- 2233 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
İNSAN NEDİR?
Toplumun bir parçası olarak birey neyi temsil ediyor?Makinada bir dişliyi mi,cümlede bir virgülümü,düzenekte tamamlayıcı parçayımı?
Neden mekanik ifadeler kullanıp tanımını da aynı düzlemde yapıyoruz neden?
Nedeni aslında basit insan tekil ifadesi olmayan- en azından yaşadığımız zaman dilimi içerisinde- yığın ve çoğul olarak nitelendirilen mekanik ve fiziksel bir varlık. İnsanı insansı olmayan bir kalıp değerlendireye ve bilinçaltında kabullendirmeye iten sebep ve bu sebebin müsebbi
İnsanı diğer varlıklardan (hayvan-nebat) ayıran temel özellikler akıl vicdan doğru ile yanlışı ayırabilme ve tercih yapma yeteneği.Emsallendirilen belkide olması istenen dayatılan insan modelinde bu özelliklerin hangileri var ve bizler hangi konumdayız düşünmek lazım.
İnsanı bir diğeri tanımlar.Bir diğerinin mutlu olması mutluluk,üzüntüsü ve sıkıntısı sıkıntı.Bu bir diğeri hemen yanıbaşımızdaki - aile bireylerimiz,dost ve yakın - değil.Herhangi biri uzakta yakında tanımadığımız zenci beyaz sarı esmer yani en uzağından bizden diyemeyecek kadar ortak miştereklerimizin olmadığı biri veya birileri.
Toplumsal bakış açısı,sosyal statü,toplumsal bilinç,halk,sürü bunlar insanı veya insanlığı tarif etmez.Önemli olan sen sin sadece ve sadece sen.Benim O evet bizleriz ama sürü olarak değil ferden ferd.
Duygusu olan yanlış yapma lüksünü belkide pişmanlığını sonuna kadar kullanabilen insan.Bir diğerine herhangi bir beklentisi ve öfkesi olmadan kendine yaklaşılmasını istediği gibi yaklaşan ve uzaklaşan.Herhangi bir etiketlenme ihtiyacı hissetmeden kendisi olma yeterliliği ile mutlu olan insan.
Beyninden vericileri yüzünden maskeleri gönlünden hasedi hayalinden hayasızlığı yere çarpan ezip arkasına dahi bakmadan yürüyen insan.
BİR İNSANIN YAPABİLECEĞİ EN BÜYÜK İYİLİK KENDİSİNEDİR İYİLİK MUTLU EDER.
BİR İNSANIN YAPABİLECEĞİ EN BÜYÜK KÖTÜLÜK KENDİSİNEDİR.BELKİ MUTSUZ OLMAZ AMA MUTLULUK ONUN İÇİN HAYALDİR.