecek yola hız verelim,ivme kazandıralım.Ülkemizde bürokrasi yavaş işlemektedir.İmzalarınızla bu hareketi hızlandırmış olacaksınız.Ben üzerime düşeni yaptım ve kendi sitemde de bu kampanyaya katıldım.
İşte size Fil Pak Bahadır’ın öyküsü.
Yararlı olabilirsem tüm hayvan hakları savunucuları adına gurur duyarım.
ruyabahcesi
www.duygulokali.com