KADINLARI ANLAMA KLAVUZU 1 "haftanın günleri"
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
HAFTANIN HANGİ GÜNÜSÜNÜZ?
PAZARTESİ:
İsminizin kendiniz dışınızdaki birinin ismiyle anılması, onun ertesi, artığı gibi görünmek nasıl birşeydir bilir misiniz? Bilirsiniz;
kocanızın metresi olduğunu bildiğiniz halde, onunla yaşıyorsanız bilirsiniz. Ya da eşiniz yahut sevgiliniz bir şekilde ulaşılamamış bir sevgilinin acısını taşıdığı yüreğiyle, bir başkası olarak gördüğü sizi, sevmeye çalışıyorsa ve siz bununla yetiniyorsanız; bilirsiniz pazartesi olmayı.
Resmi olarak önemli olan sizsinizdir ama insanlar sizi hep pazarın ertesi olarak anarlar. Tatilin, zevkin keyfin.
SALI
Arada kalmış kişilikler vardır. Ne siyahtır ne beyaz.
Her şeyin ortasındadır. Hiç birşeye karar veremez.
Ben onlardan biri bile değilim. Ben arada kalmış kişiliği olan biri dahi olamadım. Çünkü ben kişiliksiz bir günüm.
Elim yüzüm az çok düzgün, hata bir bakıma güzel sayılabilirim, yanaklarım al al ama her nedense hiç erkek arkadaşım olmadı.
Aşık olduğum birisi bana, güzel olmasına güzelsin, ama caziben yok demişti.
İşte ben tam olarak buyum. Herkesin bildiği ama göz ardı ettiği bir günüm. kimse bana sahip olmak istemez. Fakat herkes beni arkadaşına tavsiye eder.
ÇARŞAMBA
Haftanın ortası. Biraz otoriter.
Kariyer hırsı gibiyim. İsmimin başındaki "Ç" bile kaşlarımın ne kadar çatık olduğunu anlatır.
Erkekler bana saygı duyar, ama benim yanımda kendilerini hep küçük görürler. Benimle birlikte yaşamak çok yorucuymuş. Ben hayatı çok zorluyormuşum. Eğlenceye, hayatı güzel geçirmeye değil, hep başarılı olmaya çalışıyormuşum.
Oysa bu bir yalan,
bende herkes gibi, cumatesi gibi, pazar gibi eğlenmek isterim. Fakat herşeyin zamanı ve bir yeri var.
İş yapılması gereken zamanda iş yapılmalı. Gülünecekse hep birlikte gülünmeli.
Fakat bunu insanlara anlatamıyorum. İnsanlar mı çok disiplinsiz ben mi aşırı hassasım bilmiyorum.
PERŞEMBE
İsa’ya hamile Meryem gibiyim. Gecem kutsaldır. Dini bir günü doğurmaya hazırlanırım. Bir nevi annegibiyimdir ben, anaçlık dedikleri beni tanımlayan sıfattır.
Erkekler beni sever, hatta benimle evlenir. Ben onların ölmüş ya da artık yanlarında kalamadıkları yahun ilişkiye giremedikleri anneleriyimdir. Ensest bir ilişkinin ahlaki yoldan yapılması gibidir benimle ilişkide bulunmak.
Güven veririm erkeklere, şefkat gösteririm. Beyaz tenli hafif tombulumdur. Anne gibi yumuşacıktır etim.
Göğüslerimde hep dolgundur, çok sıkıştığında sana süt verir karnını doyururum der gibi.
Ben böyle birşeyim işte. Gençlik ateşi dururmuş, artık huzur ve mutlu bir yuva isteyen erkeklerin çocuklarının annesi kendilerinin eşi
CUMA
Siyah baş örtüsü takan, kaşlarını almış ama biçim vermemiş sadece biraz inceltmiş, iç gıcıklayıcı bir güzelim ben. Erkekler beni arzular, peşimden koşarlar.
Hem neden koşmasınlar ki; güzel olmasına güzelim, temizim, iyi yemek yaparım. Ahlaklıyımda ve cazibeli.
Sizin anlayacağınız halimden memnunum ben, eminim beni alanda halinden memnun olacak.
Tek derdim, beni alacak kadar yakışıklı bir erkeğin bulunmaması. Annem gelen kısmetleri sürekli reddettiğim için kızıyor. Ama ne yapayım.
Su içerken bardakda yüzüme bile hayran oluyorum. kendime.
Suya aksim düştüğü için, suyun lezzeti artmış gibi geliyor desem, megolaman mı dersiniz?
Derseniz deyin, eminim sizde benim yerimde olsanız beğenirdiniz kendini.
CUMARTESİ
Çıtı pıtı, cıvıl cıvıl, neşeli bir günüm. İçim içime sığmaz. Akşamları bir yerlere gitmek, dışarda birşeyler yemek isterim. sergiler konserler, sinema.
Yanlış anmayın, çok entel olduğumdan ya da sanattan çok fazla anladığımdan değil, kalabalık mekanları sevdiğimden, buralarda bulunmayı da severim.
Mevsim ne olursa olsun, benim olduğum gün hava güneşlidir. Neşelidir.
Erkekler benim için, içimi aydınlatıyorsun, yaşam enerjimsin der.
Oysa bir yanım hep üzgündür. Ama onu ortaya koyacak değilim. Surat asmak bana göre değil. Erkekler beni çok fazla ciddiye almasalarda bu benim için önemli değil. yaşamın o kadar ciddi birşey olduğunu düşünmüyorum. Cumanın arkasından da gelsem, böyle birşeyim ben,
"Bilmem, Tanrım, beni yaratırken neydi niyetin,
Bana cenneti mi, cehennemi mi nasip ettin;
Bir kadeh, bir güzel, bir çalgı bir de yeşil çimen
Bunlar benim olsun, veresiye cennet de senin."
PAZAR
İşte ben pazar. Hani mecnunun aşık olunacak kadın tarifine uyan kişi. Biraz yorgun, biraz suratı asık. Anna Karanina gibiyim. Çok etkileyici ve cazibeli.
Herşey yapabilirsin benden. Aşık dahi olabilirsin. Hayat benimle birlikte dolu dolu yaşanır. Acısıyla, şehvetiyle, mutluluğuyla.
Doruklarda sevmek.
Sınırsız aşk,
Fakat ne yalan söyleyim. Hayattın tamamı benimle geçmez. Ben genellikle güzel anıların olduğu bir günüm. Bir nevi anı albümünü doldurmak için icat edilmişim.
Terk edilmem ama hep aşka değişilirim.
Erkekler beni severler tutkuyla bağlanırlar, fakat bana aşık olmayı benden daha çok severler. Bu yüzden an gelir aşkı korumak için beni bırakırlar. Çünkü benim doyumluk tadım güzel değil.
Ben tadımlık olarak lezzetliğim. Uzun vadede sıkarım. Çok fazla benimle birlikte olmak, o kadar da güzel olmadığımı gösterir. Kendini boşlukta hissederler erkekler benim yanımda. Esasen bir hayal kırıklığıyımdır ben.
Ama asla itiraf edilmez bu. Çünkü ben aşkım. Ve galiba en iyisi ben hep ulaşılmaz kalayım.
şimdi size söyleyin bakalım haftanın hangi günüsünüz diyeceğimi düşünüyorsunuz? Ve belkide hangisi bana daha çok uyuyor diye bakınıyorsunuzdur. Ama kararsızsınızdır.
Çünkü hepsi biraz size benziyor.
Birşey söyleyim mi? Yanılmıyorsunuz. Siz her güne biraz benziyorsunuz
Çünkü siz hepsisiniz.
Çünkü siz kadınsınız.
Erkekler gibi bir gün değil haftasınız siz.
Birgün biri olursunuz diğer gün biri. Ama bilirim ki hepsi sizsinizdir.
Bu yüzden ben canım hangi günü yaşamak istiyorsa, onu görür gözle bakarım size, sevdiğime.
Biliyor musunuz?
İyi ki böyle katman katmansınız. Diğer türlü olsanız daha zor dayanılırdınız. Düşünsenize sürekli pazar. Hep tatil.
Ya da durmadan şunu yapacaksın bunu yapmayacaksın, eve gelirken şunu almayı unutma diyen, unuttuğunda kızan çarşamba.
Söylediğim gibi Tanrı’nın lütfu ki bu;
Siz katman katmansınız. kimi gün anne şefkati kimi gün cumanın dindarlığı ve helallığı. kimi gün pazartesinin dırdırı ve cansıkıntısı. kimi gün ise cumartesinin neşesi.
DR.KEMAL PİŞMİŞOĞLU
YORUMLAR
Kadın olmak... Bir hafta... Güzel analizdi tebrikler. Yazımda daha dikkatli olabilirsiniz diye küçük bir uyarının yanında, düşüncedeki inceliği de çok sevdiğimi belirtmek isterim. Kadınız; evet karmaşığız, anlaşılması zor olanız. Sizin açınızdan sevmesi kolay, sevgiyi kesintisiz sürdürmesi zor olanız. Bizimle olmak zordur kabul ama bizsiz de olmaz.
Kadını anlamaya çoğu kişinin ihtiyaç duymadığı bir devirde inceleyerek, tam anlamıyla olmasa da bizi anladığınız için teşekkürler. Başarılar diliyorum...
Sevgimle