ÖZGÜRLÜK...
Özgürlük;Bir çok şiire,romana,ve filme konu olmuş bir kavramdır.
İnsanlar çoğu zaman özgürlüklerinden vazgeçmemek için canlarından vazgeçmiş.
Peki nedir bu uğruna candan vazgeçilen özgürlük denen büyülü şey?
Özgürlük;İnsanın her istediğini veya aklına her eseni yapmasımıdır?
Elbette ki hayır ;Sınırsız özgürlük insanlara değil hayvanlara mahsustur...
Peki o zaman özgürlüğün sınırı nedir?
Birimizin özgürlüğü diğerimizin özgürlüğünün başladığı yerde biter.
Gibi başı ve sonu açık bir yorum yapabiliriz.
Çok sevdiğim bir yazar insanliğin dört zindanından bahseder...
Bunlar;Tarih,Tabiat, Toplum ve Benlik (ego) zindanlarıdır.
Tarih:Geçmişteki parlak zaferlerin ve başarıların sarhoşluğuyla orada hapsolmak,
orada kalmak.Bu nedenle günümüzü yaşayamamak ve gelecekle ilgili planlar yapamamak...
Tabiat: Depremler,sel felaketleri,ulaşım sorunları ile boğuşmak ve bunların kötü etkilerinden kurtulamamak...
Toplum:Yapılan işlerde hep toplumdan nasıl bir tepki,bir eleştiri alırım endişesiyle yeniliğe kapalı olmasıdır.Yeni bir eser yeni bir proje üretememek...
Benlik:İnsanın kendi egosunu aşamaması ,ben merkezci bir yaklaşım içinde olması,eleştiriye,yeniliğe kapalı olmasıdır.Kendini objektif olarak değerlendirememesidir...
Tarih,tabiat,toplum zindanlarından ,bilgi,teknoloji,iletişim sayesinde belli ölçülerde
kurtulabiliriz.Fakat benlik zindanından kurtulmak zordur.Çok zordur fakat imkansız değildir...
Özgürlüğün sınırları nerede başlar? Nerede biter? Bu sınırlsrı kimler koyar? Bu sınırlar kimlere uygulanır? Özgürlükle ilgili bu ve buna benzer soruları çoğaltabiliriz.Bu sorulara verilecek cevaplar kişiden kişiye değişebilir...
sınırlıda olsa özgürlüğe ekmek-su gibi muhtacız.
Yazımın başında dediğim gibi nedir gerçek azgürlük?
Gerçek özgürlük bence bir ve tek olan yüce ALLAH’a kul ve köle olmaktır.
Ve hayatımızı ona göre düzenlemektir....
YORUMLAR
NACAT MSN ADRESİMİ EKLERSEN GÖRÜŞÜRÜZ YAZILARIN ÇO GÜZEL ŞİİRLERİNDE DUYGU YÜKLÜ SENİDE BU KERVANDA GÖRMEK İSTİYORUZ..
MSN : [email protected]
"ÖZGÜRLÜK" hepimizin hayal ettiği bir duygudur..Hepimiz isteriz öyle değil mi zaman zaman kuş misali bulundugumuz yerden uzaklaşmak uzaklara ama cokkkkkkkkk uzaklara gitmek her şeyi geride bırakmak..Tıpkı benim şuan bunun hayalini kurdugum gibi..
cok güzel bir yazıydı edebiyat dostum şuan birbirimzle eserlermzi rahatca paylaşabilmemiz bile bizim düşünce anlamında özgürlüğümüzdr öyle değil mi?? bu konuda emeği gecen herkese ve bu güzel yazınızdan ötürü size cok teşekkürler..kaleminiz daim olsun yeni eserlerde buluşmak dileğiyle..
BİZ ÖZGÜRLÜK PEŞİNDE KOŞARKEN, ÖZGÜRLÜĞÜMÜZDEN OLDUK GÜN GELDİ...
ÖZGÜRLÜK İSTERKEN...
SENİN DEDİĞİN GİBİ:GERÇEK ÖZGÜRLÜK; EN BÜYÜK ÖZGÜRLÜĞÜ VEREN YÜCE ALLAHA KUL, KÖLE OLMAK...
BU DÜNYADAKİ ÖZGÜRLÜK GEÇİCİDİR...
GÜZEL YAZI...
DUYGULARIMIZA TERCÜMAN OLAN BİR YAZI BENCE...
TEBRİKLER..
SEVGİYLE...
zekice tarafından 3/21/2007 12:32:59 PM zamanında düzenlenmiştir.