- 744 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Bugün...
Sevgili Günlük,
Bugün farklı bir gün oldu. Zaten hergün farklı olmuyor mu? Çok zaman insan, acaba içimde neler oluyor? Şimdi hangi ruh halindeyim diye sormaz oluyor. Hayatı monotonluk ritminde, sıradanlığın ağında, rutin bir şekilde yaşamak ne acı... Seyretmek mi güç? Yoksa dönen atlıkarıncadan sıkılıp inmek istemek mi? Sormadan edemiyor insan. Ne üzerinde mutlu, ne de binince geleceğinden umutlu sanki. Araf denilen yer ne zor bir yer.Hayatı bir koza gibi hergün tıpkı dantel gibi nakış nakış örmüyor muyuz. Birşey ya bizzat güzel olmalı ya da neticeleri ile...Bakış açısına göre de değişiyor tabi ki...
Ey dünya sen insanın başını döndürürsün !
bugün değişik birşeyler yaptım.Elle tutulur nedenlerim yok elbet birilerini sevmem için çünkü niye sevdiğimi sorgulamıyorum. Yeterince seviyor muyum acaba diyorum kendime. İstediklerim, ertelediklerim ,kaçtıklarım ve kovaladıklarım arasında med-cezirler yaşıyorum.
bugün bahar gelmiş uyanmış her yer ne güzel birgün dedim içimden. Köyün içinde seramikçi arkadaşıma uğradım. Liseden beri arkadaşız kader bir çizgi ile yollarımızı bir kestirdi bir ayırdı sanki. İyikide diyorum.Hep ertelemek olmuyor be. İyikide gitmişim sanki bir el beni oraya götürdü diyebilirim. Hayrettin abinin Zihni Sinir projelerini inceleyip fikir alışverişi çok güzeldi sahi.
Ah o bahçe yokmu? Hayallerimdeki bahçe benim istediğim bahçe. Çilekler,erikler ,nergisler, papatyalar ,güller ve adını sayamadığım tüm çiçeklerden özür diliyorum.Helede baharda daha nazik, daha nazenin oluyor tüm çiçekler...En son ne zaman gelmiş olduğumu geçen gelişimde yediğim meyvelerden çıkrabildim. Bir seneden fazla olmuş.
Kuluçka makinası iyi bir icadmış.Fena değil. Bende yaparım. Kazlar, ördekler, bıldırcınlar vs hepsi çıkıyor. Yahu annenin sıcaklığını kim verecek şimdi onlara. Arada çevirmezsen olmuyormuş yumurtaları. Ne büyük dersler aldım sahi bugün. Arılar tüm hızlarıyla kovanlara bal yapıyorlar.Bal nasıl petekten süzülüyor bizzat gördük.Hiçbirşey zor değildir demişler.Zor olan bir şey var o da tembellik. Yüreksizce yapılan tüm işler insanı çok yorar ve haddinden fazla yorar...
Yeterki insanın yeterince büyük hayalleri olsun ve her daim onların peşinden koşsun.
Şu üç dört hafta bana nedense çok zor geldi. İnsan içindeki baharları ertelememeli diyorum kendimce hep. Sen bahara hazırsan, bahar sana kavuşmaya çoktan razıdır.
Bugüne ne çok şey sığdırmışım. Porselen demliğim oldu sanmıştım rüya imiş. eve getirken beş dakika uğrayayım demiştim ki. Yusuf abim sağolsun. kaç zamandır arıyordum böyle bir demlik demesin mi? Eve demliksiz dönmek biraz zor olsada. Kaderin tecellisi dedim. Kimi kime gönderiyor.Hasta ilaç muhabbeti ediyorum kendimce. Bakalım ne zaman içeceğiz porselen demliğimizde çayları ...
Akşam yemeğine misafir gelmesi iyi oldu. Okuldan kadim dostum Hasan’ın İzmir’e yerleşmesi iyi oldu arada buluşuyoruz iyi geliyor. Şalgam sularını artık ben ısmarlıyorum ya neyse.Adanan geldikçe hep getirirdi sağolsun.Denize nazır paşalar kamarasında balkonda yediğimiz o kurufasulyenin tadını hiçbirşey alamaz doğrusu. Misafir bu elbet getirdiğini yiyecek. Kurabiyer her ne kadar bayatta olsa idare ettik durumu. Çayın yanına demli bir dostta ne de iyi gitti doğrusu. Her gelişi gibi bu gelişi de espri konusu oldu. Köşede karpuzcu yoktu ya neyse evimizi bulabildi.
Tadı dimağımda kaldı dediğim kaç günüm var sahi benim?
Kaç günün tadı dimağımda coşkusu içimde kalacak sahi?
Toplasam, çıkarsam, çarpsam ve integrallerini ,karelerini alsam kaç mutlu günümüzü tadıyla ,layıkıyla yaşadım diyebilirim?
Bugünün hakkını ver demişler.
Hadi bugününe iyi bak !
Ve yüzüne en bilindik gülümsemeni tak...