KANLI FIRAT
Bakma bana öyle; masum masum, aldatamazsın beni endamınla,çekici değilsin artık ... sevgilim sende kaldı. sen aldın elimden ey Fırat! sen çaldın umutlarımı, sana kinim var. Nefretim büyür içimde dirhem dirhem. Kan ağlarken vurdun sırtımdan ve varlığımı aldın elimden... Kan kokuyorsun lale kokun nerde senin, hani çiçeklerin, hani gizemin. Hani senindir diye sevindiklerin ey Fırat!...Yoksun artık ne sen nede endamın var... Kurumuş dudakların, zehre benziyor akan suyun, yaşın geçmiş kurumuşsun aşksızlıktan ey Fırat!... zalimin efendisi, genç kızların kanlı gelinliği kinim var sana ...
Hani endamlı akışın nerde senin, bir tuhafsın bugün yaptıklarına mı yapmadıklarına mı yanarsın, ağlamıyorsun yüreğin donmuş senin, gülmüyorsun kalpsizsin sen ey Fırat! hani aldanırım desem yalan olur neyine kanayım senin neyine aldanayım gözlerini kan bürümüş... Kanla büyüyorsun, her dem, an an can alırsın...Aldıklarına say benim kinimi... yaptıklarına say...Hayal et bakayım nelere neden oldun, neleri alıp gittin, say bakayım aldığım canları bir bir hesap verebilecek misin? Düşün, düşün bakayım, akarken diyardan diyara nelere şahit oldun nelere el koydun.. Yıkığın yuvalara mı yoksa aldığın canlara mı sevinirsin daha çok kanla yıkanmış her zerren nefesin kan kokuyor... ey Fırat! kızların gelinliği, anaların ağıdı, sevdanın yası...
Ak bakayım akabildiğin kadar neyim kaldı alacağın, bir tenha yüreğim var al oda senin olsun. Yarın ne alacaksın... Hayata bak bir defa, bir defa düşün kim ağlar ardından eğer ölürsen, kim dinler feryadını, kim affedebilir seni. Kim hakkını helal eder sana... Izdırab içinde akacaksın... Bu neşe dolu akışın duracak, sevinçlerin çığlık olacak pişmanlık duyacaksın, her nefeste sitem edeceksin ey Fırat! Gün gelecek saçın kar beyaz olacak yüz hatların karışacak bir birine yanacaksın için için… Her solukta bir isyanın olacak, yavaş yavaş nefesin duracak hayal edeceksin bir bir yaptıklarını...
Ve ah çekeceksin pişmanlık duyarak . ağlayacaksın belki de ama kimse olmayacak yanında
En sonunda bana döneceksin affet diye ama zaman geçmiş olacak kinim büyümüş olacak, soracağım bir bir hesabını aldıklarının…
YORUMLAR
Fıratın çok canlar yaktığı bir gerçek. Yakılmış canların acısını tek tek sırtlanıp satırlara taşımışsınız.
Yazım konusunda ilerleme görüyorum sizde. Duyguları yavaş yavaş toparlamaya başlamışsınız. Zamanla, her bir satırda yoğunluğunu hissedeceğiz galiba. Sadece birazcık tekrarlara düşmemeniz lazım.
Bazı ufak tefek imla hataları dışında bir problem göremedim yazımınızda.
Yazmaya devam edin... İyi günler...