- 1896 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Eski Türk Filmleri...
Eski zamanlardı.Okul yıllarım.Okulu kırardım.Öğleden sonra yayınlanan o eski Türk filmlerinin hastasıydım.Özellikle o replikler yok mu?’Seni gönlümün kraliçası yapacaktım’ falan.Cüneyt Arkın’ın o Mel Gibson’a taş çıkartan rol kesmeleri, yerli Clark Gable Ayhan Işık ve favorim Sadri Alışık...Hemşerim bir adam bir dakika önce güldürürken bir dakika sonra insanda nasıl ağlama hissi uyandırırki?60’lı yıllar başkaymış.Horoz Nuri,Bediha falan.Daha sonra gerçekten güçlü bir oyuncu olduğuna inadığım Kartal Tibet.Adam sadece yüzüyle değil herşeyiyle oynuyor.Daha sonra Kemal Sunal’ın en komik filmlerine imza atması tesadüf değildir.70’li yıllarda yozlaşma başlıyor zaten.Şahsen Amerikan,İngiliz,Fransız,Japon derken dünya sinemasına ait bayağı bir film izlemişimdir.(Hint sinemasını unutmayalım.)Yalnız Damat Ferit (Tarık Akan),Fabrikatör baba(Hulusi Kentmen) Şımarık kız (Gülşen Bubikoğlu) falan hep klişe rollerde olmasına rağmen genede sevimlidir.Film müziklerini zaten sinemadan ayıramayız.Zaten şu an Nalan’ın son albümü ’Türk sineması klasiklerinden’i’ dinliyorum.Şöyle bir bakıyorum;Buruk acı,seven ne yapmaz vs.Şimdiki filmlere baktığımızda zamanın ötesinde filmlerde yapılmış.Mesela; Mavi Boncuk.Oyuncu olmamasına rağmen Emel Sayın vardır mesela.Yan rollerde Münir Özkul başta olmak üzere Adile Naşit,Halit Akçatepe,Zeki_Metin ikilisi ve Kemal Sunal.Filmin yakışıklısı Tarık Akan’dır.Başrolünde Türkan Şoray ve Kartal Tibet’in olduğu Dünyanın en güzel kadını bir başka aklıma gelen.Türkan sirkte çalışmaktadır falan.Sakat bir kız için dansözlük yapar ve K.Tibet’in gözünden düşer.Tipik yani.Herkes T.Şoray_K.İnanır ikilisinin en iyi filmi olarak Selvi boylum al yazmalım olarak gösteriri ama bana göre ’Dilahanım’ ve ’Deprem’ ikilinin en iyi filmidir.Başka bir süper ikili H.Koçyiğitle Ediz Hun’dur.Samanyolu ilk aklıma gelen filmleridir.Kısacası bu filmler hayatımızın bir parçasıdır.Aşkımızı,öfkemizi bu fimlerle anlatırız.Bu filmlerdeki iyi niyeti kaybetmemek dileğiyle...