SALI GÜNLERİ KÖR KIZI GÖRMEYE GİTMEK
- Kim o?
- Öhö
- Kapıyı sormadan neden açtın. Baksaydın ya dürbünden kimdir diye. Beklediğin ben miyim,
bunu nereden çıkardın?
- Sesinin bir benzeri yok iken görüntüne ne gerek var. Görmeyen birinin kapıdan bakması neyi
değiştirecek.
- Âmâ kelimesini sevmiyorum, körüm evet gördüğüm zamanlarda görüntünün yanıltığına
şahittim. Gözler çoğu yerde beni yarı yolda bıraktı.
- Önce ışık vardır sonrasında ses gelir. Şu kara bulutlara bak zaman zaman ışık patlamaları
oluyor devamında gök gürlüyor. Önce görüntü sonra ses gelir bu sıralama da bize bu durumu
göstermiyor mu?
- Mevlana ses çavuş gibidir hep önden gider der.
- Bu sözün neyi kastettiğini bilmeden bağlamını okumadan bir yere varamayız.
- O halde sen bir örnek ver ben edebiyatçıyım örneğim benzer kaynaklar olacaktır.
- Aynı örnek üzerinden gideyim hanımefendi. Bulutlarda gördüğümüzün ne olduğunu
tanımlamak için ışığın yönü veya yönelimi önemlidir. Zemine ulaşmışsa yıldırım bulutta
kalmışsa şimşektir. Ses tek başına bu olayı anlamamız için yeterli değildir.
- Öyle ama o gök gürlemese kapalı bir mekânda ne işlevi vardır gözlerin, bir başka şeye ihtiyaç
duyacaksın yani sese.
- Sesi kutsayıp durma üşüttün diyelim ya da ses tellerinde bir problem oluştu sonuçta
görebilsen o beğenmediğin dürbün gerçeği sana sunacaktır.
- Bir şair “gök onları yanıltmaz” diyor yani ilahi bir bilgi iş görebilir.
- Başka şair “göğe bakalım” diyor, İmam Gazali göğe bakmanın faydalarını sıralar. Bunlar
görmenin üstünlüğüne mi kapı aralıyor?
- Ses önemsiz değil ama görmek çok önemli.
- Ses yetersiz kalırsa sıralamada hislerim yine görüntüden önce gelir. Kapıdasın ses vermedin
içimde ki ses aç der açarım.
- Seninle bir konuşmanın nihayete ermesi imkânsız. Her şeye bir cevabın var laf ebesi seni. Ses
kutsaldır ama ben atalarımın sözlerine yaslanacağım şimdi. Annem haklısın dersen tartışma
biter derdi. Babam kadınların haksız olduğu bir konuşmaya şahit olmadım cümlesiyle hatırıma
geldi.
- Haklısın deyip kavga bitireceksin seni uyanık.
- Bu kez amacımın önünde ki engeli aşmak için kullanıyorum haklısın kelimesini.
- Engel nedir demeden amacın nedir diyeyim o zaman.
- Yemek yemek.
- Şu erkekler ve büyük mideleri. Kalbe giden yolu açmak neden kadınlara görev biçilmiş.
- Aslında doğru söylüyorsun.
- Bu cümle de amaç için mi?
- Tarih boyu erkeğin çabaları kadın kalbini kazanmak içindir şiir kadına yazılır, elde edilecek
kadındır. Bildiğin örnekler olduğu için Mona ve Süreya yahut Tomris der susarım.
- Bazen kadın elde eden olur bu durumda formül iki kelimeden oluşur: Mide ve göz.
- Bak geldin mi dediğime sen şimdi gözün önemini savunuyorsun.
- Tam tersi göz kutsaması değil göz yanıltır ve kadın bu illüzyonu kullanır.
- Ses takliti de aynı işlevde o da yanıltıcı değil mi?
- …
Yaklaşık aradan bir saat geçti, yemeğin üzerine kahve içmek için deniz kenarında bir
pastaneye geldik.
Güzelyalı adının hakkını verircesine manzara sunuyor, zaman zaman hanımeli kokularına iyot
dolu rüzgâr sesi eşlik ediyordu. O güzelim deniz ses, görüntü, koku ve hatıralar kahve
fincanımıza sindi.
- Yemek çok güzeldi.
- Kadın kulaktır Macit duymak ister, görmek ister mi bilmiyorum ama duymak ister.
- Erkek oyundur Halime, öğrenmeye gelmiş bir çocuk gibi haylaz ve meraklı. Diğer taraftan
doymak ister yani tattır biraz da. Kulağı yani sesi öğrendim ayrıca hatırı da.
- Evlilik yıldönümümüz kutlu olsun o halde.
- Yetmiş yaşında ki bir insana bu kadar cümle kurdurtma Macit, uzun cümleler insanın ömrünü kısaltır.
Ana Karakterler:kör kız
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.