Her gidene, kalanın fotoğrafı 3
İnsan ne zor veriyor ayrılık kararını. O sona yaklaşana kadar ne savaşlar veriyor. Tutsan ellerimden, sonsuzluktum oysa. Bıraktın... Öylesine korkunç bir boşluk ki bu bana yaşattığın. Haftalar oldu, ben hala düşüyorum...
Geçmedik yol bırakmayalım isterdim, her metrekarede adımlarımız olsun diye. Meğer caddelerde ne kadar az, yüreklerimizde ne çok izler bırakmışız. Gözlerine benzer bir göz daha yok şu koca şehirde. Anılarımızın izi gölgelerde. Kimse sağanağa aldırmadan, çıldırmış gibi koşmuyor benimle.
Biliyor musun? Acıyor... Çok acıyor... Ne gecenin bir yarısı kan ter içerisinde uyanıp, soluk soluğa seni aradığım ve bir çırpıda anlattığım kâbuslar, nede bir korku filminin en kanlı sahnesinde başımı göğsüne gömdüğüm anlar... Bu korku başka.
Yoksun... Bu ne demek biliyor musun? Her sabaha sensiz uyanmak, her gece karanlık odaya karanlık yüzümü eklemek demek. Yüzümü defalarca yıkadığım halde ayılamamak, gördüğüm kâbuslardan uyanamamak demek.
Sen vazgeçtim bil, sevmedim bil, umarsız, gamsız bil. Bil ki; gölgende terk etsin beni. Yakmasın canımı hayalin gece vakti. Seni affedemeyecek kadar, beni bu kadar üzmene seyirci kalamayacak kadar, ’vazgeçtim’ adlı oyunu kendime rağmen oynayacak kadar çok seviyorum...
Yüreğim dualar ediyor sana, ama dudaklarım yasakladı adını. Nasıl bir aşktı ki bu külleri iliklerimi kurutuyor. Nasıl bir bedel ki bu her gün rüyalarım sana dokunuyor, uyanıyorum ellerimden kan damlıyor...
Parmak uçların dokunsa yüzümün haritasına. Dörtte üçü yaş dolmuş coğrafyasında dolaşsa. Çöle çevirse nefesiyle ve çöl bir daha suya hiç kavuşmasa...
Kalbimin değdiği ve kendinden habersiz tüm benliğini teslim ettiği su yakamozu. Sözüm sanadır.. Yüreğimi kanatıp tam otuz beş gecedir şarkılar söylüyorum sana. Peri masalımıza gerçeklik değneğini sen değdirdin ve sarsarak uyandırdın bu rüyadan.
Bir daha yaşadığım hiç bir duygunun adı aşk olmayacak. Aşkın adı sendin ve kendini sonsuzluğumda yitirdin, yerin dolmayacak. Ama nefretim adını bir daha andırmayacak.
Hoşça kal su yakamozu...
Hoşça kal yüreğimin en değerli yolcusu...
Elif SEZGİN