ZAMAN KAÇMADAN
ZAMAN KAÇMADAN
İnsan hayatı zorluklarla doludur.Kimi engelleri kolaylıkla geçersin,kimileri vardır ki onları geçmek o kadar da kolay olmaz. Bana göre insan hayatını en güzel açıklayan sözcük zaman.Zaman insana her şeyi öğretir.Nasıl geçtiğini bilmeden yaşar asılında.Akıp gider sen farkına varmadan.Kısa gibi görünen insan hayatında aslında ne zamanlar akıp gider sadece zaman mı daha düşünemediğimiz birçok şey... Zaman kaçmadan yakalamak lazım herşeyi..anlık yaşamak ... Bu belkide zarar verir insana sonrasında ama,yaşarken mutluysan sorun yok... Leo Buscaglia’ nın çok sevdiğim bir sözü vardır. Dün bozdurulmuş bir çek, yarın ise bonodur,sadece bugün elde nakit paradır,çılgınlar gibi harcayın bu parayı... evet aslında ne kadar da doğru söylenmiş bir söz...dün için yapabileceğimiz hiç bir şey kalmamıştır,yarın ise neler olabileceğini bilmiyoruz,sadece bu gün bize bir armağandır.,ve yaşamak lazım bugünü bu anı. doyasıya.yaşarken, zarar vermemek
lazım,kırmamak lazım,sevgiyle mutlulukla sımsıkı sarılmak lazım hayata... Belkide çok az zamanımız var bunu bilemeyiz... Geriye dönüp baktığımızda hatırlanan hep acı şeylerdir...mutluluklar çok az hatırlanır... öyle bir hayat yaşamalı ki insan geriye dönüp baktığında acı olmasın... pişmanlıklar olmasın.. keşke demesin yapamadıkları için..Düşünsenize ölüm noktasına gelip de,keşke sevdiğim insanlara sevgimi söyleseydim,keşke annemin yüzüne uzun uzun bakıp hey beni dünyaya getiren güzel insan seni çoook seviyorum diyebilseydim, ya da yağmur altında ıslansaydım şemsiyesiz ve gülseydim halime.Keşke daha çok çikolatalı pasta yeseydim, yamaç paraşütü yapsaydım keşke,keşke istediğim bütün herşeyi yapabilseydim, diyebilmek kadar acı bir şey yok hayatta.... Ölüm noktasındasınız ve hayatınız bir film şeridi gibi gözlerinizin önünden geçip gidecek ve keşke diyeceksiniz, keşke.....
Elinizde kalem ve kağıt bir cennet resmi yapın ve girin içeri. Kendi dünyanızı siz yaratın... İçine sevdiğiniz ne varsa koyun o dünyanın... Sevgiyle kurulsun bu dünya, barış , dostluk ... temelleri sağlam olsun... ve o dünyada hayata dair istediğiniz dilediğiniz ne varsa yapın.. İçinizden yataktan kalkıp pijamayla koşmak mı istiyorsunuz yapın.... Gecenin bir yarısı uyanıp kardeşinizi sarsarak uyandırın ve onu ne kadar çok sevdiğinizi fısıldayın....ve sımsıkı sarılın birbirinize.. Çok sevdiğiniz bir arkadaşınızı arayın seni seviyorum deyip telefonu yüzüne kapayın... şaşırtın onu sevginizle..doyasıya yaşayın .. beklemeyin . ertelemeyin. anı yakalayıp dolu dolu yaşayınki sonradan püşman olmayın. Hiçbirşeyi ertelemeyin hayatta... Hayat kısa.. ne yaşayabilirseniz o kar..zamanı yaşayın anı yaşayın, ZAMAN KAÇMADAN......
ayşen tatlı
YORUMLAR
Bilinç altında yeşeren, topluma henüz mal edilmemiş insani isteklerin fermanı diye nitelendirdim yazınızı.her eylemde yoğun bir neden aramak insanı monotonlaştırır.bazen hayatın seni sorgulamasına müsade etmeden yaşayacaksın.yapamadığın şeylere duyduğun özlem, pişmanlığa dönüşmemelidir.
bu tarz yargıların hüküm sürdüğü yazınız, insanı samimi ve rathat bir varlık olarak ele almaktadır ki insan öyle olmalıdır.Ayşen Hanım sevgilerle...