- 1799 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
UNESCO VE HZ.MEVLANA
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Hazreti Mevlana buyurur ki’’ Bahtı yaver giden ve talihli olan bilir ki, akıl ve zekâ taslamak şeytandan, aşk ise Allah tandır.’’
Aziz Türk milleti İslamiyeti ehlibeytin elinden tanıdığı için inancını hep aşk boyutunda yaşamıştır. Bu sebepten olacak ki Peygamberlerini Arap yarım adası çevresinde âleme ikram eden Cenabı Hakk zülcelâl hazretleri, peygamber varisi dostlarını Anadolu toprağı için beğenmiş ve dünya sahnesine bu gönül erlerini bu topraklardan ikram etmiştir.
Hazreti Mevlana ise yine Anadolu toprağının gül bahçelerinden nadide bir güldür. Yıllar boyu mesnevisinde ifade ettiği sözleri sömürülen, evrimcilerinden tutunda reankarnosyoncularına kadar lafızları cımbızlanarak sömürüldükçe sömürülen bir insan-ı kâmildir Hz. Mevlana.
Anadolu insanı kabrini ziyaret eder, O’nun manevi havasını öyle bir hisseder ki, bir dostumun ifadesi ile ‘İki yerde bu havayı hissettim ben, biri efendimizin (SAV) kabri şerifi ikincisi de Hz. Mevlana’nın kabri’’ demekten dahi kendini alamaz.
Bugün E–5 karayolu üzerinde seyir halinde iken üst geçitlerde ‘’Gel ne olursan ol yine gel’’ şeklindeki sözünün yazılı olduğu viniller gördüm. Ne kadar acı aslında, sanki Hz. Mevlana bu sözden ibaretmişçesine insanların kafalarına bu sözü sokmaya çalışmak. Yahu bunu azıcık dinini yaşayan her Türk evladı zaten biliyor. Sanki O aşk denizinin kaptan-ı deryasının başkaca sözü yok, sanki O gel derken geldiğin gibi kal diyor. Mevlana elbette gel diyor, bu çağrısını elbette tüm insanlığa yapıyor ama nevar ki geldiğin gibi kal demiyor aksine İnsan-ı Kamil e gelen kimsenin kalbi taş olsa, mermer kesilse inci olur diyor. Nereye çağırıyor Mevlana? Kendi olduğu yere çağırıyor, neresi orası? Allah’ın huzuru! islamın kâmil manda yaşandığı yer.
‘’Her dükkânda ayrı bir kar var oğul. Mesnevi yokluk (fenafillâh-Allah ta yok olma) dükkânıdır. Mesnevimiz birlik dükkânıdır. Bir den başka her ne görürsen put tur o’’ Mesnevi; VI/229 Beyit no:1528–1531.
Bu 2007 yılını Mevlana yılı olarak ilan edenlerse enteresandır UNESCO tayfası, yahu güldürmeyin adamı Mevlana kim siz kim? Siz değimliydiniz daha dün Bosna’da binlerce insan katledilirken seyirci kalanlar, siz değimlisiniz Filistin de, Irak’ta dünyanın bilmem neresinde her melaneti Müslümanlara reva gören zevat? Efendim? Evet, sizsiniz şimdi neye kılıf arıyorsunuz ki Hz.Mevalanayı dilinize dolamaya karar verdiniz bu sene?
700.000 ıraklı katledilmişken, biz bu satırları yazıp okurken dahi 7 yaşındaki kız ve erkek çocuklarının ırzına geçilmiyor mu halen daha? Dinler arası diyalogun misyonerlik mantığı ile ılımlı İslam safsatasıyla beraber maksadınız, birgün size bunların hesabını soracağını çok iyi bildiğiniz Aziz Türk Milletinin nabzını tutmak mı ? Yoksa sen ey batı; dünya yaratıldığından beri Allah birdir dememiş olan topluluk! sen Mevlana’yı nereden anlayacaksın?
Hz. Mevlana bir gün bir papaza,
— Söyle bakalım der sen mi daha yaşlısın yoksa sakalın mı diye sorar
Papaz;
— Ben büyüğüm der. Mevlana:
— Yazık! Sakalın ağarmış, sen ise hala karanlıklardasın der.
Bu söz üzerine Papaz Müslüman olur.
Şimdi soruyoruz, Ey Batı; Ey Hz. Mevlana yı dahi pisliklerini örtbas etmek için kullanmaktan çekinmeyen topluluk ve onların yerli uşakları ‘’Gel ne olursan ol gel ‘’ ne demektir birazcık anlayabildiniz mi? Anlayamazsınız, anlamadınız, anlayamayacaksınız neden mi? Çünkü ‘’Allah zalimler topluluğuna hidayet etmez’’
Söz Hz. Mevlana olunca elbet söylenecek çok şey var. Ancak hangi söz ile onun söylediği sözlerden daha iyi anlatabiliriz ki?
‘’Ben yaşadığım sürece Kur’an ın bendesiyim. Ben Muhammet Muhtarın yolunun tozuyum. Benim sözümden başkasını, bir kimse naklederse, ben ondanda şikâyetçiyim, onun sözünden de.’’Hz. Mevlana Rubailer.
Onu gül kokusunun yanında bir ney sesinde gönüllerinde yaşatanlar için âcizane bir şiirimide arz ediyorum. Selam saygı ve muhabbetlerimle efendim.
’NEY’
Çalmasını bilmesem de,
Bir Ney almalıyım...
Çok ta zor olmasa gerek,
Derdini üflemek.
Aşkımı üflerim dert sazına.
Üfledikçe;
Sen kokmalı her taraf ,
Seher vakitlerinde üflemeli,
Aşkı, son notadan.
Birinde Âdem’in tövbesini,
Diğerinde İbrahim’in gül bahçesini.
Yakup’un gözyaşını,
Musa’nın asasını,
Bir diğerinde, tek fasılda;
Göklere çekilmeli İsa gibi...
Resulullah kokmalı her makam.
Ve sonra...
Şeyhim olmalı güfteler...,
Göz yaşım,dudaklarımın kenarından,
İçine akmalı kan misali.
Onu görünce hayat bulmalı ’Ney’.
Up uzun sinesinden,
Sana şu dizeleri haykırmalı özlemle...
’Gayrı dayanamam ben bu hasrete,
Ya beni de götür, ya sende gitme.’
Erkan ÇEVİK /İstanbul / 2007
YORUMLAR
Günün yazısını kutlarım. İçerik olarak sağlam, ve güzel bilgiler veriyor. Her ne kadar bazı noktalarda yazar bazı şeyleri dile getirirken öfkeye kapılmış olsa da, pek fazla sırıtmayan noktalar bunlar.
İkinci olarak, her alim kendi dilinde daha rahat anlaşılır. Ki, mevlana gibi bir insanı anlayabilmek her yiğidin harcı değildir. Bir cümlenin bir diğer dile çevriminde anlam kaybolması muhtemeldir. Daha türkçedeki anlamını bile kavrayamamış olan bizleriz malesef. Derinliği için belki yıllarımızı vermemiz gereken bir insan mevlana. Hal böyle olunca, çeviri bir dille bir yabancının "ne olursan ol gel" sözünü anlayabileceğini sanmıyorum.
Bir detay daha...
"için âcizane bir şiiri mide arz ediyorum"
bu bölümdeki imlayı düzeltirseniz sevinirim. 'Şiiri Mide arzetmek' biraz garip kaçıyor. 'şiirimi de' olmalı.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
İyi günler...
Dostum konuya öyle güzel bir cepheden bakmışsın ki ne desem boş,harika bir yazı olmuş ayrıca anlattıklarını inşallah birileri anlar.Allahu Teala gariplerin ve mazlumların yardımcısı olsun.Bizlerede O büyük insanın yaşadıklarını yaşama ve yazdıklarını anlama kabiliyeti versin.
İznin olursa şiirler bölümünde yayınlanan şiirimi konuyla alakalı olarak tekrarlıyorum.Selam ve saygı ile
YA MEVLANA
Dostunla el ele verip sevgiyi yoğurdun
Ta öteleri bile "gel gel " diye çağırdın
Dillere destan Tebriz''i ile olan meşk''in
Anda aleme yayıldı sema ile aşk''ın
Sağ eli gökte sol eli yerde Ney''se gamda
Ol Mevlevi sağnağı çoraklara yağma da
Çok geniş gönlünü sermişti her nev''iye
Esrar''ı ihsanını yazmıştı mesneviye
Nur penceresi açıldı Şems ile Konyadan
Sır perdesi aralandı göründü Dünyadan
Kem insanlar ağlarını her yere örmüştü
Can Mevlana düşmanını bile hoş görmüştü
Hak Neb''i den aldığını halkıyla paylaştı
Tüm insanlarla Güzel ahlakıyla kaynaştı
Her günü eşit olan mümin neyin nesiydi
Hoşgörü iyi niyet Mevlana felsefesiydi
Kötülükler yok olsun ,hep barış hüküm sürsün
Sevgi her şeyin başı ,ağlayan gözler gülsün.
Selim ADIM