yağmur,acısız
yagmur o gün,günesi yine arkasina saklamisti.Üstünede bulutlari bir perde gibi cekmisti.
Asfaltli yollarin üstünü adim adim asiriyordu genc kiz.Ondokuz civarlarindaydi sanirim.Al al yanaklari vardi,hgözleride sanki denizin en derin mavi yesili idi.
mavi bir camin yanina gelince durdu.Belki de camlar desem daha iyi olur.Ucu bucagi olmayan bir mezarlikti bu yer
Genc kiz camlari bastan yedinci cama kadar saydi.Yedincinin yanindaki mezar tasini tuttu ve oksamaya basladi.Yazilarin her derinliginde parmaklarini dolastirdi.Uzaktan da olsa okuyabildigim yazi suydu;
"Ansizin gelisinle melek,bitmek bilmeyen aci"
"FATIHMA ANA"
"RUHUNA FATIHA"
Annesi diye düsündüm o an...Ben olsam mezarinn basina geldimmi hüngür hüngür yas dökerdim.Ama kiz soguk kanli idi. mezarin üzerindeki ciceklerin topragini havalandirip,durdugum noktaya dogru yaklasmaya basladi.Genc kizin dolgun dudaklari arasindan hafif bir melodi yükseliyordu.Sesi bir bülbülden daha da ince ve narin di ,insani dinlendiriyordu..Bni fark etmeden yanimdan gecti gitti.Genc kizi evinin kapisina hatta utanmadan odasina kadar takip ettim.Kiz varligimin farkinda degildi.Evi alici bir gözle süzdüm ve
"eskiden bu ev yasanirdi"
dedim...
Kiza yaklastim,saclarini oksadim...Ruhumu bile hissetmedi,umursamazlikla,o yagmur da mini bir etek ,uzun siyah cizmeler ve üsütüne icinde sadece sütyen olan bir ceket gecirdi.
Kapinin önünden bir korma sesi duyuLdu.Genc kiz camdan bakip geliyorum isareti verdi.uzun dantelden siyah eldivenleri narin parmaklarina gecirirken.Merdivenlerden hal cabuklugu ile indi .Ben ise hala yukarda idim.Camdan bakip bir hizla arabanin kapisini acan kiza bakiyordum.Araba tam gazla yol aldi.
Bir iki sanyie kadar gözüm yala takili kaldi.Kendime geldim ve evi incelemeye koyuldum.Benden kalan hic bir hatira yoktu.Sadece bos bir duvar üstüne asilmis bir portrem vardi.Baka kaldim tabloma..Otuz yasinda idim o tabloda iken.Aksam karanligi cökene kadar ,yorulmadan evin herkösesine girip ciktim.Kapisi kilitli olan bir odaya geldim,kapinin icinden ruhumu süzerek ,karanlik kücük odanin isigini actim.Öyle bir yüz hali aldi ki o anda.Öldükten sonra kalan tüm esyalarim vardi bu odada.Makyajimi yaparken kullandigim parlement mavisi fircama kadar...Taragimi elime aldim,üsütnde hala saclarim vardi.Üst üste dizilmis kutularin yanina yaklastim.Her birinin icine üstün körü bakiyor iken siyah bir zarf gözüme carpti.Elim hissizlikle zarfa dokundu.Zarf mum ile sikica mühürlenmisti.Yirttim ve actim..
"Fatihma Ana´ya"
Yüzyillar gecse bu kaybedis yolundaki kiz unutmaz bir sarilis sahnesini.Isterdim ulassin ,olmadi.Bir hafta kadar önce yazdim,ölümünden tam bir hafta önce....
Hatirlarmisin o gece yagmur yagiyordu,yildizlar hafif buhulu da bakarken,sen yine yasli gözlerle ellerime sicaklik veriyordun..
Bilmem senden önce nasil yazdim,en son aksaminda yasayacaklarimizi olmus gibi..
Bu adim adim izledigin kücük genc kizim....Bilinmis,bilmemis gercekler ve senden önce sana anlattigim yalanlar .Bir sicak ele,hazineye günah olan yalan.Titrerken bile yutkunuyor bu bedensiz satirlar.On altimdaydim;sorusun,bakisin,yüzünün mimik atislari,bu yasli gözlerde hatirlanir halen daha..
Sualin :...kizLigimdi?
cevap:kizdim(YALAN)degildim...
O sana gösterdigim kücük dükkani bildigin ekmek teknemdi(degiL-di).Isim gecelerimi,gündüzüme yataklari köLe ettigim,kiLLi kiLsiz erkekLerdi.Acik sacikLigim özentiden degiL,isimin geregindendi.Bir esrar ugruna bulunmus kirli paraLar "orospu"Luumdandi..Evet annem iyi okudun,ben artik erkeklerin altinda gezinen srefsiz bir orospu idim.Satirlar gördügün gibi sularla yayilmis hafiften kagida....
" senden bir hafta önce"
................................
Okudum,ölümlükten daha da sogutucu bir don tuttu bedensiz ruhumu.Biraz oldugum yerde duruldum..;mektubu ve diger dagittigim esyalari önceden nasil düzeni varsa yerli yerine koydum.Saat bilmemsabah üc sulari.
Salona yürüdüm,yanan kücük kuzinenin önüne serildim boylu boysuz.Düsündüm,düsündükce boguldum.Gözün ahizenin yaninda duran kalem kagida ilisti.Genc kiza bir hafta sonraki olacaklari yazdim o kalemle o kagidin üstüne..
Kücük genc kizim,
bu satirlar ben öldükten sonra don tutmus ellerimle yazilmaktadir.Analttigin gercekleri icim sana aciyarak ve senin bana olan güvensizliginle okudum.Bundan sonra seni ne esrar kurtaricak nede altina altina yattigin erkekler.Kansiz bir ölümle,uyurken,acisiz gömüleceksin.Tasina;
"yagmur idi,acisiz gitti"
yazilacak...
Fatihma Anan...
..............................
Bir haftayi genc kizi izleyerek gecirdim.Yeidinci gün ve son saati.Uyuyordu bir melek,yada ani bir seytan gibi...
Yaklastim,son defa kokucak olan kokusunu cektim icime icime..Ellerimi boynuna dogru uzattim ve alnina bir buse kondurarak,kansiz öldürdüm..
söyleyebildigi kelimler sadece "Yagmur,acisiz" oLdu....
31.07.05
cagla
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.