- 876 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
BU YAZI YAZILMAZDI...
- 18 Mart Çanakkale Zaferi Anısına -
Bu yazı yazılmazdı, eğer, Mart 1915’te Çanakkale destanı yazılmasaydı...
Bu yazı yazılmazdı, eğer, Gelibolu’da metrekareye 6000 mermi düşmeseydi...
Bu yazı yazılmazdı, eğer, esir askerlere bile tifo aşısı yapma büyüklüğünü göstermeseydik...
Bu yazı yazılmazdı, eğer, Kastamonu’lu Şerife Bacı soğuk bir Şubat gecesinde cepheye mermi taşırken şehit olmasaydı...
Bu yazı yazılmazdı, eğer, 1915-1916 döneminde Balıkesir Lisesi son sınıf öğrencileri şehit olmasaydı. (Lise, sadece hava değişiminden gelen bir kişiyi mezun etmiştir o yıl.)
Bu yazı yazılmazdı, eğer, İstanbul Alay Tabibi Yüzbaşı Dimitroyati ’Sakın ha Ali Çavuş! Gavur mavur dersiniz başka yere gömersiniz. Beni sizden ayırmayın’ demeseydi...
Bu yazı yazılmazdı, eğer, bir zeytin tanesinin ’gidai hususiyet dolayısıyla’ üç ayrı lokmada yenilmesi kararlaştırılmasaydı. (Harbiye Nazırı Enver Paşa ve Levazım Nazırı İsmail Hakkı Paşa tarafından)
Bu yazı yazılmazdı, eğer, Anafartalar Kahramanı Mustafa Kemal olmasaydı...
Bu yazı yazılmazdı, eğer, Mustafa Kemal’in, emrine 700 erkek 43 kadından oluşan bir müfreze verdiği Üsteğmen Kara Fatma, sonradan bağlanan emekli maaşını ihtiyacına rağmen Kızılay’a bağışlamasaydı...
Bu yazı yazılmazdı, eğer, (Çanakkale) Kirte Muharebelerinde hücum sırası beklerken Yüzbaşı’nın ’Yavrularım... Arslanlarım... İleride arkadaşlarımız şehit oluyor... Hem onlar için, hem de vakit varken kendi cenaze namazımızı kendimiz kılalım’ dediğinde arkadan Of’lu Ali Çavuş bağırmasaydı: ’Er kişi niyetine!’...
Bu yazı yazılmazdı, eğer, 1971 yılında şehitlikteki kazı sırasında ’Bir Meçhul Asker’ elbiseleriyle birlikte bütün olarak bozulmadan bulunmasaydı. (Kabri Çanakkale’dedir.)
Bu yazı yazılmazdı, eğer, daha azı olsaydı!
akdeniz.-
YORUMLAR
çanakkale içimizde yaşayan,yaşatılması gereken bir değerler bütünü.ve sadece çanakkale bile bizi yeniden dirltmeye yeter de artar bile...resimleri,sinema filmeleri,belegeselleri,çizgi filmleri,dizi filmeleri,şiirleri,efsaneleri ve daha niceleri...
hatırladıkça ,hatırlattıkça yazmaya devam..sağlıcakla kalın