- 1695 Okunma
- 22 Yorum
- 0 Beğeni
Umudumuz Kelimeler Artık Kifayetsiz
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bugün yine sözün kıvrımlarında dolaştık.Bazen ince bir dere aktı yürek kuraklığımıza,
bazen sivri bir hançer battı aynaya bakan yüzümüze.Ayna utandı sağlamlığından, çizgilerimiz ağladıkça derinden.
Dört duvar arasından saldık kelimelerin uçurtmasını, uçursun bizi zirvelere diye.Lakin önümüze hep o dağ çıktı.Hani şu kayalıkları yalçın mı yalçın olan.Tırmandıkça düştüğümüz düştükçe çıkma arzumuzu kırbaçlayan.
Bu yüzden saymadık kaç sabaha yalvardık sözsüz, kaç akşama sofralar kurduk çaresiz.
Ve olmadık anında yakaladık hayatı ve yakalandık aşklara.O yüzdendir şimdi birkaç kelimeden medet ummamız.
Oysa kendimizi koysaydık karşımızdakinin yerine, ömrün kurak baharına bir yudumluk su katardık.Kim bilir bir gül büyürdü belki bir fesleğen sessizce.Kokusunda dağılırdı korkularımız.
Ama hep dallarımıza ayrıntılar takıldı.Yeşillerimizi def derisi gibi kurutup geren ve rüzgara el verip hem tokmaklara hem zillere vuran.
Eskiler söylerdi; ziller icat edildiği günden beri zil çalıyormuş kuşkuların eteği.Ve o gün bugün, ben hepinizin koynundayım diye şarkı söylermiş hüznün köçeği.
Gecemizde hüzzam, gündüzümüzde hüsran bu yüzden el ele dolaşırmış keşkelerle.
Ah ah bir kere dinleseydik, gözümüzü açtığımızda kanıksadığımız yüzler;
kapadığımızda sonu gelmeyen kabuslar olmazdı belki de.
Halâ kan ter içinde uyanıyoruz, akreple yelkovan bize aldırmadan koşuştururken.
Bunca zaman onlar kaçtı biz koştuk ve nihayet gün kısaldı, gençliğimizin gölgesi ayak uçlarımızda.Birazdan o da gider geriye kalır gölgelerimizin ayak izi.
Halbuki ne çok isterdik, o dere kenarında söz bardağından demli bir çay tadıyla hayatı yudumlamayı.
Ama sen,ben olamadıysak biz.
Akşam olmuştur,
Ne söylenirse söylesin, artık bütün kelimeler kifayetsiz…
Fergül
YORUMLAR
Dallarımıza takılan ayrıntılar yüzünde değil midir,
bütün kelimelerin kifayetsiz kalışı.
Şiir gibi bir düzyazıydı,
Yine hüzün tellerinden almış nağmelerini.
Hazan yüreğin tüm şiirleri gibi, kalemiyle sunduğu manevi, edebi sofraların aynısıydı, günün yazısı.
Günün yazısını ve yazarını yürekten kutluyorum.
Güçlü kaleminiz daim olsun Abllacığım,
Saygılarımla.
Oysa kendimizi koysaydık karşımızdakinin yerine, ömrün kurak baharına bir yudumluk su katardık.Kim bilir bir gül büyürdü belki bir fesleğen sessizce.Kokusunda dağılırdı korkularımız.
Halbuki ne çok isterdik, o dere kenarında söz bardağından demli bir çay tadıyla hayatı yudumlamayı.
Ama sen,ben olamadıysak biz.
Akşam olmuştur,
Ne söylenirse söylesin, artık bütün kelimeler kifayetsiz…
Sevgili Fergül bunları aldım izin verirsen sevgili dostum harikasın yazıda da alkışlarım güzel yüreğine kutluyorum yürekten yüreğine sağlık sevgiyle ve sevdiklerinle kal her zaman sevgilerimle..
Çınar GÖLE
Bu yüzden saymadık kaç sabaha yalvardık sözsüz, kaç akşama sofralar kurduk çaresiz.
Ve olmadık anında yakaladık hayatı ve yakalandık aşklara.O yüzdendir şimdi birkaç kelimeden medet ummamız
sEVGİLİ HAZAN
İLK DEFA NESİR OKUYORUM SENDEN
BEĞENMEMEK MÜMKÜNMÜ
HAZAN YAZAR DA
BENİM İLK GÖZ AĞRIMSIN BACIM
BENDEN TAM PUAN
not.. bazı yerlerini kopye çektim