- 1368 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
=== ÇANAKKALE RUHU(1)===
Çanakkale vatan sevdasının ve iman ruhunun zaferidir. Çanakkale birliğin ve vatan savunmasının zaferidir. Çanakkale toprağın kana doyduğu, fidanların solduğu bir zaferin blençosudur. Çanakkale var olmanın savaşıdır.
‘’şehitlik üstün makam paha biçilmez.
Kalb’de iman oldukça Çanakkale geçilmez’’
M.Akif Ersoy
Bu gün yaşıyorsak, kanının canını toprağa düşüren aziz şehitlerimiz sayesinde... Onlara minnet borcumuz var. Ruhları şad, makamları cennet olsun... Vatan savunması için şehit olmak ne büyük şeref, ne büyük makamdır. Yüce kitabımız kuranı kerimde şehitlerin makamlarını şöyle övülmektedir:
‘’Allah yolunda öldürülenleri ölüler saymayın. Aksine onlar diri olup Rableri katında rızıklandırılmaktadırlar. Allahın’ın lütfundan kendilerine vermiş olduklarıyla sevinç içindedirler ve arkalarından henüz onlara kavuşmamış olanları, kendilerine bir korku olmayacağı ve üzülmeyecekleri üzere müjdeler....
(Ali İmran suresi 3/169-170)
‘’Allah yolunda öldürülenlere ölüler demeyin. Aksine onlar diridirler ancak siz fark edemiyorsunuz...
(Bakara suresi 2/154)
Çanakkale, millet olarak birliğin ifadesidir. Türk’üyle, Kürt’üyle, Arap’ıyla....vs. birlikte tek kan, tek can tek millet olmanın kahramanca destanıdır. O destan ki, tarih sayfalarında az rastlanmıştır. O destan ki, bedrin aslanlarıyla özleşmiştir. O destan ki, madde ruha yenilmiştir. O ruh Çanakkale ruhudur... elime yeni bir yayınevinin 600 sayfalık bir kitabı geldi. Evet Çanakkale ancak bu kitaptaki kadar güzel anlatılabilir. Titiz ve belgelere dayanan romanla tarih arası bir kitap... Yeni yayın evlerini eleştirenler alıp bu kitabı okusunlar...Bir Avuç Kan Bir Avuç Toprak ÇANAKKALE (BizBize yayınları Ankara) Yazarı Tarihçi yazar Yaşar Aksan. Onca Çanakkale kitabı okudum ama bu bir başka... Üslubuyla, belgeleriyle bir çırpıda okunacak ve ders alınacak kahramanlık hikayeleri... Nakış nakış Vatan sevdası, okurken gözyaşlarınızı tutamayacağınıza inanıyorum. Bir kez daha yazarına ve yayın evine teşekkür ediyorum. Dizi halinde planladığım bu yazımda, bu eserden bolca yararlanacağım.
Şehitlerimizin anısına kaleme almayı planladığım bu yazı dizisinde rabbim utandırmasın....
‘’Karşılıklı siper arasında arasındaki mesafe 100 metre. Yani ölüm muhakkak... Birinci siperdekilerin hepsi kurtulmazcasına düşüyor. İkinci siperdeki onların yeri alıyordu. Fakat ne kadar imrenilecek bir durum ki, soğulanlılık ve tevekkülle öleni görüyor, bir dakika sonra öleceğini biliyor, ufak bir çekinme göstermiyor. Sarsılmak yok, Okuma bilen Kuran’ı kerim okuyor ve cennete girmeye hazırlanıyorlar. Bilmeyenler kelimeyi şahadet çekerek yürüyorlar, diyordu yarbay Mustafa Kemal’’ (( Bir Avuç Kan Bir Avuç Toprak ÇANAKKALE (BizBize yayınları Ankara) sayfa 165))
Bu Şehitler gününde herkesi birliğe çağırıyorum. Bu Vatan hepimizin... Başka TÜRKİYE YOK...
Devam edecek.....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.