CİĞERİMİ İSTİYORUM!!!
zaman zaman duyduğumuz ve televizyonlarda da gördüğümüz,o kendini bilmez mezar köstebekleri(kusura bakmayın bunlara insan diyemeyeceğim)yaratıklar,daha önceden tanıdığı ;ziynetleriyle(altın dişi vs olanlar) gömülenleri takip ederek gece yarısı mezarlarını açıp bu gözü dönmüş yaratıklar, canice emellerini yerine getirirler..hepimiz bu tür vakaları duymuş ve görmüşüzdür..ama çok şükür son zamanlarda böyle vakalar pek tekerrür etmiyor bu sevindirici...
işte anlatacağım hikaye de buna benzer ama daha vahim,acı ve ibret alıcı bir yönü var...
geçmiş zamanlarda;miskin,avare ve kumar müptelası bir adam..bir cani mi demek gerek..?evinde neyi var neyi yok hepsini kumara vermiş.pek çalışmıyor,çalışsa da kazandığını hemen kumarda kaybediyor.diğer tarafta ;ailesi,çocukları aç perişan,evde yiyecek bir lokma ekmek bile yok..gün boyunca boğazlarından tek lokma ekmek geçmemiş vaziyetteyken adam eve gitmiş...
hanımı buna vermiş,veriştirmiş tabii ki.!ama yüz perdesi yırtılan biri neyden utanacak..?kadıncağız ve çocukları açlıktan kıvranırken çaresiz son mal varlığı parmağındaki yüzüğünü çıkarır ve kocasına.."al şu yüzüğü,götür boz, et falan vs.işte.. birşeyler al da gel,çocukların açlıktan ölmeden.." der.
adam yüzüğü alır ve çarşıya yönelir..huylu huyundan vazgeçer mi hiç..? tam kumarhanenin karşısına gelince şeytan (aslında şeytan olan kendisi) onu dürdükler..
kendi kendine.." yaw bi gidip oynayayım belki şunu 3-5 kat yaparım da biraz rahatlarım.." der ,ve dalar kumarhaneye..sonuç belli...kim bu yolla adam olmuş ki o olsun..?tabii ki kaybeder...
eee şimdi ne olacak..?adam kara kara düşünüp dolanırken,camii’de bir kalabalık olduğunu görür,bir bakayım der..adamın biri vefat etmiş,yıkayıp kefenliyorlar...
adam baka duruken,şeytani fikirleri yine sahneye çıkmış..düşünüyor kendi kendine..!
"yaw bu adam yeni öldüğüne göre,iç organları daha tazedir.. ve insanda yeyilebilecek tek yer neresi?ciğeri,kalbı..tamam bu iş.."der.takip ederek adamın gömüldüğü yeri tespit eder.bu arada çocukları evde aç aç yolunu gözetlemektedirler.
gecenin zifiri karanlığında insan mezarlığın kenarında bile geçerken korkup, ürperirken..adam dalmış mezarlığa..mezarı açar,kefeni yırtarak ölünün göğsünü deşer,ciğerini koparıp alır..bir poşete koyup eve gelir.hanımı nerede kaldın diye çağırıp bağırırken..adam elindeki poşeti uzatarak "al size taze ciğer aldım,pişirin yeyin"der..
kadıncağız nerden bilsin..?allel acele ciğeri pişirir ve çocuklarıyla doyasıya yerler...
gece geç vakitlerde herkes uyurken kapı tık tık diye vurulur..ve ardından bir inleme!
’CİĞERİMİ İSTİYORUM!!!CİĞERİMİ İSTİYORUM!!!"diye ...adam ne yaptığını biliyor...korkudan sararıp ,solmaya ve titremeye başlamış...gece geç vakit ,zifiri karanlık..kapı çalma ve inleme devam ediyor...’CİĞERİMİ İSTİYORUM!!!CİĞERİMİ İSTİYORUM!!!"adam çaresiz,kimse duyup bilmesin diye,kapıya gelir ve kapıyı yavaşça açar ...bir de ne görsün!aman ALLAH’ım...!mezardaki adam ;bembeyaz kefeni ile kannlar içinde karşısına dikilivermiş..!ve durmadan ’CİĞERİMİ İSTİYORUM!!!CİĞERİMİ İSTİYORUM!!!"diyormuş...manzara karşısında adamın damarındaki kanlar donmuş korkudan...istemeye istemeye kekeleyerek ci-ğe -ri-ni kim aldı deyince..ölü ’SENNN ALDINNN!!!’deyip üstüne atlamış...adam korkudan bu gün değil sanki on gün önce ölmüş..
ölü onun göğsünü yararak ciğerlerini söküp almış...olup bitenide bir not şeklinde üstüne bırakarak gitmiş...sabah ailesi uyandığında hiç bir şeyden habersiz bu manzara ile karşılaşmış..!
evet sevgili edebiyat dostları..kader er geç tecelli edecektir ve her böyle yapanın
sonu böyle olur umarım...ki kimse bir daha bu amaçlarla mezarlıkların kenarından bile geçmesin...etme-bulma dünyası bu...ve"ne edersen onu bulursun"sözünü de asla unutmayalım...korkuttuysam özür dilerim...saygı ve sevgilerimle...
D.ADIBELLİ