- 2388 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
EĞİTİME KATKI VERMEDE YÜKSEK LİSANSIN ÖNEMİ
Eğitim,bireyin kendi yaşantısı yoluyla istendik yönde davranış değişikliği süreci olarak tanımlanabilir. Eğitim insanla beraber ortaya çıkmış ve insanın doğaya direnç göstermesinde önemli role sahip olmuştur.
Devletler ilk önce iyi birer yurttaş yetiştirme amacı ile eğitimi gerçekleştirmiş, daha sonra eğitim, nitelikli insan yetiştirmede de önemli görevler üstlenmiştir.
Eğitime katılan insan sayısının artmasıyla okul dediğimiz kurumlar oluşmuş ve öğretmenlik bir meslek dalı olmuştur.
Bilim adamları eğitim süreciyle çok ilgilenmişler ve bu süreci anlayabilmek için çeşitli kuramlar ortaya atmışlardır. Her kuram bir öncekinin üzerine birşeyler koyarak ilerlemiş ve kendinden sonraki kuramlara yol göstermiştir. İşte bu noktada eğitimi anlamanın bilimsel verilerle mümkün olacağı gerçeği ortaya çıkmıştır.
Eğitim sürecinin etkili ve verimli olabilmesi için öğrenmenin nasıl gerçekleştiğinin iyi bilinmesi gerekir. Burada akademisyenlere çok iş düşmektedir. Eğitim süreci hakkında yapılacak araştırmalar ve geliştirilecek her kuram eğitim sürecinin etkinliğini arttıracaktır. Ortaya konan kuramlara hakim olan öğretmenlerin yetiştirilmesi, öğrencilerin bilgiyi öğrenmelerinde ve hatırlamalarında önemli faydalar sağlayacaktır. Bu nedenle eğitim ordusunun beyin takımı olarak gördüğüm akademisyenlerin arasında eğitimin her anını etkileyecek buluşlar yapmak,var olan kuramları geliştirmek ve uygulanabilirlik düzeyini arttırmak için yüksek lisans ile birlikte bu sürece dahil olmak çok önemli bir olaydır.
Ülkemiz önemli bir dönemden geçmekte. Teknolojik gelişmelerin birbirini takip ettiği günümüzde insanın toplumsallaşmasında en önemli rolü oynayan eğitim sisteminin daha fazla nasıl işlerlik kazanabileceği konusunda derinlemesine düşünülmesi gerekir.Eğitimde öğretmenin rolü çok önemlidir. Öğretmenin öğrenciye olan her tutumu onda izler bırakmaktadır. Bu nedenle eğitim sistemi içerisinde, öğrencileri yetiştirecek olan eğitimcilerin mesleklerinde nasıl daha fazla başarılı olabilecekleri üzerine araştırma yapılması gerektiğini düşünüyorum. Bilimsel verileri çocuğun en iyi şekilde yetişmesi için kullanan öğretmenlerin sayısı arttıkça ülkemizdeki bilinçli insan sayısı da artacaktır.
Akademisyenlerimiz eğitim süreci konusunda yeni bulgular ortaya koydukça, öğretmenin mesleğini icra etmedeki etkinliği artacak,öğrenmen, çocuğun daha iyi nasıl öğrenebileceği konusunda fikir sahibi olacak ve yetiştirilen her çocuk ülkemiz için büyük bir kazanç olacaktır.
Yüksek lisans, eğitim sistemi üzerinde düşünmeyi,araştırma yapmayı,anlamayı,organizasyonunu daha etkin hale getirmeyi, eğitim sistemine daha iyi işlerlik kazandırmayı sağlayacak bir kapıdır. Yüksek lisans yapmanın eğitim sürecine katkı vermedeki önemli rolü yadsınamaz. Kişi, yüksek lisans yaparak kendini geliştirmekte; ilgi ve yeteneklerini işe koşarak, birçok insanın faydalanabileceği araştırmalar yaparak bilime katkıda bulunmaktadır. Bilinmeyenlerden ne kadar çok parçayı kopartıp bilinenlerin arasına katarsak, bilimsel bulguların eğitimde işe koşulması sonucu hayatı anlamlandırmak daha da kolaylaşacaktır.
Mustafa Kemal ATATÜRK’ün dediği gibi; "Hayatta en hakiki mürşid ilimdir,fendir." Vatanımız için ortaya koyacağımız bir toplu iğnenin bile değeri çok büyüktür. Çünkü Mustafa Kemal, Kurtuluş Savaşı’nı kazandığımızdan sonra " Asıl savaş şimdi başlıyor." demiştir. Bilim adına birşeyler yaparak bu savaşın içinde yer almak hepimizin başlıca görevidir.
Ömer DEMİR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.