- 1256 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HAYME
Yüreğimden Domaniç Geçerken Hayme,
Hayme,
- Türkmen kızı,Türkmen gelini Hayme
- Senin aklını,anlayışını,güzelliğini anlatmaya övmeye güç yeter mi?
Geleceği dünden gören can kadın..
- Asırlardır hayal dünyalarından öteye göç edemedi hasetçiler,kendi vicdanlarında çürümeye devam ettiler dünden bugüne..
- Milat öncesi Hitit’lerden başlamış için için yakıp bölünüp yıkılmaya,Firikya,Lidya,Persler’mi istila etmemiş,Krallar,İmparatorluklar mı ilan edilmemiş Sezar bile gelip işgal etmiş.
- Milat öncesi ve sonrasına ait bilgiler ve sunak Cumhuriyet meydanında anlayana sunulmuş...
- Savaşların adı Malazgirtle son bulunca Anadolu Türk boyları soluklanmış bu yaylalarda…
- Ertuğrul gazi oğlu Osman, dinlenmede şimdi baba oğul cennet bahçelerinde Söğüt gölgesinde…
- Anayurdumuzun manevi havasından ayrılalı yine yıllar geçti..
- Önünde savrulduğunuz deli rüzgarları şimdi biz arkamıza alıp daha güçlü geleceğiz inşallah güzel anam..
- Beylik otağını kurduğunuz yaylalar nasıl son durağınız konağınız olmuşsa
şimdi sonumuz gelmeden bir kez daha başlangıcımız olsun diye ocağına geliyoruz
el,etek,yüz sürüp,yüzsüzlüğümüzü gönül gözünle arındırmaya vicdanımızda paklamaya geliyoruz..
- Oğuz yurtlarına diktiğiniz ağaçlar şimdi Dünya da eşi benzeri olmayan eşsiz ağaçların bulunduğu orman olmuş ne mutlu bize ama haberimiz geç oldu bağışla bizi…
- ALLAH korumuş bunca zaman, şimden sonra da korur gözetir inşallah,uzayıp boy versin uzayın derinliklerine boylu boyunca bütün boylarımızla zamanlar diyarından..
- Ak-boz atlar yorgundu gölge dinlenimindeydi ama bembeyaz otobüsümüzde ak-boz renkli at resmedilmişti yelelerinle savrulup,uçuyoruz huzuruna can anam devlet anam…
- ALLAHIN gözde Melekleriyle yolculuğumuz huzur ve mana yorgunuydu
şeyh Edebali,Dursun Fakı ve kutlu türbeleri ziyaret ederken, bizler bedenimizden ayrılıp ruhlarımızla buluştuk sana gelirken…
- Gönülleri kocaman yiğitlerin,kızların,gelinlerin hepsi gözyaşlarıyla abdest alıp öyle kanatlanıp geliyoruz özür dilemeye…
- Ellerimizde dua çiçekleri ak yüzlü dedeler ninelerle ektiğiniz helal tohumların yüzü suyu hürmetine yeniden geri dönüyoruz kabul et bizi anam…
- Su mu üste çıkar alev mi?
- Merhamet mi galip gelir gazap mı?
- Gönül’e kilit mi vurulurmuş set mi çekilirmiş?
- Edirne’den Van’dan ta Almanya’dan Ankara’dan marşa basarak,
Eskişehir,Sivrihisar,Söğüt,Bilecik geçerek, tozu dumana katarak rüzgarları arkamıza alarak
selle yağmurla geçmişi geleceği kucaklayarak Bursa’da buluşarak gece yıldızların koynunda uyuyarak
Domaniç yaylasına Melek kuşlarla konmaz mıyız can anam?
- Vicdan Padişahıyla gönüllere taht kuran
koskoca Osmanlı imparatorluğumuza baş koyup
Nasrettin Hocamızın yergi dili nüktedan sözlerinden oluşturduğumuz
sarı kız türküleri söyleyerek, iyimserlik ve merhamet açmış, hoşgörü,dostluk barış adını verdiğimiz
dua çiçeklerimizle Cumhuriyet kokan evlatların geliyor
- Güneş görünür yıldızlar yok olurmuş,
- Nur içinde uyuyun..
Sabiha Rana
Yedi düvel gönüllere Beyaz Düşler paylaşımıdır!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.